معرفی بهترین نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندروید

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1403/3/7
64
+ 0 | - 0

اندروید (Android) سیستم عامل محبوب تلفن‌های همراه هوشمند است که در سراسر دنیا بیشترین تعداد کاربر را دارد. بسیاری از دانشجویان مهندسی کامپیوتر که علاقه‌مند به نرم‌افزار هستند به دنبال بهترین نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندروید می‌گردند تا در این زمینه فعالیت خود را آغاز کنند. اگر شما هم به دنبال پاسخ این پرسش هستید در این مطلب بهترین ابزارهای نوشتن برنامه اندروید را به شما معرفی می‌کنیم؛ با ما همراه باشید!

لیست بهترین نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندروید

Android Studio بهترین نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندروید

اندروید استودیو لقب بهترین نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندروید را یدک می‌کشد و دارای محیط توسعه یکپارچه رسمی برای توسعه اپلیکیشن اندروید است.

این پلتفرم یک محیط توسعه یکپارچه جاوا برای نرم‌افزار ارائه می‌دهد و ابزارهای ویرایش توسعه‌دهنده آن را در خود جای‌داده است. برای پشتیبانی از توسعه اپلیکیشن در سیستم‌عامل اندروید، اندروید استودیو از یک دستگاه ساخت مبتنی بر Gradle، شبیه‌ساز اندروید، قالب‌های یکپارچه‌سازی GitHub استفاده می‌کند.

هر پروژه در Android Studio دارای یک یا چند حالت سورس است. این موارد شامل: ماژول‌های برنامه اندروید، ماژول‌های کتابخانه و ماژول‌های موتور برنامه گوگل است.

Flutter

بهترین نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندروید

یکی دیگر از نرم‌افزار طراحی اپلیکیشن اندروید پلتفرم  Flutterاست که یک فریم‌ورک متن‌باز است و توسط گوگل توسعه‌ یافته و پشتیبانی می‌شود.

توسعه‌دهندگان فرانت‌اند و فول‌استک از Flutter برای ایجاد رابط کاربری (UI) یک برنامه برای چندین پلتفرم با یک پایگاه کد واحد استفاده می‌کنند. Flutter اکنون از توسعه برنامه در شش پلتفرم پشتیبانی می‌کند:iOS Android، وب، ویندوز، MacOS و Linux.

React Native

ابزار دیگری که در لیست بهترین نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندروید قرار می‌گیرد پلتفرم React Native است که برای اولین‌بار توسط فیس‌بوک به‌عنوان یک پروژه منبع‌باز در سال ۲۰۱۵ منتشر و به بازار عرضه گردید. این ابزار تنها در چند سال به یکی از بهترین ابزارها برای توسعه تلفن همراه تبدیل شد.

توسعه React Native برای قدرت‌بخشیدن به برخی از برنامه‌های تلفن همراه پیشرو در جهان از جمله اینستاگرام، فیس‌بوک و اسکایپ استفاده می‌شود.

Xamarin

زمانی که صحبت از بهترین نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندروید می‌شود نمی‌توان Xamarin را نادیده گرفت. پلتفرم Xamarin ابزاری است که برای توسعه اپلیکیشن‌های تلفن همراهی بین پلتفرمی استفاده می‌شود که به مهندسان این اجازه را می‌دهد تا ۹۰ درصد کد را در پلتفرم‌های اصلی به اشتراک بگذارند.

Ionic

بهترین نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندروید

فریم‌ورک Ionic یک جعبه‌ابزار UI منبع‌باز برای ساخت برنامه‌های تلفن همراه با کارایی، باکیفیت بالا، برنامه‌های دسکتاپ و برنامه‌های وب با استفاده از فناوری‌های وب مانند HTML، CSS و جاوا اسکریپت است.

این به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که یک‌بار بسازند و همه‌جا اجرا کنند. این فریم‌ورک در سال ۲۰۱۳ ایجاد شد. اولین نسخه  چارچوب Ionic در مارس ۲۰۱۴ منتشر شد.

Android Debug Bridge

پلتفرم Android Debug Bridge که جز بهترین نرم‌افزار طراحی اپلیکیشن اندروید است که به‌سادگی به‌عنوان ابزاری تعریف می‌شود که یک دستگاه را قادر می‌سازد با دستگاه دیگر پیوند برقرار کند. به‌عبارت‌دیگر این پلتفرم معمولاً زمانی استفاده می‌شود که بخواهید بین یک شبیه‌ساز که در مورد یک گوشی باشد و یک سرور، پل ارتباطی برقرار کنید.

این به شما کمک می‌کند تا کارهایی را انجام دهید که به نصب یا اشکال‌زدایی یک گوشی محدود نمی‌شود. علاوه بر این، هر زمان که بخواهید یک گوشی واقعی را از طریق USB پیوند دهید، اندروید چند راه‌حل ارائه می‌دهد.

معرفی بهترین نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندروید بدون کدنویسی

بهترین نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندروید

کدنویسی تنها راه نیست! با چند وب‌سایت‌ سازنده اپلیکیشن، شما می‌توانید بدون دانش قبلی اپلیکیشن بسازید. لیست بهترین نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندروید بدون کدنویسی به شرح زیر است:

AppyPie

یک سرویس اشتراک  به‌صورت آنلاین است که یک دوره آزمایشی رایگان 7 روزه را به کاربران خود ارائه می‌دهد که از طریق آن می‌توانید برنامه‌های Android، iOS یا Windows را توسعه دهید.

شما می‌توانید یک الگو را انتخاب کنید سپس ظاهر برنامه را با کمک گزینه‌های منو تغییر دهید. AppyPie یک سیستم داخلی برای تجزیه‌وتحلیل و مدیریت کاربر دارد که از طریق آن می‌توانید نگاهی به نحوه کار برنامه و نحوه مدیریت کاربران داشته باشید.

Glide

Glide یک ارائه‌دهنده خدمات ممتاز و همچنان بهترین نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندروید است که یک پلن رایگان نیز دارد. می‌توانید برنامه‌هایی با رابط کاربری خوب ایجاد کنید و فقط با چند کلیک آنها را در سیستم یا موبایل خود نصب کنید.

با امکانات این ابزار می‌توانید یک PWA (برنامه وب پیشرو) را راه‌اندازی کنید که از طریق اینترنت کار می‌کند و به‌صورت بومی روی سیستم شما نصب نیست. PWA می‌تواند برای آزمایش و توزیع برنامه مفید باشد. همچنین می‌توانید برنامه خود را در فروشگاه Google Play یا App Store منتشر کنید.

Bravo Studio

براوو استودیو است یک سرویس برتر است که یک پلن رایگان را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. این ابزار به شما امکان می‌دهد بدون هیچ کدی برای اندروید و iOS برنامه ایجاد کنید.

شما انعطاف کاملی دارید تا برنامه خود را آن‌طور که می‌خواهید طراحی کنید. می‌توانید از Figma یا Adobe XD برای طراحی وایرفریم‌های برنامه خود استفاده کنید.

Thunkable

Thunkable یک وب‌سایت خدمات برتر است که به کاربران اجازه می‌دهد قبل از خرید طرح پریمیوم ابتدا آن را امتحان و آزمایش کنند. این یک رابط کاربری آسان برای استفاده و تعاملی با اجزای برچسب‌گذاری شده دارد که به شما در توسعه پروژه کمک می‌کند.

این ابزار یک رویکرد دقیق برای توسعه برنامه‌ها دارد. اکثر کارها drag & drop اجزای مختلف است، اما شما می‌توانید اجزا را سفارشی کنید.

AppGyver

یک پلتفرم توسعه برنامه رایگان است که توسط SAP به‌دست‌آمده است که شامل هیچ کد و دانش قبلی از زبان‌های برنامه‌نویسی نمی‌شود.

می‌توانید مؤلفه‌ها را drag & drop کنید تا برنامه‌های Android و iOS ایجاد کنید که مبتنی بر React Web و React Native هستند. همین قابلیت درگ اند دراپ به تنهایی می‌تواند یک ابزار را برای مبتدیان به بهترین نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندروید تبدیل کند.

Bubble

بهترین نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندروید

یک سرویس آنلاین است که هم برنامه‌های رایگان و هم پولی در دسترس دارد که می‌تواند به شما در ایجاد نمونه‌های اولیه و برنامه‌های کاربردی کامل کمک کند.  Bubble یک پلتفرم انعطاف‌پذیر است که به افراد مبتدی امکان می‌دهد بدون نوشتن هیچ کدی یک برنامه را توسعه دهند.

این ابزار به شما امکان کنترل ظاهر برنامه، ساختارهای داده و عملکرد کلی برنامه را می‌دهد. ایجاد یک برنامه با Bubble در ابتدا فرایند روانی نخواهد بود، اما پس از تکمیل، می‌توانید یک برنامه قوی ایجاد کنید.

GoodBarber

GoodBarber یک پلتفرم توسعه برنامه برتر است که یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه را برای توسعه برنامه‌های اندروید و iOS بدون نیاز به کد ارائه می‌دهد. این توانایی را به شما می‌دهد تا یک تجربه کاربری یکپارچه و عالی را در برنامه خود ارائه دهید.

می‌توانید با پیاده‌سازی ویژگی‌هایی مانند خریدهای درون برنامه‌ای، اعلان‌های فشار، رابط کاربری تعاملی و زیبا، پشتیبانی از درگاه پرداخت و...، تجربه‌ای شبیه به اپلیکیشن بومی را برای کاربران فراهم کنید.

Kodular

یک سرویس برتر است که ویژگی‌های محدودی را با طرح رایگان خود ارائه می‌دهد. این سرویس به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به دانش کدنویسی قبلی، اجزا را drag & drop کنند و برنامه‌های کاربردی قوی توسعه دهند. برنامه‌های ایجاد شده با اکثر نسخه‌های اندروید سازگار هستند.

برنامه از ارزیابی هم‌زمان، اعلان‌های فشار، چندزبانه بودن در برنامه، آزمایش زنده و غیره پشتیبانی می‌کند. همچنین در Google Cloud میزبانی می‌شود تا داده‌های کاربر در یک سرور امن ذخیره شود.

AppMySite 

یک وب‌سایت برای تبدیل وب‌سایت شما به یک برنامه با برخی ویژگی‌های اضافی است. می‌توانید اپلیکیشن‌های اندروید و iOS را توسعه دهید و به ترتیب در فروشگاه Google Play و App Store منتشر کنید.

فناوری‌ای که وب‌سایت شما بر اساس آن ساخته شده است مهم نیست زیرا AppMySite از همه فناوری‌ها پشتیبانی می‌کند و می‌تواند بر اساس آن برنامه ایجاد کند. می‌توانید صفحه‌نمایش، گزینه‌های منو و اجزای برنامه را سفارشی کنید.

ویژگی سیستم‌عامل اندروید

بهترین نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندروید

  • قابلیت NFC: اکثر دستگاه‌های اندرویدی از NFC پشتیبانی می‌کنند که به دستگاه‌های الکترونیکی اجازه می‌دهد تا در فواصل کوتاه به‌راحتی تعامل داشته باشند. هدف اصلی از این قابلیت، ایجاد یک گزینه پرداخت است که ساده‌تر از حمل پول نقد یا کارت اعتباری باشد.
  • کنترل از راه دور: سیستم‌عامل اندروید از یک فرستنده مادون‌قرمز داخلی پشتیبانی می‌کند که به شما امکان می‌دهد از تلفن یا تبلت خود به‌عنوان یک کنترل از راه دور استفاده کنید.
  • دانلود برنامه‌های بی‌سیم: می‌توانید با استفاده از Android Market یا گزینه‌های شخص ثالث مانند AppBrain، برنامه‌ها را بر روی رایانه شخصی خود دانلود کنید. سپس سیستم‌عامل به طور خودکار آنها را با Droid شما همگام می‌کند و نیازی به اتصال نیست.
  • ذخیره‌سازی و تعویض باتری: گوشی‌های اندرویدی قابلیت‌های سخت‌افزاری منحصربه‌فردی دارند. سیستم‌عامل Google ارتقا، تعویض و حذف باتری را که دیگر شارژ نمی‌شود، ممکن می‌سازد.
  • صفحه اصلی سفارشی: اندروید از همان ابتدا این قابلیت را در اختیار شما می‌گذارد تا با یک راه‌انداز شخص ثالث مانند Apex، Nova را دانلود کنید و ژست‌های حرکتی، میان‌برهای جدید یا حتی بهبود عملکرد را به دستگاه‌های مدل قدیمی‌تر اضافه کنید.
  • ویجت‌ها: برنامه‌ها همه‌کاره هستند، اما گاهی اوقات به‌جای اینکه مجبور باشید یک برنامه را باز کنید و منتظر بمانید تا بارگذاری شود، اطلاعاتی را در یک نگاه می‌خواهید. این کار را ویجت‌ها انجام می‌دهند.

بدون شک شما هم با این قابلیت‌ها آشنایی دارید. اگر بخواهید چند قابلیت خاص این سیستم عامل را به این لیست اضافه کنید چه مواردی را انتخاب می‌کنید؟ نظرات خودتان را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

کلام پایانی

در دنیای تکنولوژی و فناوری اطلاعات، برنامه ها و سیستم عامل های مختلفی هستند که مدیریت آنها نیاز به نیروهای متخصص و باتجربه دارد؛ یکی از این حوزه ها به برنامه های گوشی های هوشمند و به خصوص اندرویدی مربوط می شود. شناخت بهترین نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندروید کمک می کند تا در این مسیر با اطمینان خاطر بیشتری قدم بردارید.

شرکت رنگین کمان (RKWeb)؛ متخصص طراحی سایت در شیراز و راه اندازی و توسعه کسب و کارهای اینترنتی با سابقه ای طولانی و درخشان در این حوزه بهترین پلن را برای موفقیت کسب و کار شما در اینترنت ارائه می دهد؛ جهت دریافت مشاوره با شماره تلفن: 09357871280 تماس حاصل فرمایید.

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید