هاست خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1402/3/23
164
+ 0 | - 0

ویژگی های یک هاست خوب

یکی از مواردی که صاحبان کسب و کار در هنگام اقدام به طراحی سایت برای کسب و کارشان باید به آن توجه کنند این است که یک هاست مناسب برای بستر سایت خود تهیه کنند. هاست تاثیر زیادی در روند کار وب سایت دارد. همچنین هاست خوب می تواند در سئو و بهینه سازی وبسایت نیز موثر واقع شده و باعث بهبود رتبه سایت گردد.

اگر شما قصد دارید طراحی وب سایت خود را به یک شرکت طراحی وب بسپارید باید پیش از هر اقدامی در مورد هاست مورد استفاده آن ها اطلاعات کسب کنید. در ادامه ویژگی هایی که یک هاست خوب باید داشته باشد را برای شما بیان می کنیم تا بتوانید در هنگام طراحی سایت کسب و کارتان انتخاب مناسب تری داشته باشید.

هاست چیست و چه کاربردی دارد؟

هر وب سایتی که راه اندازی شده و شروع به فعالیت می کند، دارای کاربرانی است. این کاربران وارد سایت شده و اقداماتی را به کمک کلیک کردن انجام می دهند. با هر کلیک عمل خاصی باید صورت گیرد که این اتفاق در بخش سرور سایت مدیریت می شود. بدین معنی که هر کلیک به معنای یک درخواست است که به سرور وارد شده، در آنجا پردازش شده و نتیجه آن به کاربر نمایش داده می شود.

بنابراین اگر شما هاست ضعیفی برای پیاده سازی وب سایت خود انتخاب کنید، ممکن است با ارسال درخواست های زیاد به صورت همزمان به آن، دیگر پاسخگوی نیازهای کاربران شما نباشد و مشکل جدی برای کسب و کار شما ایجاد کند. بنابراین در هنگام انتخاب سرویس میزبانی برای وب سایت تان باید حتماً یک هاست با ویژگی های خوب انتخاب کنید تا در حین پیشرفت کسب و کار خود با مشکل مواجه نشوید.

هاست خوب چه ویژگی هایی دارد؟

هر فردی که قصد دارد برای خرید سرویس میزبانی اقدام کند باید بداند که یک هاست خوب چه ویژگی هایی دارد که در هنگام خرید لازم است به آن توجه شود تا در روند کسب و کار و فعالیت سایت اختلال ایجاد نشود. برخی از ویژگی های یک سرور خوب در میان تمامی انواع وب سایت ها مشترک بوده اما برخی دیگر با توجه به نوع کسب و کار و نیاز وب سایت در نظر گرفته می شود. در ادامه تعدادی از ویژگی های یک هاست خوب را بررسی می کنیم.

هاست خوب چه ویژگی هایی دارد؟

ظرفیت هاست

یکی از مواردی است که پس از یافتن شرکت طراحی سایت باید به آن دقت کنید این است که از شرکت مدنظر بپرسید که هاستی که استفاده می کند، چقدر ظرفیت دارد. چرا که حجمی که برای سایت شما در اختیارتان قرار می گیرد باید متناسب با میزان نیاز سایت باشد. بهترین حالت این است که سرویس میزبانی مورد استفاده شما حجمی بیشتر از حجم مورد نیاز داشته باشد تا در حین کار و در هنگام تغییر و تحولات کسب و کار با مشکل مواجه نشوید. بنابراین ظرفیت و حجم سروری که در طراحی سایت مورد استفاده شما قرار می گیرد یکی از ویژگی های مهم هاست می باشد.

پهنای باند سرویس میزبانی سایت

مورد دیگری که در هنگام اقدام به خرید هاست باید به آن توجه کنید، میزان پهنای باندی است که در اختیار شما قرار می گیرد. پهنای باند حجمی است که برای میزان بازدید ها، آپلود ها و دانلود های سایت به شما ارائه داده می شود. این مقدار یک مقدار معین است که در هنگام خرید هاست در آن ذکر می شود.

بدین معنی که برای مثال اگر پهنای باند هاست شما ماهیانه ۲ گیگ باشد کاربران سایت شما به مقدار ۲ گیگ می توانند عملیات آپلود، دانلود و یا بازدید را در ماه جاری انجام دهند. اگر میزان فعالیت کاربران از میزان پهنای باند بیشتر شود تا پایان ماه جاری سایت شما مسدود می گردد. بنابراین در هنگام خرید هاست باید میزان فعالیت و نوع اقداماتی که روی سایت تان انجام می شود را برآورد کرده و متناسب با آن پهنای باند مناسبی برای سرور سایت خود سفارش دهید.

تعداد دامنه ها و زیر دامنه های هاست

مورد دیگری که پیش از خرید هاست باید آن را مورد بررسی قرار دهید، تعداد دامنه هایی است که می توانید روی هاست ست کنید. اگر فعالیت شما به گونه ای باشد که به چند سایت با چند دامنه مختلف نیاز داشته باشید لازم است تا هاستی تهیه کنید که قابلیت اضافه کردن تعداد دامنه های مورد نظر شما را داشته باشد. به علاوه تعداد زیر دامنه ها نیز در برخی مواقع با توجه به نوع فعالیت شما با اهمیت است. زیر دامنه بخشی را به دامنه اصلی وب سایت شما اضافه کرده و به عنوان زیر مجموعه آن مورد استفاده قرار می گیرد که در شرایطی برای وبسایت ها ضروری است.

تعداد دیتابیس قابل ساخت در هاست

یکی از موضوعاتی که پیش از اقدام به خرید هاست خوب باید به آن توجه کنید، تعداد دیتابیس هایی است که می توانید در هاست بسازید. دیتابیس ها جدول هایی از اطلاعات موجود در سایت هستند ه در هنگام ثبت درخواست ها در جدول قرار می گیرند. اگر نوع فعالیت شما به گونه ای است که نیاز دارید اطلاعات زیادی را از سمت کاربر گرفته و در سرویس میزبانی خود ذخیره کنید، باید هاستی انتخاب کنید که امکان ساخت تعداد دیتابیس های متعدد را برای شما فراهم کند.

تعداد دیتابیس ها در هاست

نحوه پشتیبانی هاست

یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام انتخاب هاست مناسب باید به آن توجه کنید، نحوه پشتیبانی هاست است. سرویس میزبانی که شما برای وب سایت خود انتخاب می کنید باید پشتیبانی قوی و ۲۴ ساعته داشته باشد به گونه ای که در هر ساعت از شبانه روز اگر وب سایت شما و سرور شما دچار مشکل شود بتوانید به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و مشکل را برطرف کنید. چرا که مشکل دار شدن سایت های بزرگ و پربازدید ضربه زیادی به آن کسب و کار وارد می‌ کند و باید در زمان بسیار کوتاهی مشکلات آن برطرف شود.

بک آپ گیری هاست

گرفتن بکاپ یا نسخه پشتیبان از وبسایت یکی از کارهایی است که هاست انتخابی شما باید به صورت منظم و در بازه های زمانی هرچه کوتاه تر انجام دهد. چرا که اگر سرویس میزبانی که برای وب سایت انتخاب می کنید از اطلاعات سایت شما نسخه بکاپ نگیرد و یا بازه بکاپ گیری آن خیلی طولانی باشد، ممکن است در هنگام بروز یک مشکل در وب سایت تان بخش زیادی یا کل اطلاعات خود را از دست بدهید که این موضوع یک فاجعه برای کسب و کارها می باشد. بنابراین در هنگام خرید هاست خوب به بکاپ گیری منظم آن توجه کنید.

گواهی SSL رایگان

گواهی SSL باعث می شود که دامنه سایت شما به جای  httpبا  https باز شود که امنیت بسیار بالاتری دارد. در هر صورت شما باید این گواهی را روی هاست خود قرار دهید اما برخی از سرویس های میزبانی گواهی SSL را به صورت رایگان بر روی خدمات خود ارائه می دهند. این نکته می‌تواند در هنگام خرید هاست مناسب به شما کمک کند.

گواهی SSL در هاست

در دسترس بودن هاست

هاستی که برای وب سایت خود انتخاب می کنید باید همواره در دسترس بوده و سرورهای آن فعال باشد. در دسترس بودن هاست را اصطلاحاً آپتایم بودن هاست می گویند که درصد آن باید بالای ۹۸ باشد. هاست هایی وجود دارد که این عدد را ۹۹.۹% اعلام می کنند؛ این هاست ها برای وب سایت شما بهترین سرویس میزبانی هستند.

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد ویژگی های هاست خوب و نکاتی که در هنگام خرید هاست باید آن توجه کنید، صحبت کردیم. متوجه شدید که یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام اقدام به طراحی سایت باید به آن دقت شود، نوع هاستی است که برای وب سایت تان انتخاب می کنید.

اگر قصد دارید طراحی وب سایت خود را به یک شرکت طراحی سایت معتبر بسپارید، در ابتدا در مورد هاست های مورد استفاده آن اطلاعات کافی کسب کنید. درصورت همکاری با شرکت طراحی وب رنگین کمان می‌ توانید از عملکرد هاست و وب سایت خود کاملاً مطمئن شوید. جهت دریافت مشاوره رایگان در مورد طراحی سایت می توانید با شماره های موجود در وبسایت ما تماس بگیرید.

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید