بررسی تفاوت هاست ایران و خارج

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1402/12/13
333
+ 0 | - 0

تمامی کسب‌وکارهای آنلاین نیازمند وب سایت هستند و نیاز اولیه یک وب‌سایت تهیه ‌هاست (Web Hosting) مناسب است تا هم تجربه کاربری مناسبی ارائه شود و هم فروش افزایش پیدا کند. اطلاع از تفاوت هاست ایران و خارج به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین سرویس میزبانی را برای سایتتان تهیه کنید.

مقایسه سرویس میزبانی وب ایرانی و خارجی تا حدودی مثل خرید کالای ایرانی و خارجی است؛ با این تفاوت که به دلیل تحریم‌ها و فیلترینگ معیارها برای انتخاب کمی متفاوت است. در این مطلب قصد داریم تفاوت سرویس هاستینگ داخل و خارج از کشور را با هم بررسی کنیم؛ اگر قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین را دارید تا پایان این مطلب همراه ما باشید!

مزایای هاست خارجی

موضوع تفاوت هاست ایران و خارج را با بررسی مزایای سرویس میزبانی خارجی شروع می‌کنیم. تهیه سرور از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب خارجی برای برخی از کسب و کارهای اینترنتی به‌خصوص کسب‌وکارهای بین‌المللی الزامی است. این سرورها البته مزیت‌های خاص خودشان را دارند که به شرح زیر است:

هاست مقرون‌به‌صرفه

برخلاف تصور عموم باید گفت که هاست‌های خارجی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین هاست‌ها نسبت به هاست‌های داخلی محسوب می‌شوند. تعمیر، نگهداری و بررسی منظم سرور در هاست داخلی گران‌تر خواهد بود؛ اما در هاست خارجی شما با انتخاب یک سرویس باکیفیت، در زمان و هزینه صرفه‌جویی خواهید کرد.

ارتقای بسیار آسان

زمانی که سایت به‌کندی بارگذاری شود به کاربر حس بدی را القا می‌کند. اگر هاست خریداری شده برای سایت شما قابلیت ارتقا نداشته باشد شما قطعاً به مشکل برخورد می‌کنید.

ارتقای آسان هاست‌های خارجی یکی از مهم‌ترین مسائل در تفاوت هاست ایران و خارج است و به همین جهت اکثر کارفرماها سرویس‌های خارجی را ترجیح می‌دهند.

پلن‌های قیمتی منظم و تکنولوژی روز دنیا

تفاوت هاست ایران و خارج

هاست‌های خارجی به دلیل سادگی و بسته‌های اشتراکی مناسب و استفاده از تکنیک‌های مارکتینگ روز دنیا، قیمت‌های مناسب‌تری دارند. همین مسئله باعث شده تا بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها این سرویس‌ها را به‌جای سرویس‌های میزبانی وب داخلی انتخاب کنند.

این مسئله یکی از بدیهیات است که شرکت‌های فعال در حوزه IT خارج از کشور در زمینۀ تکنولوژی پیشرو هستند. اگر استفاده از آخرین فناوری‌های روز دنیا برای شما حائز اهمیت است باید از سرویس‌های خارجی میزبانی وب استفاده کنید.

پشتیبانی فنی

پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته است و پاسخ به تمامی سؤالات مشتریان از جمله مزایای این سرویس ها به شمار می رود. اگر سایت شما با مشکلی مواجه شود می‌توانید با ایمیل، تماس و یا چت زنده مشکل را برطرف کنید.

شرکت های میزبانی وب خارجی برای سهولت در روند پشتیبانی و تسریع فرایند رفع مشکلات سیستم منظمی از ربات‌های پاسخگوی خودکار و پاسخ‌های آماده ایجاد کرده‌اند تا بتوانید حتی در زمان عدم حضور اپراتورهای پشتیبانی هم مشکلات را تا حدودی برطرف کنید.

مزایای هاست داخلی

تفاوت هاست ایران و خارج

با اینکه سرویس‌های میزبانی خارجی از جهاتی دارای محاسن مختلف هستند؛ ولی برخی امکانات باعث می‌شود تا کاربران ایرانی از سرورهای داخلی برای میزبانی وب استفاده کنند.

بارگذاری سریع

یکی از مزایای استفاده از هاست داخلی سرعت زمان بارگذاری آن است؛ به عبارت دیگر وقتی شما از هاست داخلی ایران استفاده می‌کنید باتوجه‌به اینکه دسترسی به سرورهای ایران راحت‌تر است در نتیجه سرعت هم بیشتر می‌شود.

زمانی که از هاست داخلی استفاده می‌کنید تمامی درخواست‌های کاربران به همان سخت‌افزاری ارسال خواهد شد که به کاربر نزدیک‌تر است و همین مسافت کوتاه نقش مهمی روی سرعت خواهد داشت.

بهترین ارتباط با درگاه پرداخت

اگر کسب‌وکار آنلاین شما شامل یک فروشگاه اینترنتی برای خریدوفروش محصولات فیزیکی یا دیجیتالی است بهتر است از هاست داخلی برای سایت خود استفاده کنید. مهم‌ترین دلیل این کار این است که سایت شما باید به درگاه پرداخت ایرانی متصل شود.

درگاه‌های پرداخت ایرانی نظیر شاپرک، زرین پال و سرویس‌های مشابه به دلیل تحریم‌های بین‌المللی به‌خوبی بر روی سرورهای خارجی پیاده‌سازی نمی‌شوند. نکتهٔ دیگری که باید به آن توجه داشت این است که در صورت استفاده از هاست داخلی ارتباط با درگاه پرداخت، سریع‌تر خواهد بود.

دسترسی آسان برای کاربران ایرانی

در جایگاه یک طراح سایت شما باید تمامی شرایط را بسنجید و از بروز مشکلات برای کاربران جلوگیری کنید. آمارها نشان داده که هاست داخلی خطرهایی نظیر: تحریم و حذف اطلاعات را ندارد و برای تمامی کاربرانی که در ایران هستند دسترسی به آنها بسیار راحت است.

امنیت اطلاعات

در بین جنبه‌های مختلف تفاوت هاست داخلی و خارجی موضوع امنیت اهمیت زیادی دارد. همان‌طور که می‌دانید حمله‌های سایبری و نفوذ به هاست‌ها امروزه به‌شدت زیاد شده است. امنیت سرویس میزبانی که تهیه می‌کنید نقش به سزایی بر عملکرد هر چه بهتر سایت شما خواهد داشت.

بررسی تفاوت هاست ایران و خارج

باتوجه‌به رشد چشمگیر  تکنولوژی اکثریت افراد ترجیح می‌دهند به‌صورت آنلاین محصولات خود را به فروش برساند و برای این تصمیم به یک وب‌سایت مناسب نیاز دارند. برای این منظور قدم اول شما خریداری یک Host است و اطلاع از تفاوت‌های  بین هاست داخلی و خارجی در این مرحله در تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کند.

در یک نتیجه‌گیری کلی اگر سرعت سایت برای شما مهم است بهترین گزینه، خرید هاست خارجی است و اگر تحریم برای شما مسئله‌ساز است پیشنهاد می‌کنیم به دنبال خرید هاست داخلی باشید. این موارد از جمله مهم‌ترین فرق هاست ایران و خارج هستند.

معایب هاست خارجی

تفاوت هاست ایران و خارج

برای مقایسه هاست ایرانی و خارجی باید از معایب این سرویس‌ها نیز مطلع باشید. درست است که میزبان وب خارج از کشور مزایای زیادی دارد، با این وجود نمی‌توان نقاط ضعف آن را نادیده گرفت.

تأخیر و عملکرد

یکی از نگرانی‌هایی که در هاست‌های خارجی وجود دارد تأخیر و بارگذاری کند آنهاست. همان‌طور که اشاره شد وقتی سرور شما خارج از کشور باشد این موضوع باعث افزایش تأخیر و زمان بارگذاری می‌شود. دلیل این مشکل یک قاعده بسیار ساده است؛ چون دیتای مورد نظر باید مسیر طولانی‌تری را طی کند تا به کاربر برسد.

نگرانی قانونی

یکی دیگر از معایب‌ هاست خارجی چالش‌های قانونی است به‌خصوص برای مشاغلی که محرمانه هستند. فراموش نکنید که سرویس‌های میزبانی خارج از کشور تحت قوانین و مقررات کشور مبدأ فعالیت می‌کنند و این قوانین ممکن است با منافع شما در تضاد باشد.

برای جلوگیری از بروز مشکل پیشنهاد می‌شود در این زمینه با کارشناسان حقوقی یا کارشناسان فروش مجموعه صحبت کنید تا نسبت به مسائل حقوقی این حوزه اشراف پیدا کنید.

عدم ارتباط با زبان و فرهنگ

یکی دیگر از مشکلاتی که در هاست خارجی وجود دارد موانع زبانی و فرهنگی است. در صورت بروز مشکل، ارتباط و پشتیبانی کمی سخت خواهد شد چرا که مکاتبات باید به زبان انگلیسی انجام شود. به همین خاطر بهتر است برای وب‌سایت خود از سرویس‌هایی استفاده کنید که توسط شرکت‌های فارسی‌زبان ارائه می‌شود.

تحریم‌هاست خریداری شده

تحریم‌ها یکی از معضلاتی هستند که استفاده از سرویس‌های بین‌المللی را سخت می‌کند. برخی از سازمان‌ها و شرکت‌ها سرویس میزبانی خارجی را ترجیح می‌دهند ولی باید در نظر گرفت که مسئله تحریم هم مهم است و می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند.

معایب هاست داخلی

تفاوت هاست ایران و خارج

  • در خصوص معایب هاست داخلی باید گفت به دلیل اینکه سرویس‌دهی در کشور ایران پهنای باند گران‌تری دارد به همین منظور هزینه‌های این خدمات گران‌تر خواهد بود.
  • هاست داخلی دارای کیفیت شبکه پایین‌تری است و همین موضوع به یکی از معایب هاست داخلی در مقایسه با سرویس میزبانی خارجی تبدیل شده است.
  • در سرویس میزبانی داخلی برای ارسال و دریافت ایمیل با مشکلات متعددی مواجه خواهید شد. از آنجایی ‌که ایمیل نقش به سزایی در مارکتینگ دارد فرایند SEO و بازاریابی دیجیتال را دچار اختلال می‌کند.
  • برای صاحبان سایت سرعت سایت حرف اول را می‌زند برای همین مهم است که سرعت بارگذاری سایت بالا باشد؛ اگر قرار است از هاست داخلی استفاده کنید با سرعت بسیار پایین‌تری نسبت به هاست خارجی روبه‌رو می‌شوید.
  • باتوجه‌به فیلتر بودن سایت‌های مختلف و استفاده کاربران از ابزارهای تغییر آی پی، هاست‌های داخلی گاهی برای نمایش اطلاعات به کاربران دچار مشکل می‌شوند که تجربه کاربری بدی را رقم خواهد زد.
  • ضعیف‌بودن پورت اینترنتی خود نسبت به هاست خارج یکی دیگر از مشکلاتی است که در سرویس‌های میزبانی داخلی وجود دارد.

نتیجه‌گیری تفاوت هاست ایران و خارج

در این بلاگ تفاوت‌ هاست ایران و خارج را برای شما شرح دادیم تا بتوانید در زمان راه‌اندازی یک وب‌سایت مناسب‌ترین سرویس میزبانی وب را انتخاب کنید. با در نظر گرفتن موضوعاتی که در این مطلب عنوان شد می‌توانید بسته به نیازهایی که دارید سروری را خریداری کنید که برای شما بیشترین کاربرد را دارد.

رنگین کمان (RKWeb) شرکت طراحی سایت شیراز با سابقه‌ای درخشان در حوزه طراحی و توسعه وب و در اختیار داشتن تیمی خبره و مجرب در تمامی مراحل راه‌اندازی و گسترش کسب و کار اینترنتی راهنما و مشاور شما خواهد بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق کانال‌های ارتباطی درج شده در سایت با کارشناسان ما در تماس باشید یا با شماره‌تلفن 09357871280 تماس حاصل فرمایید!

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید