طراحی سایت پزشکی

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1403/1/30
19
+ 0 | - 0

در عصر دیجیتال با پیشرفت تکنولوژی، حضور قوی در فضای آنلاین برای متخصصان پزشکی و بسیار ضروری و مهم است. طراحی سایت پزشکی خیلی راحت می‌تواند سنگ بنای هویت آنلاین شما باشد و یک پلتفرم همه‌کاره و کاربرپسند برای ارتباط با بیماران، به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات حیاتی و به نمایش گذاشتن تخصص شما به شمار بیاید تا با مراجعه‌کنندگان ارتباط مؤثرتری برقرار کنید.

در این مقاله قرار است دررابطه‌با طراحی وب سایت پزشکی با شما صحبت کنیم. یکی از راه‌های تبدیل مؤثر بازدیدکننده سایت به یک مراجعه‌کننده، داشتن یک وب سایت پزشکی توسعه‌یافته است. با رنگین کمان همراه باشید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید!

مزایای طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت پزشکی برای دکترها و بیماران آنها مزایای بسیاری دارد که شاید در نگاه اول چندان به چشم نیاید ولی اگر تصویر بزرگتر را مد نظر داشته باشید، ابعاد زیر از جمله مهم‌ترین این مزیت‌ها هستند:

ارتباط سریع

ارتباط با بیماران مهم‌ترین بخش کار متخصصان پزشکی است و دیجیتالی‌شدن در تلاش است تا این شکاف بین بیماران و پزشکان را از بین ببرد. بااین‌حال، تصور نادرستی وجود دارد که انجام این کار توانایی پزشک را برای تعامل مستقیم با بیماران از بین می‌برد.

اپیدمی اخیر به طور مؤثر اهمیت فناوری بدون تماس را نشان می‌دهد؛ به‌عنوان‌ مثال ویروس کرونا به ما نشان داد که ارتباط غیر حضوری کاملا امکان‌پذیر است. هنگامی که ابزارهای سلامت دیجیتال به‌درستی استفاده شوند، می‌توانند مزایای برجسته بسیاری را برای شما به ارمغان بیاورند.

بهبود دسترسی

طراحی وب سایت پزشکی توسعه‌یافته می‌تواند به طور مؤثر از بازدیدکنندگان شما پشتیبانی کند، حتی بسیار بهتر از یک منشی واقعی. با استفاده از محتوای بصری مانند: فیلم‌ها، تصاویر، اینفوگرافیک‌ها و جداول می‌توانید اطلاعات را منتشر کنید و دسترسی به مطالب وب‌سایت را بهبود ببخشید.

پاسخگویی سریع به بیماران

طراحی سایت درمانی

مردم پیش از اینکه طراحی ‌سایت پزشکی ترویج پیدا کند ساعت‌ها در صف منتظر می‌ماندند تا قرار ملاقات بگذارند. وب‌سایت‌های پزشکی و بازاریابی دیجیتال برای مراقبت‌های بهداشتی نیمی از بار روی دوش پزشک و بیماران را برداشته است. شما با چند کلیک می‌توانید به تمامی اطلاعات لازم دسترسی داشته باشید که باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود.

مدیریت بهتر بیماران

یک وب‌سایت می‌تواند به ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی کمک کند تا بیماران خود را به طور مؤثرتری مدیریت کنند، از جمله از طریق برنامه‌ریزی قرار ملاقات و ثبت سوابق الکترونیکی سلامت بیماران در یک پایگاه داده.

فرایند بیمه به‌صورت خودکار انجام می‌شود

طراحی سایت پزشکی این حسن را دارد که بسیاری از مراحل پیچیدۀ مربوط به بیمه‌های درمانی را ساده می‌کند. حتماً می‌دانید که در سال‌های اخیر نسخه‌های اینترنتی در داروخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و طرح‌های مثل پزشک خانواده و بیمه‌های درمانی همگانی رابطۀ تنگاتنگی با تکنولوژی‌های روز دنیا دارند. یک وب‌سایت با زیرساخت مناسب می‌تواند تمام این سیستم‌ها را به‌صورت یکپارچه به هم متصل کند.

راحتی بیماران

یک وب سایت پزشکی می‌تواند دسترسی آسان بیماران به اطلاعات و منابع مهم مانند نتایج آزمایش‌ها، سوابق پزشکی و اطلاعات صورت‌حساب را از خانه فراهم کند. به عبارت دیگر شما یک بانک اطلاعاتی کامل در اختیار مراجعین قرار می‌دهید.

سازگار با موبایل

بهتر است از برنامه‌های کاربردی وب سازگار با موبایل استفاده کنید تا هر آنچه را که نیاز دارید در یک صفحه نگهداری کنید. به شما پیشنهاد می‌شود برای طراحی سایت پزشکی برنامه‌های کاربردی و لازم را بر روی گوشی‌های هوشمند مبتنی بر وب که می‌توانند ارتباطات داخلی را ساده کنند مد نظر قرار بدهید و دیزاین را براساس آنها بچینید.در مورد نکات مربوط به طراحی صفحات وب می‌توانید مطلب: "ابزارهای طراحی ui و ux" را مطالعه کنید.

امکانات وب‌سایت پزشکی

طراحی سایت پزشکی

از بین امکاناتی که طراحی سایت پزشکی در اختیار مخاطبان و پزشکان قرار می‌دهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوبت‌دهی آنلاین
  • فرم رزرو
  • نمایش ساعات کاری
  • دسترسی راحت به اطلاعات تماس
  • اطلاعات مراقبت‌های پزشکی
  • ارتباط راحت بیمار با پزشک
  • منابع آموزشی قابل دسترس برای بیمار
  • صرفه جویی در زمان و هزینه
  • جستجوی بهینه سایت

در مورد هرکدام از این موارد ار ادامه به اختصار توضیح خواهیم داد.

نوبت‌دهی آنلاین

این ویژگی رزرو نوبت را برای بیماران بالقوه راحت‌تر و آسان‌تر می‌کند. برای مدیریت آسان قرار ملاقات می‌توانید بلافاصله آنها را با یکپارچه‌سازی مناسب به تقویم اضافه کنید.

فرم رزرو

در حالت ایده‌آل، تنظیم ویزیت‌های پزشکی باید به‌آسانی رفتن به یک وب‌سایت آنلاین قرار ملاقات پزشک یا باز کردن یک برنامه باشد. هنگامی که یک بیمار یک پزشک را انتخاب می‌کند، باید بتواند به‌راحتی در تاریخ‌های قرار ملاقات و زمان‌های موجود پیمایش کند. هرچه مراحل کمتری برای رزرو یک بازدید انجام شود، بهتر است.

ساعت کاری منظم

این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا ساعات کاری فعال بیمارستان یا کلینیک را داشته باشند و رزرو نوبت آنلاین خود را براساس آنها تنظیم کنند.

دسترسی راحت به اطلاعات تماس

طراحی سایت پزشکی

مکان و اطلاعات تماس نقش حیاتی در دسترسی‌پذیری ایفا می‌کند. بسیاری از بیماران جدید و فعلی ممکن است به دنبال اطلاعات وب‌سایت شما باشند. افزودن این اطلاعات به بیماران کمک زیادی می‌کند. در صورت داشتن هر گونه مشکل و نگرانی هنگام رزرو نوبت، رسیدن به بیمارستان یا هر گونه نگرانی دیگر، آنها با شما تماس می‌گیرند. طراحی سایت پزشکی گاهی فقط با هدف اشتراک‌گذاری اطلاعات تماس انجام می‌شود.

اطلاعات مراقبت‌های پزشکی

این کار گاهی اوقات به‌سادگی هدایت بیمار به بخش اورژانس محلی است. شما نکات اورژانسی را به بیماران و کاربران گوشزد می‌کنید که گاهی می‌تواند جان یک انسان را نجات بدهد.

ارتباط راحت بیمار با پزشک

یک پرتال وب کلینیک می‌تواند بیش از یک شماره‌تلفن برای تماس بیماران به‌منظور تعیین وقت ملاقات با پزشک ارائه دهد. همچنین می‌توانید یک چت و یا تماس ویدئویی با پزشک به طور منظم تنظیم کنید. این امر نیاز به برخی ملاقات‌های شخصی را کاهش می‌دهد و تجربه بیماران پرمشغله را بهبود می‌بخشد.

انواع منابع آموزشی در اختیار بیمار قرار داده می‌شود

همان‌طور که اشاره کردیم، اشتراک‌گذاری برخی اطلاعات مفید در زمینۀ پزشکی گاهی می‌تواند به نجات جان یک انسان منجر شود. این کار همچنین وب‌سایت شما را به یک منبع معتبر در زمینۀ پزشکی تبدیل می‌کند.

صرفه‌جویی در زمان و هزینه

داشتن یک سیستم طراحی سایت درمانی آنلاین پزشکی می‌تواند زمان زیادی را برای بیماران و پزشکان حفظ کند و بیماران می‌توانند به‌راحتی از هر کجا و در هر زمان قرار ملاقات خود را رزرو کنند.

جستجوی بهینه سایت

اگر پایگاه‌داده گسترده‌ای دارید ممکن است جستجو در میان تمام آن پروفایل‌ها برای بیماران مشکل باشد. اینجاست که یک گزینه جستجو می‌تواند مفید باشد. این قابلیت به بیماران اجازه می‌دهد تا پروفایل‌ها را بر اساس درمان‌های مورد نظر، رتبه‌بندی پزشک، مکان‌ها و موارد دیگر فیلتر کنند.

طراحی سایت نوبت‌دهی آنلاین

طراحی سایت پزشکی

همۀ ما برای تکمیل وظایف روزانه خود به‌شدت به برنامه‌ها وابسته هستیم. رزرو تاکسی، سفارش غذا، خرید از نانوایی و یا حتی قرار ملاقات؛ ما تقریباً برای انجام همۀ کارها به اپلیکیشن نیاز داریم. یکی از این ضروریات، اپلیکیشن رزرو نوبت پزشک است.

ازآنجایی‌که مردم عادت دارند کارها را با چند کلیک انجام دهند، ظهور یک برنامه‌ قرار ملاقات می‌توانند بسیار اهمیت داشته باشد. برخی از سایت‌ها نظیر: دکتر تو، نوبت دات آی آر، پذیرش 24 و... با همین هدف ایجاد شده‌اند.

طراحی سایت نوبت دهی باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

مشخصات پزشک باید قابل ‌مشاهده برای بیماران باشد

این ویژگی برای پزشکان است که می‌توانند مشخصات خود را با واردکردن اطلاعات اولیه مانند نام، سن، جنسیت، مدرک تحصیلی، تخصص، زمان دردسترس‌بودن، هزینه‌های درمان و هزینه‌های ویزیت در قالب یک پروفایل ایجاد کنند. طراحی سایت پزشکی بدون وجود این بخش معنایی ندارد.

مشخصات بیمار در دسترس قرار گیرد

این بخش برای بیماران است که می‌توانند مشخصات اولیه خود از جمله: نام، سن، جنسیت، بیماری، آلرژی و سایر مشخصات را به فیلدهای مربوطه اضافه کنند.

اعلان سایت باید همیشه فعال باشد

اعلان‌های ضروری بخش‌های مهم برنامه‌ها هستند. این بخش به بیماران و پزشکان در مورد به‌روزرسانی‌های منظم اطلاع می‌دهند. اعلان‌های ضروری شامل یادآوری‌ها، دردسترس‌بودن پزشک، قرارهای ازدست‌رفته و موارد دیگر است.

قرار ملاقات بیماران را با پزشک مربوطه فیکس نمایید

برنامه‌ریزی قرار ملاقات، ویژگی اصلی برنامه قرار ملاقات پزشک است. از اینجا، بیماران می‌توانند بر اساس نگرانی‌های سلامتی خود، با کارشناسان مراقبت‌های بهداشتی موردنظر خود قرار ملاقات رزرو کنند.

سایت نوبت‌دهی دارای یادآور خودکار باشد

قرار ملاقات‌های دستی یا تلفنی منجر به عدم حضور بیماران می‌شود. بااین‌حال، با ظهور سایت پزشکی از راه دور، بیماران می‌توانند یادآوری‌های خودکار دریافت کنند تا یک قرار ملاقات را از دست ندهند.

پرونده سلامت بیمار در دسترس باشد

این ویژگی برنامه پزشکی از راه دور به پیگیری سابقه سلامتی بیمار کمک می‌کند. بیماران می‌توانند سوابق پزشکی خود را بیابند و بر اساس آن قرار ملاقات خود را برنامه‌ریزی کنند.

پشتیبانی سایت

به طور منظم برنامه را برای رفع اشکالات، بهبود عملکرد و افزودن ویژگی‌های جدید به‌روز می‌کند. همچنین پشتیبانی کاربران برای رفع نگرانی‌های بیماران بسیار مؤثر و کاربردی است.

قیمت طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت پزشکی

هزینه‌ طراحی سایت پزشکی می‌تواند از 15 میلیون تومان برای سایت‌های وردپرسی شروع شود و به مبالغی دو تا سه برابر این قیمت برای سایت‌های اختصاصی برسد. بسته به عوامل متعددی که به طراحی و پیچیدگی پروژه مربوط می‌شود هزینه می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

یک طراحی وب سایت پزشکی خوب مراحل مختلفی را طی می‌کند و نیاز به برنامه‌ریزی استراتژیک دارد. وب‌سایت شما باید ایمن، کاربردی و دارای رتبه کاربری بالا باشد.

سخن پایانی

در دنیای اینترنت تمامی مشاغل پتانسیل پیشرفت و رشد را دارند و موفقیت تنها به یک صنف خاص محدود نمی‌شود؛ پزشکان و کادر درمان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با در نظر گرفتن همین مسئله این مطلب را به‌صورت اختصاصی به طراحی سایت درمانی اختصاص دادیم.

رنگین کمان (RKWeb)؛ مجری پروژه‌های طراحی سایت در شیراز با سابقه‌ای درخشان در حوزۀ طراحی و توسعه وب یکی از بهترین شرکت‌های IT جنوب کشور است که در زمینۀ راه‌اندازی و توسعه کسب و کار اینترنتی همراه شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تماس: 09357871280 با کارشناسان ما در تماس باشید.

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید