10 مورد از ابزارهای PHP Storm

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1403/3/14
139
+ 0 | - 0

نرم‌افزار PHPStorm در بین توسعه‌دهندگان وب و حتی کارآموزان طراحی سایت یک برنامۀ شناخته شده است که درصد قابل توجهی از جامعۀ IT از آن استفاده می‌کنند. بخش اعظمی از طراحی سایت اختصاصی و کدنویسی شده با کمک این ابزار انجام می‌شود. اگر شما هم به دنیای وب علاقه دارید یا اخیرا کارآموزی طراحی سایت را شروع کرده‌اید تا پایان این مطلب همراه ما باشید و با 10 مورد از ابزارهای phpStorm بیشتر آشنا شوید!

ابزار phpStorm چیست؟

ابزار phpStorm یک محیط توسعه یکپارچه (IDE) بسیار مبتکرانه و مبتنی بر جاوا است که توسط JetBrains برای PHP و توسعه‌دهندگان وب مهندسی شده است. این نرم‌افزار از php پشتیبانی می‌کند. جلوگیری از خطای سریع، بهترین تکمیل خودکار و بازآفرینی کد، اشکال‌زدایی با پیکربندی صفر، و ویرایشگر توسعه‌یافته HTML، CSS و جاوا اسکریپت از جمله قابلیت‌های آن هستند.

ابزار phpStorm تکمیل رمز هوشمند، برجسته‌سازی، پیکربندی قالب‌بندی رمز توسعه‌یافته، بررسی خطا در لحظه، رمزگذاری، پشتیبانی از ترکیب زبان و بسیاری موارد دیگر را فراهم می‌کند. این نرم‌افزار همچنین بازسازی خودکار رمز شما را بااحتیاط انجام می‌دهد و به ایمن کردن تنظیمات پروژه کمک می‌کند. آشنایی با ماهیت این برنامه پیش از پرداختن به ابزارهای phpStorm کمک می‌کند تا کاربردهای آن را بهتر درک کنید.

قابلیت‌های نرم افزار phpStorm

ابزارهای phpstorm

PhpStorm یک IDE بسیار قدرتمند است که برای توسعه‌دهندگان PHP طراحی شده است. این برنامه طیف وسیعی از ویژگی‌ها و عملکردها را ارائه می‌دهد که کدنویسی را برای کاربران آسان‌تر و کارآمدتر می‌کند. ابزار PhpStorm از فناوری‌ها و چارچوب‌ها، از جمله HTML، CSS، جاوا اسکریپت و React پشتیبانی می‌کند و آن را به ابزاری همه‌کاره برای توسعه وب تبدیل می‌کند.

به‌طورکلی، این یک IDE جامع است که می‌تواند به توسعه‌دهندگان کمک کند گردش کار خود را ساده کرده و بهره‌وری خود را افزایش دهند. عمده قابلیت‌های پی‌اچ‌پی استورم به شرح زیر است:

پشتیبانی از سبک کدنویسی

ابزار PhpStorm شامل قالب‌بندی داخلی است که با استانداردهای Symfony، Zend، Drupal و سایر استانداردها دیگر مطابقت دارد و به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا استانداردهای برنامه‌نویسی خاص خود را برای PHP به‌راحتی مشخص کنند. قالب‌بندی مجدد PhpStorm به کد  شما کمک می‌کند تا به‌راحتی استانداردهای کدنویسی را پیاده‌سازی کنید.

پیمایش کد و جستجو؛ از ابزارهای phpStorm

ویژگی‌های پیمایش و جستجوی شگفت‌انگیز ابزارهای PhpStorm به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا به‌سرعت و به‌راحتی کد خود را جابه‌جا کنند و مکان‌یابی توابع و کلاس‌های خاص را آسان‌تر می‌کند. بدین ترتیب، توسعه‌دهندگان به‌راحتی می‌توانند به شیوه‌ای کارآمدتر و سازنده‌تر پایگاه کد خود را حرکت دهند.قابلیت‌های جستجوی قدرتمند PhpStorm به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا کد مورد نیاز خود را حتی در چندین فایل و دایرکتوری پیدا کنند و در زمان و تلاش صرفه‌جویی کنند.

اشکال‌زدایی و تست آسان

طراحی رابط کاربری PhpStorm طیف وسیعی از ابزارهای اشکال‌زدایی و آزمایشی را ارائه می‌دهد که تشخیص خطاها و شناسایی مشکلات در کد خود را برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر می‌کند. با ابزارهای داخلی اشکال‌زدایی مانند Xdebug و Zend Debugger، توسعه‌دهندگان می‌توانند از کد خود عبور کنند.

ابزار PhpStorm ادغام شده است و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا تست‌های خودکار را ایجاد و اجرا کنند تا اطمینان حاصل کنند که کد آنها مطابق باهدف اصلی  توسعه‌دهندگان کار می‌کند یا خیر.

همکاری و ادغام

ابزارهای phpStorm از همکاری و ادغام یکپارچه با ابزارهای دیگر پشتیبانی می‌کنند و آن را به انتخابی عالی برای گروه‌هایی که روی این‌گونه پروژه‌های پیچیده کار می‌کنند تبدیل خواهند کرد. PhpStorm از فریم‌ورک‌های محبوب PHP پشتیبانی می‌کند. پایانه داخلی SSH آن همچنین امکان همکاری یکپارچه با اعضای تیم از راه دور را فراهم می‌کند و آن را به ابزاری همه‌کاره برای تیم های توزیع شده تبدیل می‌کند.

شامل کل محیط توسعه است

ابزارهای phpstorm

برای توسعه‌دهندگان، کار با چندین زبان برنامه‌نویسی مانند PHP، HTML، CSS، جاوا اسکریپت و... آسان است. ابزارهای PhpStorm شامل همه اینها موارد است و همچنین تکمیل کد را به پشتیبانی ارائه می‌دهد. ازاین‌رو یک انتخاب عالی در میان توسعه‌دهندگان به شمار می‌رود.

این برنامه شامل یک ویرایشگر کد غنی از پیکربندی قالب‌بندی برای کد توسعه‌یافته و بررسی خطاها در لحظه است. می‌توان آن را همراه با تمام نسخه‌های PHP ذکر شده مانند پروژه‌های قدیمی و مدرن مرتبط با PHP استفاده کرد.

پشتیبانی از چندین فریم‌ورک در PHP

اگر با فریم‌ورک‌های PHP کار می‌کنید، PhpStorm همان چیزی است که باید دنبالش بروید. به دلیل ادغام، فریم‌ورک‌های دیگری مانند CakePHP، Laravel، Yii و Symfony2 را ارائه می‌کند.

پشتیبانی از پایگاه‌داده؛ یکی دیگر از ابزارهای phpStorm

ابزارهای PhpStorm شامل بسیاری از ویژگی‌های داخلی برای کمک به کاربران برای کار با SQL و سایر پایگاه‌های داده در پروژه‌ها است. این موضوع می‌تواند با پایگاه‌داده موردنیاز ارتباط برقرار کند و کلیه اقداماتی مانند ویرایش داده‌های جدول، اجرای پرس‌وجو و همچنین تجزیه‌وتحلیل داده‌ها را با نمودارهای UML به‌راحتی انجام دهد.

پشتیبانی از کنترل نسخه

phpStorm به طور کامل از طیف وسیعی از سیستم‌های کنترل نسخه پشتیبانی می‌کند که عمدتاً شامل Git و GitHub است که توسعه‌دهندگان می‌توانند کد خود را در این ابزار منشعب کرده و آن را ادغام کنند. این ابزار همچنین دارای پشتیبانی خوبی از FTP هست که به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا کد را در یک سرور راه دور با سرعت بالا معمولاً در عرض چند ثانیه آپلود کنند و از تکمیل خودکار کد پشتیبانی می‌کند.

کنترل ورژن، نهایی کردن روش‌ها، کلاس‌ها، نام متغیرها، کلمات کلیدی در PHP و همچنین تعدادی از نام‌های رایج مورد استفاده برای متغیرها و سایر فیلدها را بر اساس نوع آنها ارائه می‌دهد. این قابلیت همچنین از انواع مختلف فریم‌ورک‌های کاربردی وب پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی از PHAR

این ویژگی یکی از قالب‌های بسته است که با ساختن پکیجی از فایل‌های اسکریپت PHP و سایر انواع منابع در یک فایل فشرده، برنامه‌ها و کتابخانه‌ها را توزیع می‌کند. این پکیج‌ها می‌توانند در قالب tar، zip یا PHAR سفارشی باشند. ویژگی PHAT نمای MVC را پشتیبانی می‌کند که یک الگوی طراحی برای برنامه است و منطق تجاری را با داده‌های برنامه از نمای متمایز می‌کند.

10 مورد از ابزارهای phpStorm

ابزارهای phpstorm

حالا که با قابلیت‌های برنامه پی اچ پی استورم آشنا شده اید بهتر است به سراغ معرفی 10 مورد از ابزارهای phpStorm برویم تا پتانسیل‌های این اپلیکیشن را بهتر درک کنیم.

Symfony Support

ابزار Symfony یک چارچوب PHP منبع‌باز است که برای توسعه وب قابل استفاده است و به طور گسترده در بسیاری از وب‌سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی وب استفاده می‌شود و مجموعه‌ای از اجزای phpStorm قابل‌استفاده مجدد را ارائه می‌دهد که سرعت توسعه را افزایش می‌دهد. در واقع، هزاران وب‌سایت برای تشکیل پایه خدمات وب خود به Symphony متکی هستند و بسیاری از پروژه‌های پیشرو PHP از اجزای Symfony برای ساخت برنامه‌ها استفاده می‌کنند.

برای آشنایی بیشتر با سمفونی مطلب: "فریم ورک symphony چیست؟" را بخوانید.

Duckly؛ از ابزارهای phpStorm در قالب پلاگین

این افزونه روزبه‌روز خود را ارتقا می‌دهد. از آنجایی که دورکاری در سراسر جهان به‌عنوان یک روش کار پذیرفته شده است ولی هنوز هم مشکل سیگنال‌های بد WiFi ارتباط آنلاین را سخت می‌کند. Duckly با اجازه‌دادن به کاربران و گروه مختلف برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه یکسان در هنگام کدنویسی، راه‌حلی برای این مشکل ارائه می‌دهد. Duckly برای برنامه‌نویسی جفتی، بررسی کد، جلسات اشکال‌زدایی و موارد دیگر عالی است.

PHP Annotations

امروزه، به همان اندازه که نوشتن کد تمیز و باکیفیت مهم است، مستندکردن کدها به‌درستی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. وقتی کد خود را به‌درستی داکیومنت‌نویسی می‌کنید، شما یا هر توسعه‌دهنده دیگری که با کد شما کار می‌کند، همیشه می‌دانید که یک کلاس، متد یا عناصر ساختاری چه‌کار می‌کند. ابزار PhpStorm برای این کار از DocBlocks استفاده می‌کند.

PHP Inspections

هنگام توسعه برنامه‌های PHP، بسیار مهم است که کد خود را در مراحل اولیه توسعه تجزیه‌وتحلیل کنید تا هر گونه مشکل یا آسیب‌پذیری را شناسایی کنید. مطمئناً می‌توانید این کار را به‌صورت دستی از طریق بررسی کد انجام دهید، اما معمولاً از یک ابزار تجزیه‌وتحلیل کد استاتیک برای آسان‌تر کردن این فرایند استفاده می‌کند.

PHP Toolbox

ابزارهای phpstorm

اگر کاربران می‌خواهند قابلیت‌های php را بیشتر گسترش دهند، حتماً باید به پلاگین PHP Toolbox نگاهی بیندازند. اگر شما با PHP کار می‌کنید، تا آنجا پیش می‌رویم که بگوییم این یک افزونه بسیار ضروری است که برخی از عملکردهای اصلی ابزار PhpStorm را پیاده‌سازی می‌کند.

Apache Config

فایل‌های .htaccess فایل‌های پیکربندی قدرتمندی هستند که به کاربران این امکان را می‌دهند تا بدون نیاز به ایجاد هیچ‌گونه تغییری در فایل‌های پیکربندی سرور، تغییرات پیکربندی را در سرورهای آپاچی خود ایجاد کنند و دستورالعمل‌های پیکربندی را ارائه می‌دهند.

RegexpTester

یکی دیگر از ابزارهای phpStorm که بسیاری از توسعه‌دهندگان با آن کار می‌کنند عبارت‌های منظم است. گاهی خواندن آنها سخت است و بعضی اوقات درک آنها دشوار است. مهم‌تر از آن، بسیاری از توسعه‌دهندگان با نوشتن عبارات منظم مشکل دارند که این ابزار این موضوع را حل خواهد کرد.

CamelCase

این ابزار به یکی از بزرگ‌ترین اختلافات بین توسعه‌دهندگان می‌پردازد. اینکه کد مربوطه باید به چه شکل نوشته شود به مشخصات زبان خاص و قراردادهای نام‌گذاری آن بستگی دارد. گاهی حتی نیاز به استفاده از موارد مختلف دارید، بنابراین باید تفاوت و نحوه استفاده از آنها را درک کنید.

پشتیبانی از فایل‌های env

فایل‌های .env برای کنترل محیطی که برنامه شما در آن اجرا می‌شود بسیار مهم هستند. به‌عبارت‌دیگر، آنها به کاربران خود اجازه می‌دهند محیط را برای مراحل مختلف فرایند توسعه برنامه پیکربندی کنند. چه برای مرحله‌بندی تولید و یا محیط محلی، با پیکربندی صحیح این فایل‌ها، مطمئن خواهید شد که برنامه شما همان‌طور که باید اجرا می‌شود.

Docker؛ افزونه کاربردی و از ابزارهای phpStorm

ابزارهای phpstorm

یکی دیگر از ابزارهای PhpStorm افزونه Docker است که به یکپارچه‌سازی کامل را ارائه می‌دهد. این بدان معنی است که می‌توانید برنامه‌های کانتینری را با Docker Compose اجرا کنید و تصاویر Docker را مستقیماً از IDE خود دانلود کنید و بسازید. همچنین به شما امکان می‌دهد تا کانتینرها را از تصاویر دانلود شده یا مستقیماً از یک فایل ایجاد و اجرا کنید و می‌توانید از تنظیمات اختصاصی اجرای docker استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

نرم افزار PHP Storm به‌عنوان یک برنامه کاربردی و محیط توسعه یکپارچه (IDE) محبوبیت زیادی در بین توسعه‌دهندگان وب دارد. با در نظر گرفتن این مسئله در این مطلب به معرفی ابزارهای PHPStorm پرداختیم تا اگر تازه وارد دنیای وب شده‌اید یا قصد دارید دانش خود را در زمینۀ کدنویسی وب افزایش بدهید با کمک اطلاعات ارائه شده، دید جامع‌تری نسبت به این موضوع پیدا کنید.

شرکت طراحی و توسعه رنگین‌کمان (RKWeb)؛ مجری ده‌ها پروژه موفق طراحی سایت در شیراز به‌صورت اختصاصی با سابقه‌ای درخشان در این حوزه کلیه خدمات مربوط به طراحی وب را برای شما پوشش می‌دهد؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از طریق شماره‌تلفن: 09357871280 با ما در تماس باشید!

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید