الگوریتم اسپم برین (spam brain) گوگل چیست

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1402/2/16
1097
+ 0 | - 0

الگوریتم اسپم برین که این روزها کمیت و کیفیت آن اکثر وب سایت‌های فعال در فضای وب را با چالش‌های عملکردی رو به رو کرده است، چالش‌های جدیدی در فضای تولید محتوا به همراه داشته که اطلاع از آن برای داشتن یک وبسایت پربازدید خالی از لطف نیست.

از آنجایی که کسب جایگاه برتر در نتایج گوگل با توجه به فاکتور و پارامتر هایی که توسط الگوریتم های گوگل سنجیده می شود اتفاق می‌افتد بنابراین کسب اطلاعات دقیق در خصوص آپدیت‌ها و تغییرات آخرین و اصلی ترین الگوریتم‌های گوگل در ثبت جایگاه مطلوب، عدم کاهش رتبه و افزایش درصد بازدید صفحات سایت تاثیر بسزایی دارد.

فهرست مطلب آپدیت الگوریتم اسپم برین (SpamBrain)

  • Google SpamBrain چیست؟
  • عملکرد الگوریتم اسپم برین به چه صورت است؟
  • الگوریتم اسپم برین (Spam Brain ) و تاثیر آن بر سایت‌های فروشگاهی  
  • چند نکته مهم در به روز رسانی الگوریتم اسپم برین
  • آپدیت الگوریتم اسپم برین 2022
  • استراتژی های سئو برای مقابله با تشخیص هرزنامه گوگل
  • دستورالعمل های کیفیت گوگل برای بهینه سازی سایت

بعبارتی واضح تر، گوگل بر اساس کوئری جستجو شده، برترین نتایج را در معرض دید مخاطبانش قرار می‌دهد. اما سوال اصلی اینجاست، آیا هر سایتی که در فضای وب فعالیت دارد، را می توان جزئی از پاسخ های کاربران دانست؟اینجاست که داشتن اطلاعات کافی در خصوص نکات مهم برای رسیدن به یک رتبه ایده‌آل پر اهمیت می‌شود.  

در حالت کلی گوگل به لطف الگوریتم های بسیار پیشرفته و سیستم‌های نظارتی پیچیده می تواند نتایج جستجو را به جایی تبدیل کند تا شما براحتی پاسخ سوالات خود را در فضای وب دریابید.

الگوریتم اسپم برین و آپدیت‌های صورت گرفته در دسامبر 2022 بر فضای عملکردی الگوریتم‌های گوگل برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب در سئو سایت  از اهمیت بالایی برخوردار است که در این مقاله از سایت طراحی وب رنگین کمان به بررسی آن می پردازیم.

 

Google SpamBrain چیست؟

الگوریتم Google SpamBrain تعیین می‌کند که چگونه در بالای ترافیک جستجوی ارگانیک خود بمانیم؟ آیا می دانستید که گوگل می تواند هرزنامه ها و وب سایت های بی کیفیت را با دقت تکان دهنده ای شناسایی کند؟ حتی اگر هرزنامه‌نویس نباشید، گوگل همچنان می‌تواند محتوای با کیفیت پایین را تشخیص دهد. الگوریتم‌های گوگل اینگونه برنامه ریزی شده‌اند، زیرا می خواهند بهترین نتایج ممکن را به کاربران خود بدهند.

دریافت مشاوره سئو و تولید محتوا 

آپدیت اسپم برین گوگل (spam brain update)

حال این سوال برای شما پیش می‌آید که، الگوریتم های تشخیص هرزنامه گوگل (Google’s spam detection algorithms) چه تاثیری بر سئوی شما دارد؟ آیا ارزش این را دارد که برنامه سئو و بهینه سازی سایت خود را بر اساس آپدیت الگوریتم اسپم برین تغییر دهید، تا انتهای این مقاله با ما باشید تا بدانید کجای فضای وب قرار دارید.

 

عملکرد الگوریتم اسپم برین به چه صورت است؟

الگوریتم اسپم برین، فرآیندی که به لطف هوش مصنوعی یادگیرنده به نام اسپم برین محقق شد. یعنی ممانعت سواستفاده از کاربران و محتوای منتشر شده در سایت آن‌ها قبل از بروز هر نا امنی مشکلات و درخواست کمک کاربران در فضای گوگل است.

گوگل همزمان با گسترش دامنه عملیات خود، چندین به روز رسانی اصلی را برای الگوریتم های خود(Google Penguin، Google Panda، Rank Brain) پیاده سازی کرد که نتایج را تا 40% بهبود بخشید.

الگوریتم اسپم برین

درواقع الگوریتم اسپم برین SpamBrain یک سیستم مستقل است که روش‌ها و انواع محتوای ناامن را شناسایی و پردازش می‌کند.

این موتور جستجو علاوه بر مبارزه با هرزنامه ها، به دنبال شناسایی و مدیریت محتوا و رفتارهای بی کیفیتی است که خط مشی های آن را نقض می کند.با این حال، محتوای زیادی وجود دارد که ماهیت اسپم دارد و از تجربه کاربر می کاهد.

الگوریتم اسپم برین (Spam Brain ) و تاثیر آن بر سایت‌های فروشگاهی  

از دیگر تاکیدات و ابتکارات جذاب Spam Brain تأییدیه است که بر توضیحات محصول دارد. از آنجایی که بیشتر توضیحات محصول بصورت کپی و بازنویسی شده است، بنابراین با این آپدیت الگوریتم اسپم برین باید بدانید که نوشتار توضیحات محصول یک محتوای یونیک است و باید از نظر آن تایید شده باشد.

تولید محتوا بر اساس الگوریتم آپدیت اسپم برین

این موضوع به قدری قابل توجه بود که گوگل دو به روز رسانی را برای بسیاری از وب سایت ها ارائه کرد تا در رتبه بندی نتایج افت کند.در عوض، وب سایت هایی که محتوای تخصصی و بهتری برای محصولات خود ارائه می کردند، توانستند به رتبه های بسیار بهتری دست یابند.

الگوریتمSpamBrain  می خواهد مطمئن شود که هیچ مانعی برای یافتن مفیدترین محتوا در نتایج جستجو وجود ندارد.

 

چند نکته مهم در به روز رسانی الگوریتم اسپم برین

میزان هرزنامه در اینترنت: هر چه تعداد هرزنامه ها در اینترنت بیشتر باشد، بیشتر شناسایی می شود.

امتیاز کیفیت محتوای وب سایت شما: هر چه محتوای با کیفیت بیشتری در وب سایت خود داشته باشید، احتمال اینکه به عنوان هرزنامه شناخته شوید کمتر می شود.

ساختار تولید محتوای یک سایت: باید نسبت به سرچ کلمات کلیدی، تولید محتوای بهینه و مناسب و همین طور آپدیت محتوهای قدیمی برای جلوگیری از اسپم شناخته شدن آن‌ها توجه داشته باشید.

 

آپدیت الگوریتم اسپم برین 2022

در این آپدیت الگوریتم اسپم برین که در دسامبر 2022 انجام شده و به تمامی زبان‌ها از جمله فارسی منتشر شده هدف اصلی به روز رسانی اصلی هرزنامه لینک است. باید به بررسی تمیز و دقیقی بر لینک سازی سایت خود بپردازید.

الگوریتم اسپم برین چیست؟

این به روز رسانی بزرگ امروز برای موتورهای جستجوی گوگل با استفاده از سیستم رتبه بندی الگوریتم اسپم برین SpamBrain برای کمک به مبارزه با لینک سازی غیرطبیعی و هرزنامه ها،و همچنین سایت هایی که لینک ها و سایت ها را می فروشند و میزبانی می کنند، ساخته می شود.

 

استراتژی های سئو برای مقابله با تشخیص هرزنامه گوگل

خبر خوب این است که برخلاف سایر عوامل سئو که کنترلی روی آنها ندارید، در این شرایط به دلیل وابستگی به نوع محتوا می‌توانید با یک برنامه ریزی مناسب از بند تبدیل به هرزنامه گوگل شدن نجات یابید.

نکته کلیدی این است که مطمئن شوید سایت شما با دستورالعمل های گوگل مطابقت دارد و در عین حال مطمئن شوید که محتوای با کیفیت بالا ارائه می دهید.

آپدیت الگوریتم اسپم برین (SpamBrain)

زمانی که نوبت به مرحله بعدی می‌رسد، بسیار مهم خواهد بود: بهینه‌سازی محتوای خود برای رتبه‌بندی بهتر.یادتان باشد محتواهای تولید شده در فضای وب نیاز به بررسی و آپدیت دارند، آپدیت محتوا در بهینه سازی سایت بسیار ارزشمند بوده به جلوگیری از تبدیل شدن یک محتوای قدیمی به هرزنامه جلوگیری می‌کند.

 

دستورالعمل های کیفیت گوگل برای بهینه سازی سایت

به طور کلی، اگر وب سایت شما با دستورالعمل های کیفیت گوگل مطابقت داشته باشد، دریافت ترافیک باکیفیت از گوگل راحت تر خواهد بود. این بدان معناست که سایت شما باید استانداردهای محتوای خاصی را رعایت کند و به گونه ای نوشته شود که ربات های گوگل به راحتی بخوانند و بفهمند.

به عنوان مثال، محتوای وب سایت شما باید دارای سطح خاصی از کیفیت، شیوه های سئو باشد و نباید حاوی تکنیک های اسپم باشد.

گوگل همچنین به شدت از استفاده از تکنیک هایی که معمولاً با هرزنامه یا محتوای با کیفیت پایین مرتبط است، منع می کند. اینها عبارتند از کلمات کلیدی دستکاری، پنهان کاری، متن پنهان و تبلیغات بیش از حد.

هرزنامه به هر محتوایی گفته می‌شود که می‌تواند کاربران را به وب‌سایتی غیر از آنچه در نظر داشتید بفرستد. این می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از کلمات کلیدی "جعلی" یا "دستکاری" گرفته تا پنهان کاری و استفاده از متن گمراه کننده یا فریبنده.

شما می‌توانید با آموزش دقیق تولید محتوا و دریافت مشاوره سئو و بهینه سازی سایت بهترین برنامه ریزی را برای سئو داخلی سایت‌تان داشته باشید. مواجه با تمامی چالش‌های بوجود آمده در اثر آپدیت الگوریتم‌های گوگل با دانش کافی در مسیر تولید محتوا به راحتی امکان پذیر است.

 

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید