طراحی سایت گردشگری و توریستی

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1403/2/6
36
+ 0 | - 0

با طراحی سایت گردشگری و توریستی سفارشی که توسط یک طراح حرفه‌ای انجام شده است شما می‌توانید کسب‌وکار خود را به‌صورت آنلاین راه‌اندازی نمایید و با یک ایده جذاب در این زمینه بدرخشید. این مقاله به این موضوع اختصاص دارد و قصد داریم به زبان ساده تمام مسائل بااهمیت برای آژانس‌های مسافرتی را شرح بدهیم تا از همین امروز برنامه‌ریزی طراحی ‌سایت گردشگری را شروع کنید.

اگر یک وب‌سایت گردشگری شگفت‌انگیز می‌خواهید که از رقبا متمایز باشد، با یک طراح حرفه‌ای کار کنید تا چشم انداز شما را زنده کند. تا پایان با رنگین کمان همراه باشید تا این موضوع را جزء به جزء بررسی کنیم!

امکانات طراحی سایت گردشگری

اولیم مسئله در مورد طراحی وب سایت آژانس مسافرتی و تورسیتی، امکاناتی است که این نوع سایت باید داشته باشد. موارد زیر از جمله این امکانات هستند:

طراحی سایت گردشگری سازگار با موبایل

در حال حاضر و دنیای امروزی، حتی یک روز هم نمی‌شود از تلفن همراه جدا بود. علاوه بر این، اینترنت در سراسر جهان در دسترس است پس اگر رابط کاربری وب‌سایت شما برای موبایل مناسب نیست، یک مشکل بزرگ دارید! بیش از 80% ترافیک وب‌سایت شما از طریق صفحه‌نمایش موبایل است.

اگر تصاویر مربوط به گردشگری و محتوای متنی در صفحه موبایل قابل‌ مشاهده نیستند، کاربران سایت شما را ترک خواهند کرد. برای جلوگیری از این کار، طراحی سایت گردشگری و توریستی شما باید با رعایت استانداردهای واکنش‌گرایی انجام شود تا به ‌خوبی با تمام اندازه‌های صفحه‌نمایش سازگار باشد.

همین نکته به ظاهر کوچک کمک خواهد کرد که نرخ تبدیل بیشتر شود. در کنار آن، هرچه تجربه کاربری روان‌تر باشد، بهتر است. طراحی وب‌سایت واکنش‌گرا به بهبود بازدید، نرخ تبدیل و رتبه‌بندی موتورهای جستجو کمک می‌کند.

فیلترهای جستجو برای طراحی سایت گردشگری

طراحی سایت گردشگری

هنگامی که کاربران وارد وب‌سایت توریستی شما می‌شوند، به یک صفحه اکتفا نمی‌کنند. آنها پیشنهاد و توصیه می‌خواهند. فیلتر‌های جستجو، نتایج جستجوی شما را طبقه‌بندی و به ارائه نتایج دقیق‌تر به کاربران کمک می‌کنند. مطمئن شوید که گزینه‌های جستجو سؤالات درست را با فیلترهای واضح و قانع‌کننده می‌پرسند. پارامترهای مختلفی مانند مکان، محدوده قیمت، تاریخ و غیره برای اضافه‌کردن بسیار کاربردی است.

نتایج جستجوی بهینه شده برای یک مقصد خاص

نتایج جستجو عامل دیگری در بهبود تجربه کاربری برای یک وب سایت گردشگری است. نتایج جستجو باید خاص باشد. در همین حال، باید اطلاعات مربوطه را به نمایش بگذارد و به کاربران در مقایسه برنامه‌ها کمک کند.

نظرات مشتریان و رسانه‌های اجتماعی

صنعت توریست به‌شدت به بررسی‌ها و توصیه‌ها متکی است. جلب‌اعتماد مشتریان و کسب اعتبار برند یک مشکل جهانی است که در آن هر شرکت دیگری ادعا می‌کند بهترین است. هر زمان که شما به‌عنوان کاربری که به دنبال هتل یا تور مسافرتی هستید، پس از بررسی خدمات، نظرات را چک می‌کنید. یک بررسی منفی می‌تواند اعتبار سایت خدمات گردشگری شما را خدشه‌دار کند.

شفاف در قیمت‌گذاری

سایت گردشگری و توریستی اغلب جزئیات دقیق یا کامل قیمت را به کاربران نشان نمی‌دهد. این یکی از دلایل ریزش کاربران است. اگر قصد کسب اعتبار دارید، باید اطمینان حاصل کنید که ارتباط شما واضح و مستقیم است.

سیستم رزرو آسان

یک سیستم رزرو آنلاین در طراحی سایت گردشگری ثابت می‌کند که سایت آژانس مسافرتی شما 24/7 کار می‌کند. علاوه بر این، وجود این گزینه به شما کمک می‌کند نرخ تبدیل سایت را بالا ببرید و اعتبار بیشتری کسب کنید.

یکپارچه‌سازی پرداخت و پرداخت ساده

همراه با سیستم رزرو آنلاین، باید از طیف گسترده‌ای از گزینه‌های پرداخت استفاده کنید. به‌عنوان بخشی از سفر، پرداخت آسان و سریع تراکنش ضروری است و یک وب‌سایت گردشگری، باید درگاه‌های پرداخت مناسبی داشته باشد تا فرایند پرداخت سریع و آسان انجام شود.

مزایای طراحی سایت گردشگری

طراحی سایت گردشگری

اپراتورهای تور گردشگری می‌توانند جزئیات گردشگری را اضافه کنند

اولین چیزی که مشتریان از هر سایت آژانس گردشگری انتظار دارند این است که چه نوع تورهایی را ارائه می‌دهد. لیست کامل تورهای داخلی و خارجی ارائه شده توسط آژانس گردشگری، ایده کاملی را به مشتریان ارائه می‌دهد و به آنها کمک می‌کند تا مقصد رؤیایی خود را پیدا کنند و به آن سفر کنند.

جزئیات مقصد را با تصاویر HD بارگذاری نمایید

پس از اینکه مشتری مکان مقصد را انتخاب کرد، جزئیات اصلی شهر مورد نظر، شهرت و سوغاتی‌های آن، مناظر و نقاط دیدنی، اهمیت تاریخی آن مکان، هزینه تور و مواردی از این دست، به طور غیرمستقیم مشتریان را برای بازدید و کشف آن مکان تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

تصاویر تعاملی HD نقشی بسیار حیاتی در تأثیرگذاری بر مشتریان دارند؛ زیرا تصاویر بلندتر از کلمات صحبت می‌کنند. تورلیدرها همچنین می‌توانند ویدئوهای تورهای قبلی را در وب‌سایت آپلود کنند که تأثیر خوبی بر روی مشتریان می‌گذارد.

جزئیات برنامه سفر

این مهم‌ترین پارامتر برای مشتریان است. قبل از رزرو هر نوع تور گردشگری آنها می‌خواهند بدانند که سایت آژانس گردشگری چه جاذبه‌هایی را پوشش می‌دهد. آنها یک تصویر کامل در مورد آنچه که قرار است ببینند، مدت‌زمان تور و جزئیات برنامه‌های سفر نیاز دارند. پس این گزینه را در زمان طراحی سایت گردشگری مد نظر داشته باشید.

جزئیات تور آینده

طراحی سایت گردشگری و توریستی

اگر مشتریان از تجربه سفر قبلی راضی هستند، پس باید مشتاق باشند در مورد تورهای آینده بدانند. اگر این اطلاعات به‌راحتی در وب‌سایت در دسترس باشد، به طور خودکار بسیاری از سؤالات مشتریان را حل می‌کند. این اطلاعات، تعامل مشتریان شما را با وب‌سایت بیشتر می‌کند.

تورلیدرها می‌توانند هر اطلاعیه‌ای را به اشتراک بگذارند

وب‌ سایت گردشگری می‌تواند به‌عنوان یک پلتفرم عالی برای دسترسی مشتریان شما با اطلاعات مهم عمل کند. اگر در مدت معینی آژانس گردشگری هیچ توری برگزار نمی‌کند این جزئیات از طریق وب‌سایت می‌تواند به اشتراک گذاشته شود.

نظرات مشتریان درمورد تجربه سفر

این بهترین بخش ایجاد وب‌سایت گردشگری و توریستی است. هر مسافری برای اولین‌بار نسبت به پرداخت مبالغ سنگین به آژانس گردشگری و یا حتی شرکت‌های مسافرتی دچار تردید می‌شود. در این زمان نظرات یا توصیفات مشتری نقش مهمی ایفا در جلب اعتماد ایفا می‌کند.

طراحی سایت گردشگری می‌تواند توصیفات مسافران از یک سفر را داشته باشد. مسافران قدیمی می‌توانند تجربه سفر خود را به اشتراک بگذارند و نظرات خود را در وب‌سایت علامت‌گذاری کنند که به مشتریان آینده کمک می‌کند تا بهتر تصمیم‌گیری کنند.

دردسترس‌بودن گزینه جستجو

این موضوع یک پارامتر بسیار مهم در وب‌سایت گردشگری و توریستی است. اگر وب‌سایت بزرگی دارید، با وجود این گزینه مسافران می‌توانند مقصد مورد نظر خود را در کادر جستجو تایپ کنند و نتیجه بلافاصله ظاهر می‌شود. این یک تجربه کاربری خوب برای مشتریان فراهم می‌کند و شانس بازگشت آنها به وب‌سایت را افزایش می‌دهد.

گزینه تور گردشگری مجازی را می‌توان ارائه داد

طراحی سایت فروش بلیت آنلاین

تور گردشگری مجازی یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که تورلیدرها می‌توانند از آن بهره ببرند. این قابلیت، شامل شبیه‌سازی مکان اصلی با ایجاد ویدئو یا تصاویر HD در وب‌سایت است تا کاربر بتواند مقصد را به‌گونه‌ای که گویی در حال تجربه واقعی است کاوش کند. این ویژگی به مشتریان سایت کمک می‌کند تا بدون حضور در آن مکان بتوانند خود را در آن مکان تصور کنند.

درآمد سایت توریستی و رزرو بلیت

طراحی سایت گردشگری و توریستی می‌توانند از راه‌های مختلفی درآمدزایی کنند. برخی از وب‌سایت‌ها برای دیدن محتوای خود یا استفاده از خدمات هزینه دریافت می‌کنند. دیگران برای دسترسی به محتوای منحصربه‌فرد یا تخفیف، هزینه اشتراک ماهانه یا سالانه دریافت می‌گیرند.

بازاریابی سایت‌های گردشگری یکی از راه‌های کسب درآمد برای وب‌سایت‌ شماست و تولیدکنندگان محتوا را با تبلیغ‌کنندگان مرتبط می‌کند. یک مثال برای درک بهتر این نوع بازاریابی، تبلیغات اینترنتی است. زمانی که می‌خواهید بلیت رزرو کنید و یک تبلیغ آنلاین را مشاهده می‌کنید، این مراحل را طی می‌کنید که شامل:

  • کلیک بر روی تبلیغ
  • هدایت به سایت مقصد
  • انتخاب شهر موردنظر برای گردشگری
  • تعیین تعداد نفرات
  • درج اطلاعات شامل: (نام و نام خانوادگی، کد ملی و...)
  • انتخاب تعداد بلیت
  • پرداخت
  • دریافت رسید

میزان اثربخشی تبلیغ مورد نظر بستگی به مهارت و خلاقیت بازاریاب اینترنتی یا دیجیتال مارکتر دارد.

هزینه طراحی سایت گردشگری

طراحی سایت گردشگری

یک طراحی سایت گردشگری و توریستی خوب و البته کاربردی می‌تواند به طور قابل‌توجهی تعامل مشتری را افزایش دهد و مشتریان جدید را جذب کند و فرایند رزرو را ساده کند. بااین‌حال، یکی از رایج‌ترین سؤالات آژانس‌های گردشگری این است که "هزینه توسعه وب‌سایت آژانس گردشگری چقدر است؟"

وب‌سایت‌های گردشگری امکانات متفاوتی دارند و خدمات مختلفی ارائه می‌کنند به همین منظور، قبل از اغلام دقیق هزینه‌ها باید به عوامل مختلفی که در تعیین هزینه‌ها دخیل هستند توجه داشت که شامل:

  • پیچیدگی و امکانات وب‌سایت
  • طراحی و سفارش سازی
  • سیستم مدیریت محتوا
  • کارکرد تجارت الکترونیک
  • نگهداری و پشتیبانی

می‌شوند. برای اطلاع از جزئیات می‌توانید با کارشناسان شرکت رنگین کمان در تماس باشید.

نتیجه‌گیری

گردشگری و مسافرت از جمله تفریحاتی هستند که هیچوقت تازگی خود را از دست نمی دهند. از طرف دیگر برنامه‌ریزی برای سفر موضوع مهمی است که در تجربۀ یک گردش لذت‌بخش نقش کلیدی ایفا می‌کند. طراحی سایت گردشگری و توریستی این مزیت را دارد که برنامه ریزی برای مسافرت را آسان می‌کند و یک نیاز اساسی در دنیای تکنولوژی است.

در این مطلب تمام آنچه که برای طراحی یک وب سایت آزانس مسافرتی نیاز بود را مورد بررسی قرار دادیم؛ امیدواریم که این اطلاعات برای شما مفید واقع شده باشد. شرکت رنگین کمان (RKWeb)؛ پیشرو در حوزۀ توسعه و طراحی سایت در شیراز به شکل اختصاصی با سابقه‌ای درخشان در این حوزه، همواره به دنبال این است تا بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و ثبت سفارش از طریق شماره تلفن: 09357871280 با کارشناسان ما در تماس باشید!

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید