طراحی سایت در خراسان جنوبی

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1403/1/6
348
+ 1 | - 0

طراحی سایت در خراسان جنوبی با توجه به پتانسیل‌های این استان در زمینه کسب و کارهای اینترنتی یکی از نیازهایی است که باید به آن توجه را نشان داد. شرکت‌های بومی زیادی در داخل استان وجود دارند که در زمینه طراحی و توسعه وب مشغول فعالیت هستند و بخشی از نیاز استان را پوشش می‌دهند؛ ولی گاهی اوقات به دلیل تعداد زیاد پروژه‌ها و نیازهای متفاوت هر کسب‌وکار پیداکردن نیروی متخصص بومی برای اجرای پروژه‌های طراحی سایت و IT کار چندان آسانی نیست.

اهمیت طراحی سایت در خراسان جنوبی

استان خراسان جنوبی سومین استان پهناور ایران است که چهار استان سیستان و بلوچستان، کرمان،  و اصفهان را به خراسان رضوی و شهر مشهد متصل می‌کند و از این نظر به‌عنوان یکی از مسیرهای ارتباطی زمینی برای زائران حرم امام رضا و حمل و نقل شرکت‌های تجاری یک شاهراه مهم به‌حساب می‌آید.

همان‌طور که می‌دانید حمل و نقل مسافران و کالاها از جنوب کشور به خراسان بیشتر از طریق صحرای طبس انجام می‌شود و طبس یکی از شهرستان‌های این استان است. در کنار این مسئله وجود اماکن گردشگری، مناظر طبیعی و صنایع مختلف در این استان باعث شده تا کسب و کارهای متعدد در حوزه‌های مختلف در خراسان جنوبی با قدرت فعالیت داشته باشند.

این روزها با پیشرفت تکنولوژی و ورود فناوری اطلاعات (IT) به تمامی کسب‌وکارهای سنتی نیاز به راه‌اندازی یک آنلاین‌شاپ به‌شدت حس می‌شود.

در حال حاضر تقریباً تمامی مشاغل یک پیج اینستاگرام فعال دارند و از این کانال نسبت به فروش اینترنتی اقدام می‌کنند. بعد از فیلترینگ اینستاگرام اهمیت راه‌اندازی یک وب‌سایت بسیار بیشتر شد و در همین راستا طراحی سایت در خراسان جنوبی هم به‌عنوان یکی از استان‌های بزرگ کشور به یک نیاز مهم کشور تبدیل شده است.

مشاغل با پتانسیل بالا برای طراحی سایت در خراسان جنوبی

طراحی سایت در خراسان جنوبی

به غیر از کسب و کارهای رایجی که در تمامی شهرستان‌ها و استان‌ها با توجه به نیاز مردم مشغول به فعالیت هستند برخی کسب و کارهای محلی استان خراسان جنوبی هم پتانسیل بالایی برای فروش در فضای آنلاین دارند. صنایع دستی و هنرهای تجسمی هر منطقه‌ای از ایران از نقاط دیگر متمایز است پس راه‌اندازی یک وب‌سایت صنایع‌دستی در هر استانی می‌تواند یک ایدۀ خوب برای فروش محصول انحصاری و منحصر به فرد باشد.

علاوه بر وب سایت صنایع دستی، مواد خوراکی و سوغاتی‌های هر استان و شهر نیز متفاوت است و دومین کسب‌وکاری که می‌تواند فروش خوبی به‌خصوص در خارج از استان داشته باشد فروشگاه سوغاتی‌های مخصوص خراسان جنوبی است.

مشاغل کوچک و خانگی تنها کسب‌وکارهایی نیستند که پتانسیل بالایی برای فعالیت در فضای مجازی و اینترنت دارند؛ بلکه صنایع مختلف، شرکت‌ها و کارخانه‌های فعال در خراسان جنوبی با محصولات متنوع هم می‌توانند به فضای رقابتی اینترنت وارد شده و برندینگ آنلاین و فروش اینترنتی داشته باشند.

انواع وب‌سایت‌ها از نظر نوع فعالیت

طراحی سایت در خراسان جنوبی

وب‌سایت‌ها انواع مختلفی دارند و می‌توانند در حوزه‌های مختلف با توجه به مدل‌های مختلف کسب و کار به کسب درآمد مشغول شوند؛ اما وب‌سایت‌های تجاری به دو گروه سایت‌های فروشگاهی و معرفی کسب و کار تقسیم می‌شوند. این دسته‌بندی اگرچه زیرمجموعه‌های متعددی دارد؛ ولی تمامی آن‌ها در نهایت شامل یکی از این دو حالت کلی می‌شوند.

سایت های فروشگاهی اغلب درگاه پرداختی نظیر شاپرک، زرین پال و... دارند و برای فعالیت باید حتماً نماد اعتماد الکترونیک دریافت کنند. شرکت‌های خدماتی، شرکت‌های تولیدی بزرگ، دانش‌بنیان، مراکز پخش عمده، صنایع، کارخانه‌ها و کسب و کارهای مشابه از آنجایی که طیف متنوعی از محصولات و خدمات را ارائه می‌دهند و گاهی محصولات سفارشی تولید می‌کنند قادر به فروش اینترنتی از طریق درگاه نیستند.

کسب و کارهای این چنینی از ظرفیت‌های فضای مجازی و اینترنتی تنها برای برندینگ و معرفی خدمات و محصولات خود استفاده می‌کنند. پس از تماس مشتریان بالقوه با مجموعه یا ثبت تیکت و تکمیل فرم‌های ارتباطی پردازش محصولات و خدمات مورد نظر انجام شده و تعیین قیمت به‌صورت مذاکره‌ای خواهد بود.

پس از بررسی اجمالی شکل فعالیت کسب و کارها در فضای مجازی وقت آن است که طراحی سایت در خراسان جنوبی را با جزئیات بیشتر مورد بررسی قرار بدهیم و برخی فرصت‌های شغلی در این حوزه را معرفی کنیم.

طراحی سایت در بیرجند

طراحی سایت در خراسان جنوبی

سفارش طراحی سایت در بیرجند به‌عنوان مرکز استان خراسان جنوبی نسبت به سایر شهرستان‌ها متقاضی بیشتری دارد که امری طبیعی است. این شهر به‌عنوان یکی از مراکز حمل و نقل مهم کشور در زمینۀ فروش بلیت‌های زمینی، هوایی و ریلی پتانسیل بسیار بالایی دارد. علی‌رغم اینکه سایت‌هایی نظیر علی بابا از جمله سامانه‌های پیشرو در این زمینه هستند؛ اما هنوز هم می‌توان با خلاقیت، مزایای رقابتی در این زمینه ایجاد کرد.

جاذبه‌های گردشگری متعدد این شهر همچنین پتانسیل بالایی برای طراحی سایت در خراسان جنوبی ایجاد می‌کند. سایت‌های اقامتگاهی و گردشگری از جمله ایده‌های دیگری هستند که می‌توانند در قالب یک آنلاین‌شاپ و وب‌سایت پیاده‌سازی شوند.

صنایع مختلف و کارخانه‌ها در بیرجند از جمله دیگر کسب و کارهایی هستند که به سرمایه‌گذاری در بخش IT نیاز دارند. کارخانه‌های تولید سویا و مواد غذایی، ذوب و پالایش فلزات، تولید ماشین‌آلات صنعتی، تراشکاری و... همگی گزینه‌های مطلوبی برای حضور در فضای مجازی هستند.

طراحی سایت در فردوس

فردوس به‌عنوان یکی از شهرستان‌های بزرگ خراسان جنوبی بعد از بیرجند که مرکز استان است پتانسیل‌های بالایی برای رشد در زمینه فناوری اطلاعات دارد. این شهرستان با تولید بالای انار یکی از برترین مناطق ایران از نظر محصولات باغی به‌حساب می‌آید که می‌تواند در زمینه صادرات این میوه بسیار موفق باشد.

انار و فراورده‌های آن مثل رب انار همچنین می‌توانند به‌عنوان مواد خوراکی و مصرفی در داخل کشور به فروش برسند و به خارج از استان و دیگر شهرستان‌ها صادر شوند. معرفی این محصولات و شرکت‌های تولید و بسته‌بندی آنها بر بستر آنلاین میزان فروش این محصولات را بالا می‌برد و منجر به اشتغال‌زایی در این شهرستان خواهد شد.

محصول دیگری که شهرستان فردوس با آن شناخته می‌شود زعفران است. در حقیقت فردوس را به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید زعفران کشور می‌شناسند. با توجه به ذائقه غذایی ما ایرانیان، زعفران نقش مهمی در دستور پخت‌های ایرانی ایفا می‌کند.

برای دسترسی آسان‌تر به این محصولات، حذف واسطه‌ها و ثبت سفارش سریع، راه‌اندازی وب‌سایت‌هایی برای فروش زعفران یک اقدام هوشمندانه است.

سایر کسب و کارهای استان خراسان جنوبی

علاوه بر موارد فوق، استان خراسان جنوبی رتبه دوم تولید پنبه در ایران را دارد. پسته، بادام و گرده از دیگر محصولات باغی این استان هستند.

در بخش دامپروری و کشاورزی صنعتی نیز این استان بسیار موفق عمل کرده است. موفقیت در زمینه پرورش دام و طیور و کشاورزی صنعتی زمینه را برای ورود به دنیای فروش اینترنتی فراورده‌های گوشتی و کشاورزی فراهم می‌کند و بسیاری از کارخانه‌های فعال در این حوزه می‌توانند با برنامه‌ریزی هوشمندانه و طراحی سایت در خراسان جنوبی فروش خود را چندبرابر کنند.

از جمله صنایع دیگری که در این استان فعال هستند می‌توان به کارخانه‌های تولید محصولات لاستیکی و پلاستیک اشاره کرد. وجود 5 شهرک صنعتی در این استان نشان‌دهنده این است که کارخانه‌های مختلف و کارگاه‌های مختلف در خراسان جنوبی با جدیت مشغول فعالیت هستند و بستر لازم برای پیشرفت در حوزه‌های گوناگون فناوری وجود دارد.

معادن منیزیت، اورانیوم، گل سفید، گرانیت و بسیاری دیگر از منابع معدنی در خراسان جنوبی مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند. همچنین تنها معدن آزبست ایران در خراسان جنوبی واقع شده است.

چشمه‌های آب معدنی، صنایع دستی و هنرهای تجسمی از دیگر حوزه‌هایی هستند که در صورت ورود به دنیای اینترنت و فضای مجازی امکان رشد و پیشرفت دارند. قالی‌بافی، حصیربافی، زیلوبافی، نمدمالی از صنایع دستی این استان محسوب می‌شوند.

فروش آب معدنی یا برگزاری تورهای گردشگری به چشمه‌های آب معدنی این استان از ایده‌هایی هستند که می‌توان با کمک آنها در اینترنت به کسب درآمد پرداخت. راه‌اندازی وب‌سایت‌هایی با هدف فروش صنایع دستی منحصربه‌فرد خراسان جنوبی یا آموزش ساخت این صنایع دستی به علاقه‌مندان در قالب پکیج‌های آموزش آنلاین موضوعی است که ظرفیت بالایی برای تجاری‌سازی دارد.

هزینه طراحی سایت در خراسان جنوبی

قیمت طراحی سایت در خراسان جنوبی بسته به نوع کسب‌وکار، نیازمندی‌ها، تکنولوژی به کار رفته در طراحی و توسعه، حضوری یا دورکاری بودن پروژه می‌تواند متغیر باشد.

بدیهی است انجام پروژه به‌صورت دورکاری و خارج از استان هزینه جانبی برای کارفرما نخواهد داشت؛ ولی چنانچه الزام بر انجام کار حضوری در محل کارفرما باشد هزینه‌های ایاب‌وذهاب و اسکان به مبلغ طراحی اضافه خواهد شد به همین خاطر پروژه‌های حضوری بهتر است که به تیم‌های بومی استان سپرده شوند.

هرکدام از مشاغل برحسب نوع فعالیت خود نیازمندی‌های متفاوتی دارند به‌عنوان مثال فروشگاه‌ها و مغازه‌ها برای وب سایت خود نیازمند درگاه پرداخت، نماد اعتماد الکترونیک و اتصال سیستم حسابداری و انبارداری به وب سایت هستند. در مقابل شرکت‌های خدماتی تنها به یک وب‌سایت برای معرفی کسب و کار احتیاج دارند و برآورد هزینه‌ها پس از بررسی سفارش انجام می‌شود پس نیازی به درگاه پرداخت و اتصال سیستم حسابداری به سایت وجود ندارد.

طراحی سایت در خراسان جنوبی

تکنولوژی‌ها و فناوری‌های مورد استفاده برای طراحی سایت نیز متفاوت است. کمترین مبلغ برای طراحی سایت در خراسان جنوبی برای سایت‌های وردپرسی است و بیشترین مبلغ برای سایت‌های اختصاصی و کدنویسی شده با کمک تکنولوژی‌هایی نظیر React و Node.js است.

با در نظر گرفتن این موارد تعیین مبلغ دقیق پس از برگزاری جلسات مشاوره با کارفرما امکان‌پذیر است و تنها می‌توان بازه قیمت برای این خدمات را به‌صورت حدودی اعلام کرد.

حداقل هزینه‌ها برای طراحی سایت وردپرس در حال حاضر 12 میلیون تومان و برای طراحی‌های اختصاصی حتی تا چند برابر این مبلغ می‌تواند متغیر باشد

نتیجه‌گیری

طراحی سایت در خراسان جنوبی منجر به رونق صنایع این استان، افزایش فروش کسب و کارهای محلی، پیداکردن بازارهای جدید در خارج از استان و پیشرفت در حوزه فناوری اطلاعات می‌شود. با وجود این مسئله گاهی پیداکردن یک تیم متخصص در زمینه طراحی و توسعه وب کار چندان راحتی نیست. در این مطلب به بررسی چالش‌های موجود در این حوزه و راهکارهای پیشنهادی برای رفع مشکلات پرداختیم؛ امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

شرکت طراحی سایت رنگین کمان (RKWeb) با سابقه‌ای درخشان در حوزه طراحی و توسعه وب و تکیه بر دانش تیمی متخصص و مجرب مجری ده‌ها پروژه موفق طراحی سایت و توسعه کسب کارهای اینترنتی در تمامی مراحل راه‌اندازی و گسترش یک آنلاین شاپ همراه شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از طریق شماره‌تلفن: 09357871280 با کارشناسان ما در تماس باشید!

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید