خدمات افزایش سرعت سایت در شیراز

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1402/12/3
411
+ 0 | - 0

سرعت سایت یکی از عواملی است که به شکل مستقیم بر بهبود تجربه کاربری تأثیر می‌گذارد. به همین جهت بسیاری از شرکت ها خدمات افزایش سرعت سایت را برای بهبود زیرساخت فنی وب سایت به مشتریان ارائه می‌دهند.

عوامل متعددی هستند که در افزایش سرعت و بهینه سازی سایت نقش دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. اگر شما هم یک کسب و کار اینترنتی را اداره می‌کنید و با مشکلات سرعت سایت روبه‌رو هستید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات جامعی در این زمینه کسب کنید!

چرا باید سرعت سایت را افزایش داد؟

اگر زمان بارگذاری وب‌سایت زیاد باشد این موضوع باعث ایجاد تأثیرات نامطلوب بر تجربه کاربری، ترافیک سایت و seo می‌شود.

وب‌سایت‌هایی که برای عملکرد بهتر و پرفورمنس بالا بهینه‌سازی شده‌اند نسبت به وب‌سایت‌های کند یک مزیت رقابتی بزرگ دارند. سرعت پایین سایت می‌تواند منجر به رتبه‌بندی ضعیف در موتورهای جستجو، کاهش ترافیک سایت و ایجاد یک تجربه کاربری ضعیف شود.

مجموع این عوامل از جمله مهم‌ترین دلایل برای ثبت سفارش خدمات افزایش سرعت سایت هستند. در این پروسه ساختار یک وب‌سایت از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد و تغییراتی در کدهای برنامه‌نویسی، افزونه‌ها، متاتگ‌ها و محتوای سایت اعمال می‌شود.

در ادامه جزئیات این فرایند را شرح خواهیم داد.

خدمات افزایش سرعت سایت

همان‌طور که گفتیم یکی از مهم‌ترین دلایل بهینه سازی سرعت سایت این است که به شما کمک می‌کند میانگین زمان در صفحه را افزایش بدهید و بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت خود دعوت کنید. برای رسیدن به این هدف باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • هاست پرسرعت
  • بهینه‌سازی تصاویر موجود در سایت
  • استفاده از Cache یا کش مرورگر
  • اصلاح خطاهای 404
  • افزایش سرعت لود صفحه اصلی سایت
  • ترکیب فایل جاوااسکریپت و css باهم
  • به‌روزرسانی php سایت
  • استفاده از فونت کمتر
  • بهینه‌سازی قالب سایت
  • استفاده از CDN یا سیستم توزیع محتوا

جزئیات مربوط به هرکدام از این موارد را در ادامه می‌خوانید.

هاست پرسرعت

خدمات افزایش سرعت سایت

اولین و مهم‌ترین کار در بین خدمات افزایش سرعت سایت خریداری یک‌هاست پر سرعت است. سرویس میزبانی شما می‌تواند منبع مشکلات بالقوه مربوط به بهینه سازی سرعت سایت باشد.

موقعیت جغرافیایی، زیرساخت‌های فیزیکی، فیلترینگ، تحریم‌های مربوط به اینترنت و سرویس‌دهندگان وب از جمله دیگر عواملی است که بر سرعت سایت تأثیر می‌گذارند.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که برخی از توسعه‌دهندگان برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها به سراغ خرید هاست اشتراکی می‌روند. این موضوع باعث می‌شود چندین سایت دیگر نیز از منابع سرور استفاده کنند که درنهایت کاهش سرعت وب‌سایت را به دنبال خواهد داشت.

برای بهینه‌سازی سرعت سایت پیشنهاد می‌شود که حتماً از سرور مجازی یا اختصاصی استفاده کنید و به هیچ عنوان هاست‌های اشتراکی را خریداری نکنید!

بهینه‌سازی تصاویر موجود در سایت

تصاویر بخش مهمی از محتوا هستند و به سایت شما جلوه و جذابیت می‌بخشند. این محتواهای جذاب اما می‌توانند زمان بارگذاری را افزایش بدهند به‌خصوص اگر شما از عکس‌هایی با وضوح‌بالا استفاده کنید.

بهینه سازی تصاویر با هدف کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت آن انجام می‌شود. به‌عنوان مثال در حال حاضر فرمت webp یکی از فرمت‌هایی است که برای انتشار تصاویر در فضای اینترنت توصیه می‌شود. این فرمت حجم تصاویر را به طرز قابل توجهی پایین می‌آورد و منجر به افزایش سرعت سایت می‌شود.

اگر سایت فروشگاهی دارید این قسمت از خدمات افزایش سرعت سایت به علت تعداد بالای محصولات ممکن است کمی زمان‌بر باشد.

استفاده از cache یا کش مرورگر

زمانی که از chaching استفاده می‌کنید به مرورگرها اجازه می‌دهید تا برخی از محتوای ذخیره شده سایت را بارگذاری کنند و نیازی به نیازی به دانلود مجدد دیتا نداشته باشند.

اصلاح خطاهای 404

ارور 404 یا "صفحه مورد نظر یافت نشد" زمانی رخ می‌دهد که کاربران سعی می‌کنند به صفحه‌ای که شما حذف یا منتقل کرده‌اید دسترسی پیدا کنند.

کاربرانی که با این ارور مواجه شوند دوباره به سایت شما بازنمی‌گردند و این مسئله bounce rate یا نرخ پرش وب‌سایت شما را افزایش می‌دهد. اصلاح این خطاها به شکل مستقیم تأثیری بر سرعت سایت نمی‌گذارد؛ بلکه باعث سهولت در دسترسی کاربر به اطلاعات مورد نظر می‌شود.

یکی از راهکارهای اصلاح ERROR 404 استفاده از ریدایرکت 301 یا 302 است که کاربران را مستقیماً به صفحه جدید یا صفحه جایگزین هدایت می‌کند.

افزایش سرعت لود صفحه اصلی سایت

خدمات افزایش سرعت سایت

همان‌طور که می‌دانید صفحه اصلی سایت، کسب‌وکار شما را به مشتریان معرفی می‌کند و سرعت لود آن بسیار مهم است. اغلب در صفحات اصلی تصاویر، آیکون‌ها و المان‌های بصری متعددی وجود دارند که سرعت بارگذاری را افزایش می‌دهد.

برای بهبود تجربه کاربری (UX) توصیه می‌شود آیتم‌های چندرسانه‌ای و المان‌های موجود در صفحه خانه وب‌سایت را تا حد ممکن بهینه و حجم آنها را کاهش بدهید.

ترکیب فایل جاوا اسکریپت و css با هم

فایل‌های javaScript و css از بزرگ‌ترین فایل‌های یک وب‌سایت هستند و بهینه‌سازی این فایل‌ها سرعت سایت را افزایش می‌دهد. اگر دانش توسعه وب را دارید خیلی راحت می‌توانید مجموعه‌ای از فایل‌های javaScript و css را ترکیب نمایید. به این فرایند اصطلاحاً Gzip می‌گویند.

به‌روزرسانی php سایت

سایت‌هایی که با وردپرس طراحی می‌شوند هر چند وقت یکبار به‌روزرسانی می‌شوند. این آپدیت‌ها برای افزونه‌ها و پلاگین‌های wordpress و دیگر ابزارهای موجود منتشر می‌شود. توصیه ما به شما این است که در کنار آپدیت افزونه‌ها نسخه PHP سایت را هم از طریق پنل هاست به‌روزرسانی کنید.

استفاده از فونت کمتر

فونت‌های یک وب‌سایت به شما کمک می‌کنند تا از سایت‌های دیگر متمایز شوید؛ اما این المان‌ها می‌توانند بر پرفورمنس سایت تأثیر منفی بگذارند؛ به‌خصوص اگر فونت‌های غیر معمول باشند یا به کاراکترهای منحصربه‌فرد نیاز داشته باشند.

بهینه سازی قالب سایت

بهینه‌سازی قالب وب‌سایت HTML یک راه مؤثر برای بهبود سئوی وب‌سایت شماست. این راه حل به‌خصوص برای سایت‌های وردپرسی که به‌صورت پکیج آماده عرضه می‌شوند توصیه می‌شود.

استفاده از CDN یا سیستم توزیع محتوا

منظور از توزیع محتوا یا CDN گروهی از سرورهای توزیع‌شده جغرافیایی است که با نزدیک‌تر کردن محتوای وب به مکانی که کاربران هستند، سرعت ارسال محتوای وب را افزایش می‌دهند.

cdnها با ذخیره محتوایی مانند صفحات وب، تصاویر و ویدیو در سرورهای نزدیک به مکان فیزیکی شما، به شما این امکان را می‌دهند که کارهایی مانند تماشای فیلم، دانلود نرم‌افزار، بررسی موجودی بانک، اشتراک‌گذاری پست در رسانه‌های اجتماعی یا خرید را در کوتاه‌ترین زمان انجام بدهید.

استفاده از سی دی ان باعث می‌شود محتوای شما به‌سرعت بارگذاری شود و در نهایت سرعت سایت افزایش پیدا کند.

هزینه خدمات افزایش سرعت سایت

خدمات افزایش سرعت سایت در شیراز

هزینه خدمات افزایش سرعت سایت به شکل کدنویسی و زبان برنامه‌نویسی سایت شما بستگی دارد و معیارهای تعیین قیمت برای هرکدام کاملاً متفاوت است.

قیمت خدمات افزایش سرعت سایت برای وب‌سایت‌های وردپرسی ارزان‌تر است به دلیل اینکه نیاز چندانی به کدنویسی ندارند و عمده هزینه مربوط به تهیه هاست، قالب و افزونه‌های SEO می‌شود.

سایت‌های اختصاصی به دلیل اینکه کدنویسی شده هستند و دسترسی‌های آنها اغلب در انحصار یک تیم توسعه‌دهنده خاص است برای اعمال تغییرات هزینه‌های بالاتری روی دست شما می‌گذارند.

اگر قصد طراحی سایت اختصاصی را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم این پروژه را به تیمی بسپارید که قبل از هر چیز مهارت و تخصص کافی را در این حوزه دارند و بعد از آن خدمات پشتیبانی مناسبی ارائه می‌کنند.

خدمات افزایش سرعت سایت در شیراز

بهینه سازی سرعت وب سایت از جمله خدماتی است که در شیراز متقاضیان زیادی دارد. دلیل این موضوع تعداد بالای کسب‌وکارهای اینترنتی در کلان‌شهر شیراز به‌عنوان مرکز استان فارس است.

تقریباً تمامی آنلاین‌شاپ‌ها از سال گذشته و بعد از فیلترینگ اینستاگرام به دنبال طراحی سایت در شیراز هستند و قصد دارند محصولات خود را نه فقط از طریق پیج اینستاگرام بلکه با کمک یک فروشگاه اینترنتی به فروش برسانند.

بیشتر مغازه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک به دنبال گزینه‌های اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه یا به عبارتی طراحی سایت ارزان و فوری هستند و برای این منظور بیشتر به سمت سرویس وردپرسی می‌روند.

سرویس Wordpress همان‌طور که اشاره شد می‌تواند مشکلات متعددی از جهت سرعت بارگذاری ایجاد کند و نیاز به پشتیبانی و به‌روزرسانی مکرر دارد. به همین جهت صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین در بازه‌های زمانی مختلف به این خدمات احتیاج پیدا می‌کنند.

لازم به ذکر است که مشکلاتی از این دست در سایت‌های اختصاصی بسیار کمتر از سیستم وردپرس رخ می‌دهد.

ابزارهای مورد استفاده

خدمات افزایش سرعت سایت

برای افزایش سرعت سایت و تست و آزمایش زمان بارگذاری صفحات ابزارهای متعددی وجود دارد که برخی از آنها عبارت‌اند از:

  • YellowLab Tools
  • Web Page Test
  • GTmetrix
  • Pingdom Speed Test
  • Yslow
  • DareBoost
  • Uptrends
  • KeyCDN
  • Google Optimize

از بین ابزارهای فوق GTmetrix و Google Optimize از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. البته گوگل اپتیمایز در سال 2023 میلادی و پس از آپدیت جدید الگوریتم‌های گوگل به فعالیت خود پایان داد ولی Gtmetrix کماکان به‌عنوان ابزار محبوب تست سرعت سایت به کار خود ادامه می‌دهد.

برای دسترسی به gtmetrix نیاز به ثبت نام در سایت دارید و استفاده از پلن‌های پیشرفته این ابزار به دلیل تحریم‌ها برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر نیست با این وجود هنوز هم می‌توان از پلن رایگان این ابزار اطلاعات مفیدی را به دست آورد.

زمان تحویل

مدت زمان انجام پروژه افزایش سرعت سایت کاملاً متغیر است؛ این زمان برای سایت‌های وردپرس مابین 3 تا 7 روز کاری است. برای سایت‌های اختصاصی این مدت‌زمان با توجه به نیازمندی‌های کدنویسی ممکن است بین 14 تا 20 روز متغیر باشد.

در یک نگاه کلی تعیین زمان پروژه تنها پس از بررسی پنل سایت و بررسی کم‌وکاستی‌های موجود امکان‌پذیر است به همین جهت توصیه می‌شود در این مورد با کارشناسان IT مشورت کنید.

کلام آخر

خدمات افزایش سرعت سایت یکی از خدمات فنی و تخصصی وب است که توسط طراحان سایت و توسعه دهندگان وب ارائه می‌شود. در این مطلب عوامل تأثیرگذار بر افزایش سرعت سایت را معرفی کردیم و در مورد هرکدام از آنها به اختصار توضیح دادیم.

چنانچه برای بهبود عملکرد وب سایت خود نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر دارید تیم رنگین کمان (Rkweb)، از برترین شرکت های طراحی سایت در شیراز در خدمت شماست.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق کانال‌های ارتباطی درج شده در سایت با کارشناسان ما در تماس باشید!

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید