نشانه های زمان بروزرسانی وب سایت

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1402/9/28
1457
+ 0 | - 0

نشانه‌های زمان بروزرسانی وب سایت از سری نکاتی است که در پشتیبانی و حفظ امنیت، سرعت و خدمات رسانی سایت تاثیر بسزایی دارد.سایت شما چه از نظر طراحی، خدمات، ماژول‌های کاربردی و همینطور از نظر هاستینگ نیاز به بروز رسانی و دریافت خدماتی در این زمینه دارد تا بتواند در فضای رقابتی وب حرفی برای گفتن داشته باشد.

هر صاحب کسب و کار آنلاین یا دارنده هر نوع سایتی باید بداند: هیچ بخشی از کسب و کار آنلاین وجود ندارد که بتوانید آن را به حال خود رها کنید ... اگر انتظار دارید عملکرد خوبی داشته باشد. شما باید سرمایه گذاری کنید و سایت خود را به روز و به روز نگه دارید.

زمان به روز رسانی سایت

بنابراین چگونه می توانید تشخیص دهید که زمان به روز رسانی وب سایت کسب و کار آنلاین یا سایت شرکتی و ... شما فرا رسیده است؟ در این مقاله از سایت طراحی وب رنگین کمان نشانه های زمان بروز رسانی وب سایت بررسی شده که برای دریافت تجربه کاربری با شما به اشتراک گذاشته می‌شود.

 

9 دلیل مهم برای بروز رسانی سایت

خوب، ممکن است شما نیازی به آن که برای به روز رسانی سایت‌تان اقدامی انجام دهید نبینید، اما هکرهایی که می خواهند به سایت شما دسترسی پیدا کنند، مطمئناً این کار را می کنند. و آنها امیدوارند که شما این کار را نکنید و مسیر دسترسی به سایت را برای آن‌ها باز بگذارید.

چگونه یک سایت را به روز رسانی کنیم

مشتریان شما نیز هنگامی که سایت شما را ترک می کنند، این نیاز را خواهند دید، زیرا به نظر قدیمی و غیرحرفه ای می رسد. یا به این دلیل که نمی توانند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند ،از یک سایت دیگر برای تامین نیاز کاربری خود استفاده می‌کنند که همین امر سئو و بهینه سازی سایت شما تاثیر نامطلوب دارد.

در این بخش از مقاله به بررسی چند نشانه کاربری برای تشخیص زمان آپدیت سایت به شرح ذیل اشاره خواهیم داشت:

 

1.از زمان آخرین بروز رسانی سایت خیلی گذشته است!

اگر آخرین به روز رسانی وب سایت شما در چندین سال اخیر انجام نشده باشد، به احتمال زیاد سایت شما قدیمی به نظر می رسد. با درصد زیادی، تعدادی لینک خراب و برخی صفحات معیوب خواهید داشت. و تقریباً مطمئناً با افزونه ها و تم های قدیمی سروکار خواهید داشت.

هیچ وقت برای به روز شدن دیر نیست، بنابراین وب سایت خود را برای آپدیت شدن آماده کنید.در وهله اول از اینکه شرایط برای دسترسی به خدمات روز فراهم است و به تیمی متخصص در این زمینه تجهیز هستید اطمینان حاصل کنید.

 

2.امنیت سایت شما پایین آمده است!

هیچ سایتی دوست ندارد هدف حمله و مواجه با هکرها باشد. چه یک کسب و کار کوچک آنلاین باشید چه یک سایت پربازدید و بزرگ متاسفانه احتمال قرار گرفتن در معرض یک حمله اینترنتی به سایت‌تان وجود دارد. یکی از دلایل اصلی این مشکل که نشانه‌های زمان به روز رسانی سایت نیز می‌باشد استفاده از پلاگین های قدیمی و خدمات قدیمی سایت است.

به روز رسانی وردپرس

افزونه‌های قدیمی به دلیل منقضی شدن خیلی از سطح دسترسی‌ها از امنیت پایینی برخوردار بوده از این رو احتمال دسترسی به اطلاعات محرمانه سایت افزایش می‌یابد. هکرها فرصت طلب هستند. آنها هر چه را که می توانند پیدا کنند، می گیرند. بنابراین حتی اگر کسب و کار شما کوچک باشد یا خیلی شناخته شده نباشد، باز هم می تواند هدف بزرگی بر روی آن معلق باشد.

به همین دلیل مهم است که به طور مداوم تمام جنبه های وب سایت خود را به روز کنید، تا مطمئن شوید که هیچ نیروی مهاجمی در وب را به سیستم خود وارد نمی کنید.

 

3.وب سایت شما کند است!

اگر سرعت لودینگ وب سایت شما پایین است یعنی یکی از نشانه‌های زمان به روز رسانی سایت در درگاه مورد استفاده شما دیده می‌شود. متاسفانه سرعت لود پایین در دنیای سئو و بهینه سازی سایت یعنی از دست دادن تعداد زیادی از کاربران دنبال کننده سایت چرا که هیج کاربری منتظر به روز رسانی طولانی سایت شما نمی ماند.

پس بهترین راهکار در این شرایط این است که سایت خود را به روز نگهدارید تا همیشه در جریان پیشرفت حرکت کنید و با ورود به فضای رقابتی آماده باشید.

 

4. وب سایت شما سازگار با موبایل نیست

نحوه استفاده مردم از اینترنت دائما در حال تغییر است و یکی از تغییرات بزرگ در سال های اخیر رواج جستجوی اینترنتی در دستگاه های تلفن همراه است. بیش از 60 درصد از جستجوها در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. و 40٪ از آن جستجوهای تلفن همراه دارای هدف محلی هستند ... اینها افرادی هستند که به دنبال یک راه حل محلی فوری برای یک مشکل هستند.

هر چند وقت یکبار سایت را به روز رسانی کنیم؟

بنابراین، اگر وب‌سایت شما به‌روزرسانی نشده است تا استفاده از آن در دستگاه تلفن همراه آسان باشد، این پتانسیل را دارید که همه آن کسب‌وکار را به دست یک رقیب از دست بدهید.پس همین امروز بهترین شرکت طراحی سایت را بیابید و اصلاحات سایت خود را به آن بسپارید شما لایق دریافت خدمات بهینه و مناسب هستید.

 

5. افراد نمی توانند وب سایت شما را پیدا کنند

یکی از نشانه‌های زمان بروزرسانی وب سایت این است که سایت شما در مسیر مشاهده کاربران نیست و یکی از دلایل اصلی به جا ماندن از مسیر پیشرفت و آپدیت شدن است که تا حد زیادی روی سئو و بهینه سازی سایت تاثیر منفی دارد.

 

6.تصاویر گم شده و لینک های شکسته در جستجوی سایت

یکی دیگر از نشانه‌های زمان به روز رسانی سایت که بر روی سئو و بهینه سازی تاثیر منفی دارد، تصاویر گم شده و لینک‌های شکسته که منجر به صفحات یافت نشده می‌شود است. برای جلوگیری از صفحات گم شده سایت باید یک سری نکنیک‌ها را انجام دهید.

 

7- سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه نیست

هر چه سایت شما در رتبه بندی موتورهای جستجو بالاتر باشد، کلیک های بیشتری دریافت خواهید کرد. سئو یک موضوع تکنیکی و همیشه در حال تغییر است که می تواند گیج کننده به نظر برسد. در چنین شرایطی باید نسبت به به روز رسانی سایت اقدامات لازم را انجام دهید.

در این شرایط به روز رسانی به معنای انجام تکنیک‌های سئو و بهینه سازی سایت است.

8.نتایح آنالیز سایت شما مطلوب نیست!

نتایج به دست آمده از آنالیز‌های اخیر سایت شما نشان دهنده بازید پایین و حتی عدم بازدید برخی از صفحات سایت است. در این شرایط یکی از مواردی که باید مورد بررسی قرار دهید آپدیت بودن سایت از جهات مختلف است:

آپدیت سایت بر اساس آنالیز عملکرد سایت

محتوای سایت خود را به روز کنید، حتی محتوا‌های قدیمی را آپدیت کنید.قالب سایت باید از نظر کاربری و جلب نظر مخاطب با تازه‌های دنیای کسب و کار وب هماهنگ باشد. سایت شما فرندلی باشد و دیگر نشانه‌های زمان بروزرسانی وب سایت که در قسمت‌های قبلی بیان شد مورد بررسی قرار گرفته باشد.

 

9.تکنولوژی‌های به کار رفته در طراحی سایت قدیمی است!

تکنیک‌های قدیمی در طراحی و چیدمان سایت می تواند مانع مهمی در عملکرد مطلوب وب سایت شما باشد. در اینجا برخی از مهمترین نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد هنگام رقابت با فناوری‌های روز سایت شما به روز رسانی وب‌سایت نیاز است:

  • اگر چیدمان سایت شما با جداول HTML طراحی شده و از تکنیک‌های جدید کدنویسی در آن استفاده نشده باشد.
  • اگر فروشنده CMS پشتیبانی از نسخه فعلی CMS شما را متوقف کرده است. (پلاگین و واحد کاربری استفاده شده قدیمی است و منقضی شده است.)
  • اگر پلتفرم شما قادر به انطباق با پیشرفت های فناوری نیست.
  • اگر وب سایت شما از مرورگر انتخابی شما پشتیبانی نمی کند.
  • و...

 

آیا زمان به روز رسانی وب سایت شما فرا رسیده است؟

در حالی که هیچ قانون سخت و سریعی برای اینکه چند وقت یکبار باید وب سایت خود را به طور کامل بازبینی کنید وجود ندارد، به سرعت تغییر فناوری و ترجیحات مصرف کننده را در نظر بگیرید. سایتی که پنج سال پیش راه‌اندازی شد و هیچ به‌روزرسانی مهمی در زمینه‌های آرایشی، کاربردی، یا UX راه‌اندازی نشد، احتمالاً برای کاربر قدیمی و نامرتب به نظر می‌رسد.

به روز رسانی سایت

تکنولوژی‌های طراحی سایت که قدیمی شده‌اند

تکنولوژی‌های طراحی وب‌سایت به‌سرعت در حال تغییر و تکامل هستند. آنچه امروزه مدرن و پیشرفته محسوب می‌شود، ممکن است چند سال بعد منسوخ شود. برخی از تکنولوژی‌های طراحی وب‌سایت که به مرور زمان جای خود را به تکنولوژی‌های جدیدتر داده‌اند شامل موارد زیر هستند:

طراحان وب بصری (WYSIWYG Editors)

این طراحان وب اغلب محدودیت‌های زیادی داشتند و انعطاف‌پذیری چندانی برای طراحی‌های پیچیده ارائه نمی‌دادند. همچنین، کدهای تولید شده توسط آن‌ها اغلب بهینه نبودند. جایگزین‌های این تکنلوژی‌ها امروزه. ویرایشگرهای متن مانند Sublime Text، Visual Studio Code  و همچنین فریمورک‌های قدرتمندی مانند  React، Angular و Vue.js هستند.

جدول‌بندی در  HTML

استفاده از جدول‌ها برای طراحی چیدمان صفحات، باعث ایجاد کدهای پیچیده و غیرقابل مدیریت می‌شد؛ همچنین، تغییر در چیدمان جدول‌ها بسیار دشوار بود. برای بهبود این وضعیت استفاده از CSS برای ایجاد چیدمان‌های انعطاف‌پذیر و پاسخگو توصیه می‌شود.

فلاش (Flash)

فلاش به دلیل مشکلات امنیتی، سازگاری با دستگاه‌های موبایل و همچنین مصرف بالای باتری، به تدریج منسوخ شد.

فریم‌ست‌ها  (Framesets)

استفاده از فریم‌ست‌ها باعث ایجاد مشکلات در سئو، ناوبری و همچنین سازگاری با دستگاه‌های موبایل می‌شد. امروزه از CSS برای ایجاد چیدمان‌های پیچیده و جاوا اسکریپت برای ایجاد تعاملات بین عناصر مختلف صفحه به عنوان جایگزین استفاده می‌شود.

تکنولوژی‌های سمت سرور قدیمی

تکنولوژی‌های قدیمی سمت سرور مانند  ASP Classic، PHP4 و برخی از نسخه‌های قدیمی  ASP.NET، اغلب دارای مشکلات امنیتی و محدودیت‌های عملکردی بودند.

تکنولوژی‌های مدرن در طراحی وب

  • HTML5، CSS3  و جاوا اسکریپت: پایه و اساس طراحی وب مدرن هستند.
  • فریمورک‌های جاوا اسکریپت React Angular  و Vue.js: برای ساخت برنامه‌های وب تعاملی.
  • سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS): وردپرس، دروپال و جوملا برای مدیریت و انتشار محتوا.
  • ابزارهای ساخت:(Build Tools)  Webpack، Parcel و Gulp برای مدیریت و بهینه سازی فایل‌های پروژه.
  • سرورهای بدون سر: Nginx Apache  و Node.js برای میزبانی وب‌سایت‌ها.
  • دیتابیس‌های NoSQL: Cassandra و Redis برای ذخیره داده‌های غیرساخت‌یافته.

جمع‌بندی

به دنبال نشانه‌های زمان بروزرسانی وب سایت اطلاعات گسترده ای از بابت بروزرسانی وبسایت موجود است که باید در آن رعایت نمایید. همانطور پیشرفت فناوری‌های روز شما را به آپدیت بودن در فضای وب وادار می‌کند چرا که غیر از این باشد از فضای رقابتی جا می‌مانید.

همه موارد بیان شده حاکی از آن است که شما برای دریافت خدمات به روز بودن سایت یا تشخیص و رفع نشانه‌های زمان بروزرسانی وب سایت باید با یک تیم طراحی وب متخصص در این زمینه همراه باشید. شرکت طراحی سایت رنگین کمان و تیم پیشتیانی و مشاوره این شرکت آمادگی لازم را برای ارائه خدمات طراحی سایت و مشاوره تلفنی 09357871280 را به شرکت‌ها و کسب و کارهای متقاضی در این زمینه دارند.

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید