مزایای طراحی سایت برنامه نویسی

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1402/10/30
718
+ 4 | - 0

داشتن یک وبسایت اختصاصی  لازمه هر کسب و کار است ، اما روش های متعددی برای طراحی سایت وجود دارد که تاکنون تبلیغات زیادی راجع به آن دیده اید. طراحی سایت به دو روش متداول استفاده از ورود پرس و طراحی اختصاصی با برنامه نویسی امکان پذیر است. هر کدام از این روش ها مزایا و امکاناتی دارد. در صورتی که بخواهید مزایایی همچون سرعت بالا امنیت ، طراحی و دیزاین اختصاصی و همچنین توسعه وبسایت را داشته باشید، بهتر است با برنامه نویسی سایت شما طراحی شود. در این مقاله قصد داریم تا درباره ی مزایای سایت اختصاصی با برنامه نویسی ، توضیحاتی به شما ارایه دهیم.

سالها است که طراحی سایت در دنیا جایگاه ویژه ای یافته است اما  اکثر طراحان و برنامه نویسان ترجیح می دهند با کد های اختصاصی خود سایت را از صفر تا صد طراحی کنند. زیرا هم به آنها امکان حذف و اضافه کد ها  تا رسیدن به نتیجه دلخواه را می دهد و هم با مشکلاتی چون هک، امکانات کم و طراحی های تکراری روبرو نمی کند.

مقایسه سایت برنامه نویسی با وردپرس

 مقایسه سایت برنامه نویسی و وردپرس

یکی از بهترین روش ها و شیوه ها  برای داشتن سایتی مطمین با ویژگی های بی نظیر، استفاده از زبان های برنامه نویسی است. یکی از معایب سایت های طراحی شده با ورود پرس، عدم توسعه ی آن در دراز مدت و افزودن ویژگی های سطح بالا به آن و نیاز مدوام به افزونه ها می باشد. در مقابل استفاده از برنامه نویسی برای ایجاد یک وبسایت به شما کمک می کند امکانات مد نظر را به راحتی ایجاد کنید. برنامه نویسی مانند یک برگه سفید می ماند که طرح ریزی هر نقشه ای روی آن امکان پذیر است. بعد از طراحی نقشه، ممکن است بخواهید جایی را حذف یا اصلاح کنید که این مورد هم به راحتی امکان پذیر است. سایر مزایای این روش به شرح زیر می باشد.

ویژگی‌ها و مزایای طراحی سایت با کد نویسی چیست؟

1. شناخت نیاز مخاطب:

ایجاد یک وبسایت با استفاده از زبان های برنامه نویسی ویژگی های منحصر به فردی دارد. در ابتدای کار طراحی سایت برنامه نویسی ، اولین قدم نیاز سنجی صاحب سایت است. امکاناتی که هر شخص برای وبسایت خود در نظر گرفته است کاملا متفاوت می باشد . اما این تنها مزیت این روش نیست. یکی از حسن های استفاده از برنامه نویسی این است که با شناخت نیاز شخص زبان برنامه نویسی مناسب انتخاب می شود یعنی این طور نیس که برای همه خواسته ها تنها یک زبان به عنوان راه حل ارائه شود:

2. حجم کدهای کمتر و تمیزتر:

روند طراحی سایت هایی نظیر ورود پرس به گونه ای است که در همان ابتدای کار حجم بالایی  از کدها به پایگاه داده سایت افزوده می شود و این امر باعث افت سرعت جدی در سایت می شود همین کد های اضافی و طولانی نوعی بی نظمی و شلوغی بیش از حد را در سایت ایجاد می کند که مانع از بازخورد مثبت از سمت کاربران می شود. به همین جهت مزیت اساسی سایت های ایجاد شده با برنامه نویسی تمیز بودن واصولی بودن کد های نوشته شده می باشد. به راحتی و با رعایت استاندارد های طراحی وبسایت می توان کاری کرد که کد ها در حداقل خطوط نوشته و اجرا شوند.

3. سرعت بیشتر:

همانطور که در بخش پیشین اشاره شد کد های مرتب تر یکی از اصول برنامه نویسی است همین هامل باعث می شود تا زمانی که شما آدرس اختصاصی سایتی را سرچ می کنید و این درخواست شما سمت سرور می رود ،زمان بسیار کمی برای لود کردن و بالا آمدن وبسایت نیاز باشد. به یاد داشته باشید سرعت بالای یک سایت هم کمک شایانی به سیو وبسایت و جذب مخاطبان جدید می کند.

 4. امنیت بیشتر:

در هر سایتی اطلاعاتی ذخیره می شود، و حفظ این اطلاعات بسیار واجب است. اگر به هر دلیلی ربات های هکر بتوانند به سایتی نفوذ کنند و اطلاعات ذخیره شده کاربران و یا مدیران سایت را، هک کنند دچار مشکلات پیچیده ای خواهید شد. سایت برنامه نویسی از این جهت بسیار قوی است.امنیت آن به قدری بالا است که به هیچ عنوان نمی تواند هک شود.

مزایای طراحی سایت با کدنویسی

5. امکانات بیشتر:

برای ایجاد ویژگی در سایت برنامه نویسی محدودیت وجود ندارد و به راحتی انجام پذیرست. با استفاده از سایت های برنامه نویسی و ویژگی هایی که دارد شما را از نصب هر گونه افزونه و یا پلاگین بی نیاز می کند . ممکن است شما امکاناتی را بخواهید به سایت خود اضافه کنید که اصلا هیچ پلاگینی برای آن وجود نداشته باشد پس بهتر است بجای گشتن و جستجو کردن برای افزونه ها پرداخت هزینه های گزاف آن را به طور اختصاصی برنامه نویسی شده دریافت کنید.

6. مقرون به صرفه :

سایت های طراحی شده با ورود پرس در ظاهر هزینه ی کمتری برای صاحب آن دارند اما در آینده هر گاه بخواهید امکاناتی را به سایت خود اضافه کنید مجبور به پرداخت هزینه هستید. در مقابل در سایت های برنامه نویسی تمامی خواسته ها و نیاز های صاحب سایت در نظر گرفته می شود و تنها یمک هزینه کلی برآورد شده و به او اعلام می شود.

7. کنترل کامل :

یکی از چالش هایی که افراد با سایت خود دارند مدیریت و نظارت بر سایت است. ممکن است بخواهید  قیمت محصولی را تغییر دهید یا بخواهید محصولی را به سایت اضافه یا از آن کم کنید برای همه ی این کار ها نیاز به پنل ادمین دارید.به کمک برنامه  نویسی میتوان پنل ادمین اختصاصی برای سایت طراحی کرد تا شما به عنوان ادمین بتوانید به راحتی کنترل سایت خود را در دست داشته باشید.

8. خلاقیت بیشتر:

یکی از عواملی که باعث جذب مخاطبان جدید به سایت می شود طراحی های ویژه گرافیک سایت شماست اگر بخواهید با قالب های ورود پرس به یک طراحی اختصاصی گرافیکی برسید، بسیار زمان بر است چون نود درصد این قالب ها ظاهری شبیه به هم دارند.قطعا با برنامه نویسی دست طراح سایت باز است تا ایده های گرافیکی جذابی ایجاد کند.

 
Node js مزایای استفاده از زبان

مزایای استفاده از زبان node.js  در طراحی سایت

قطعا می دانید که یک زبان برای برنامه نویسی وب وجود ندارد. وبسایت هایی هستند که با استفاده از php، asp.net ، جاوا اسکریپت و...... طراحی و توسعه داده شده اند. اما این روزها طراحی سایت با زبان node.js طرفداران زیادی دارد. قابلیت های بی نظیر آن باعث شده تا اکثر شرکت های طراحی سایت و برنامه نویسی بتوانند نظر مشتریان خود را به آن جلب کنند. مزایایی نظیر:

  • استفاده از قابلیت های بیشتر و قدرت مانور بیشتر
  • به اشتراک گذاشتن کد و استفاده چندین باره از آن
  • بالا بودن سطح سرعت و عملکرد
  • دانش آن را به راحتی می توان با اعضای یک تیم به اشتراک گذاشت.
  • دارا بودن ابزارهای متنوع و رایگان

 

نتیجه گیری:

روش های زیادی برای ایجاد یک وبسایت وجود دارد اما همه آن ها اصولی و استاندارد نیستند با هر روشی نمی توان  این استاندارد ها را رعایت کرد. با برنامه نویسی یک وبسایت از امکانات منحصر به فردی چون سرعت لود بالا، امنیت بیشتر، طراحی گرافیکی اختصاصی و کنترل بخش های مختلف یک سایت بهره مند خواهید شد. شرکت طراحی سایت رنگین کمان شیراز، با بیش از ده سال تجربه در زمینه طراحی و توسعه سایت های فروشگاهی، شرکتی، پزشکی، موسسات و آموزشگاه ها و........  آماده ارایه مشاوره به شما می باشد. برای ارتباط با کارشناسان ما، می توانید با شماره 09357871280 در تماس باشید.

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید