طراحی سایت فروشگاه مواد غذایی آنلاین

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1403/1/27
57
+ 0 | - 0

وقتی صحبت از طراحی سایت فروشگاه مواد غذایی آنلاین می‌شود برخی تصور می‌کنند که این کار فقط در بازار سنتی امکان‌پذیر است در حالی که وجود سرویس‌هایی نظیر اپلیکیشن اسنپ، خلاف این تصور را نشان می‌دهد. با پیشرفت تکنولوژی و پدیدآمدن سایت‌های مختلف این مسئله برای مخاطبان حل شده است و بیشتر افراد مواد غذایی خود را از فروشگاه آنلاین خریداری می‌کنند.

در این مطلب قرار است چند نمونه طراحی سایت فروشگاه مواد غذایی را بررسی کنیم و مزایای این نوع آنلاین‌شاپ‌ها را شرح بدهیم؛ با رنگین‌کمان همراه باشید!

طراحی سایت فروشگاه مواد غذایی

89 درصد از مردم پس از تجربه کاربری ضعیفی که از خرید خود داشته‌اند از رقیبان شما خرید می‌کنند. اگر وب‌سایتی با طراحی زیبا ندارید که تجربه مثبتی را در اختیار خریداران شما قرار نمی‌دهد جذب خریداران فروشگاه‌های مواد غذایی را ازدست‌داده‌اید.

با رعایت اصول طراحی وب برای فروشگاه های مواد غذایی، می‌توانید یک وب‌سایت منحصربه‌فرد و کاربرپسند ایجاد کنید که خریداران را جذب کرده و آنها را تشویق می‌کند تا محصولاتی را که ارائه می‌دهید به‌راحتی خریداری نمایند. در ادامه بعضی از این فروشگاه‌های آنلاین را معرفی می‌کنیم که می‌توانند الهام‌بخش خوبی باشند.

نمونه طراحی سایت فروشگاه مواد غذایی

طراحی سایت فروشگاه مواد غذایی

  • فروشگاه مواد غذایی کاله:

یکی از کارخانه‌های بزرگ که در فروش مواد غذایی بسیار موفق عمل کرده، کارخانه کاله است که از سال 1366 مشغول به کار است. این مجموعه توانسته برندهای مختلفی را زیر مجموعه خود قرار بدهد که این برندها شامل: آنا، سو کافه، ناری، سون، ما جان، لاکتیویا و دلیس هستند که در داخل و خارج کشور به فروش می‌رسند.

  • فروشگاه مواد غذایی اُکالا:

یکی دیگر از مثال‌های فروشگاه مواد غذایی آنلاین که در سال 1396 کار خود را به‌صورت حرفه‌ای شروع کرد سایت اکالا است. تمام کاربران می‌توانند باصرفه جویی در زمان و البته کاهش حمل‌ونقل در سطح شهر خرید خود را در کمترین زمان انجام داده و آن را جلوی در منزل تحویل بگیرند.

  • فروشگاه مواد غذایی اسنپ‌مارکت:

در چند سال اخیر اسنپ‌مارکت توانسته است در بین فروشگاه‌های آنلاین بسیار بدرخشد و هر کاربری در هر جا و هر مکان که باشند می‌توانند در نزدیک‌ترین سوپرمارکت سفارش خود را ثبت کند. بیش از 5000 کالای در این اپلیکیشن جای دارد که شامل: خواربار، میوه و سبزی‌ها، نان و شیرینی، آرایشی و بهداشتی و مواد پروتئینی می‌شود.

  • فروشگاه مواد غذایی دیجی‌کالا:

یکی دیگر از فروشگاه‌های بزرگ و شناخته شده، فروشگاه بزرگ مواد غذایی دیجی‌کالاست که بیش از چندین هزار محصول را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

مزایای این نوع آنلاین‌شاپ‌ها

طراحی سایت فروشگاه مواد غذایی

خرید آنلاین مواد غذایی از مزایای زیادی برخوردار است که به مشتریان کمک می‌کند تا در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنند. امروزه بهترین خدمات تحویل مواد غذایی آنلاین بسیاری وجود دارد که محصولات انتخابی را به‌موقع در منزل تحویل مشتریان می‌دهد.

باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود:

ازآنجایی‌که امروزه تقریباً همه مشغول فعالیت‌های روزانه هستند به‌جای رفتن به سوپرمارکت و خرید کالا به دنبال خدمات تحویل مواد غذایی هستند. خرید آنلاین مواد غذایی این حسن را دارد که وقت شما را نمی‌گیرد.

اگر در سوپرمارکتی خرید می‌کنید که برای یافتن محصول مورد نیاز خود باید کمی جستجو کنید، زمان زیادی به هدر می‌رود. شما می‌توانید از بهترین خدمات تحویل آنلاین مواد غذایی استفاده کنید تا محصولات را با یک کلیک جلوی در منزل تحویل بگیرید.

ارائه خدمات افزایش سرعت سایت در شیراز و دیگر سرویس‌های پشتیبانی فنی وب‌سایت.

دردسر پارک خودرو وجود ندارد:

اگر نیاز به خرید از سوپرمارکت به‌صورت حضوری دارید ممکن است با مشکل پارک ماشین یا وسیله نقلیه خود به‌خصوص در روزهای تعطیل و ایام خاص مواجه شوید.

زمانی  که به‌صورت آنلاین خرید می‌کنید لازم نیست نگران جای پارک باشید؛ همین‌طور لازم نیست از خانه خود بیرون بروید و محصولات موردنیاز خود را باعجله و تندتند خریداری کنید.

تضمین محصول تازه و باکیفیت:

شما می‌توانید از بهترین فروشگاه های مواد غذایی آنلاین خرید کنید؛ جایی که محصولات باکیفیت در سوپرمارکت را ارائه می‌دهد. محصولات  بسیار تازه را  شما می‌توانید فقط با چند کلیک ساده جلوی در منزل خود تحویل بگیرید. در صورت دریافت مواد غذایی بی‌کیفیت یا فاسدشده هستند می‌توانید کالا را بازپرداخت، جایگزین یا آن را مرجوع کنید.

در حال حاضر بسیاری از خدمات تحویل مواد غذایی در دسترس هستند که بهترین محصولات را برای جلب رضایت مشتری به مشتریان ارائه می‌دهند.

سفارش به‌صورت 24 ساعته و خدمات به مشتری:

طراحی سایت فروشگاه مواد غذایی

پیش‌ از این برای خرید مواد غذایی شما نمی‌توانستید خارج از زمان کاری از فروشگاه‌های مواد غذایی خرید کنید. در حال حاضر با پیدایش خدمات تحویل مواد غذایی شما می‌توانید در هر زمان خرید کنید و مواد غذایی خود را تحویل بگیرید. طراحی سایت فروشگاه مواد غذایی آنلاین از این جهت برای صاحبان فروشگاه نیز سودآور است.

در این سرویس‌ها شما می‌توانید هر یک از سؤالات خود را با تماس با مدیران خدمات مشتری که همیشه برای پاسخ به سؤالات مربوط به محصولات یا خدمات در دسترس هستند را مطرح کنید.

بدون هزینه‌های غیر ضروری:

هنگامی که شما خرید آنلاین مواد غذایی را انجام می‌دهید، هیچ هزینه غیر ضروری نخواهید داشت. این در حالی است که در صورت بازدید از یک سوپرمارکت، ممکن است وسوسه شوید محصولاتی را انتخاب کنید که برای شما لازم نیست.

همچنین زمانی که می‌خواهید از فروشگاه مواد غذایی آنلاین خریداری کنید لیست محدودی را برای خود انتخاب می‌کنید و محصولاتی که انتخاب می‌کنید در سبد کالا ذخیره می‌شود تا روی دیگر محصولات مورد نیاز تمرکز کنید.

محصولات فروشگاه مواد غذایی خود را در منزل تحویل بگیرید:

از آنجایی‌ که خدمات تحویل مواد غذایی تمام مسئولیت تحویل محصولات را از فروشگاه‌های مواد غذایی تا در منزل مشتری بر عهده می‌گیرد، همیشه ترجیح داده می‌شود بهترین خدمات تحویل مواد غذایی آنلاین را داشته باشید. درصورتی‌که نیاز به بازدید از فروشگاه مواد غذایی دارید، باید زمان زیادی را برای انتخاب مواد غذایی و رساندن آنها به خانه خود صرف کنید.

بهتر است از تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه استفاده کنید:

بسیاری از فروشگاه‌های خرید آنلاین مواد غذایی پیشنهادهای ویژه، تخفیف‌ها و کوپن‌های شگفت‌انگیز را ارائه می‌دهند. پس از عضویت در سایت، می‌توانید به‌روزرسانی‌های این پیشنهادها را از وب‌سایت فروشگاه مواد غذایی یا از طریق پیامک یا ایمیل دریافت کنید.

برای فروش بهتر توصیه می‌شود پس از طراحی سایت فروشگاه مواد غذایی آنلاین یک برنامه دیجیتال مارکتینگ قوی آماده کنید.

پرداخت آنلاین:

با پیشرفت‌های تکنولوژی، خرید آنلاین مواد غذایی بسیار آسان شده است. شما می‌توانید با استفاده از گزینه‌های پرداختی، مانند: کارت‌های اعتباری، کارت‌های نقدی و سایر گزینه‌ها، محصولات مورد علاقه خود را مرور کنید، به سبد خرید اضافه کنید و پرداخت‌های آنلاین انجام دهید.

طراحی اپلیکیشن؛ یک راه‌حل جایگزین

طراحی سایت فروشگاه مواد غذایی

محبوبیت اپلیکیشن‌های تحویل غذا به‌شدت افزایش‌یافته است و مطالعات اخیر نشان می‌دهد که 86 درصد از کاربران از یک برنامه تحویل غذا استفاده کرده‌اند و 53 درصد دیگر از مردم می‌گویند که تحویل غذا برای سبک زندگی آنها بسیار ضروری است.

با نگاهی دقیق به طراحی سایت فروشگاه مواد غذایی و بررسی تحقیقات می‌توان دید که درآمد حاصل از تحویل آنلاین غذا تا به امروز بسیار زیاد بوده است و باید گفت: به طور خلاصه در بازار اپلیکیشن‌های تحویل غذا پول زیادی می‌توان به دست آورید.

چه بخواهید یک برنامه تحویل غذا برای رستوران خود ایجاد کنید و یا یک برنامه تحویل غذا برای یک فروشگاه مواد غذایی راه‌اندازی کنید یا یک برنامه تحویل غذا مانند اسنپ فود و یا خیلی از اپلیکیشن‌های تحویل غذا بسازید، این خدمات بسیار کارآمد است.

رنگین کمان؛ ارائه دهنده خدمات طراحی سایت فروشگاهی در شیراز با بهترین کیفیت.

انواع کسب‌وکارهای مرتبط با مواد غذایی

در فضای آنلاین و اینترنت می‌توان با مدل‌های مختلف کسب و کار به درآمد رسید و سودهایی کسب کرد. در این بخش برخی از این روش‌های کسب درآمد و بیزینس مدل‌های حوزه مواد خوراکی را بررسی می‌کنیم.

آنلاین‌شاپ‌های غذایی

انواع مختلف آنلاین‌شاپ‌های غذای لوکس و مراکزی که با فروشگاه مواد غذایی سروکار دارند وعده‌های غذایی ویژه را با ارائه‌های ویژه در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. منوی آنها بسیار پیشرفته و غنی است و معمولاً برای آنلاین‌شاپ‌های غذایی خوب منوهای جداگانه‌ای تهیه می‌شود که درصد قابل‌توجهی از درآمد حاصل از آن مواد غذایی‌های جدید است که همراه با وعده‌های غذایی مصرف می‌شود.

ماشین‌های فروش غذا

فروشندگان غذای سیار برای ورود به صنعت آشپزی محبوبیت بسیار زیادی را پیدا کرده‌اند. ماشین‌های فروش مواد غذایی در حال حاضر در مقایسه با غذاخوری‌های حضوری که وجود دارد استاندارد گسترش سریع‌تری را نشان می‌دهند. این روند باتوجه‌به مزایای آنها منطقی است.

یک ماشین غذا، سرآشپزها را قادر می‌سازد تا منوهای متفاوتی مانند رستوران‌ها تهیه کنند و درعین‌حال امکان جابه‌جایی را برای ارائه خدمات به مشتریان در مکان‌های مختلف فراهم می‌کند. به‌طور کلی، آنها یک مدل خدمات غذایی جدید جذاب با انعطاف‌پذیری ارائه می‌دهند.

کلاس‌های آشپزی

اگر از اشتراک‌گذاری مهارت‌های آشپزی خود لذت می‌برید، کلاس‌های آشپزی به شما امکان تعامل عملی را می‌دهد.

آموزش آنلاین یا حضوری، ارائه آموزش‌های از پیش ضبط شده است که به‌صورت فیلم در رسانه‌های اجتماعی از قالب‌های ارائه در این زمینه مناسب هستند. شما دیگران را در تهیه غذا از طریق جلسات فردی یا گروهی راهنمایی می‌کنید جلسات مجازی را رهبری یا ویدئوها را برای یادگیری ضبط می‌کنید. با انعطاف‌پذیری در زمان‌بندی و تحویل، می‌توانید کلاس‌ها را مطابق با استعدادهای خود سفارشی کنید.

انواع بیرون‌برها

طراحی سایت فروشگاه مواد غذایی

انواع مختلفی کترینگ‌ها غذا وجود دارد که تمامی افراد می‌توانند به‌صورت بیرون‌بر مستقیماً آن را از محل مورد نظر خریداری نمایید. می‌توانید مشتریانی از افراد و سازمان‌هایی ایجاد کنید که میزبان مناسبت‌های ویژه در مکان‌هایی هستند که نیاز به ارائه‌دهنده خدمات غذایی خارجی دارند. این مدل سرویس غذای سیار انعطاف‌پذیری و هزینه‌های سربار کمتری دارد.

کیوسک غذا

راه‌اندازی یک غرفه کوچک غذا برای فروش تنقلات یا خوراکی‌های خاص یک ایده تجاری کوچک انعطاف‌پذیر است. برای مثال، کیوسکی که چوب‌شور، بستنی یا کیک فنجانی ارائه می‌کند. این کیوسک می‌تواند محصولات را در محل نمایشگاه‌های محلی، جشنواره‌ها، پارک‌ها، مراکز خرید، یا سواحل به‌صورت متحرک یا موقت ارائه دهد.

بردن مواد غذایی خوش‌طعم در جاده‌ها، بسیاری از هزینه‌های سربار یک کار بسیار پر هزینه را از بین می‌برد.

کلام پایانی

طراحی سایت فروشگاه مواد غذایی آنلاین یکی از ایده‌های پرطرف‌دار و سودآور برای کسب درآمد از طریق فضای مجازی و اینترنت است. برای پیشرفت در آنلاین‌شاپ باید به حوزۀ مورد نظر اشراف کامل داشته و با وضعیت بازار آشنا باشید. در این مطلب سعی کردیم اطلاعات مربوط به بازار کار مواد غذایی را به شکل مختصر و مفید در اختیار شما قرار بدهیم؛ امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

رنگین کمان (RKWeb)؛ ارائه‌دهنده خدمات طراحی سایت در شیراز با سابقه‌ای درخشان در حوزۀ وب در تمامی مراحل راه‌اندازی و گسترش کسب و کار آنلاین همراه شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تماس: 09357871280 با کارشناسان ما در تماس باشید.

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید