معرفی بهترین هاست برای سایت فروشگاهی

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1402/12/2
1229
+ 0 | - 0

هاست (Host) یا میزبان وب یکی از زیرساخت‌های اصلی در طراحی سایت محسوب می‌شود که بر عملکرد سایت تأثیر مستقیم می‌گذارد. بسیاری از کسب و کارهای آنلاین به دلیل سرعت بارگذاری بالا، ضعف‌های امنیتی و مدیریت نادرست سرورهای وب با شکست مواجه می‌شوند! به همین خاطر در این مطلب قصد داریم بهترین هاست برای سایت فروشگاهی را به شما معرفی کنیم.

اگر شما هم قصد راه‌اندازی یک آنلاین‌شاپ را دارید یا می‌خواهید کسب و کار آنلاین خود را ارتقا بدهید تا پایان این مطلب همراه ما باشید!

هاست سایت فروشگاهی چیست؟

هر وب سایت و فروشگاه آنلاین برای فعالیت در فضای مجازی به یک مؤلفه کلیدی نیاز دارد: میزبان وب یا هاستینگ (Web Hosting). هاستینگ سروری را برای وب‌سایت فراهم می‌کند تا اتصال به اینترنت و بازدید کاربران از سایت امکان‌پذیر شود.

هاستینگ در قالب پلن‌های مختلف به متقاضیان فروخته می‌شود. برخی از هاست‌ها بر اساس سخت‌افزاری که دارند نام‌گذاری می‌شوند، در حالی که برخی دیگر دارای برنامه‌های تخصصی با ویژگی‌های منحصر به فرد هستند.

اطلاع از جزئیات مربوط به این سرویس‌ها به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر بهترین هاست برای سایت فروشگاهی را انتخاب و خریداری کنید.

بهترین هاست برای سایت فروشگاهی کدام است؟

بهترین هاست برای سایت فروشگاهی

به طور کلی سه نوع سرویس میزبانی وجود دارد: هاست اشتراکی، VPS یا سرور مجازی و میزبانی اختصاصی. تفاوتی ندارد که سایت شما یک فروشگاه آنلاین باشد یا صرفاً یک پروفایل معرفی کسب‌وکار، در هر صورت می‌توانید هرکدام از این سرویس‌ها را بسته به نیازتان تهیه کنید.

هاست اشتراکی اولین گزینۀ شماست. این سرویس مناسب استارت‌آپ‌ها و افرادی است که فقط می‌خواهند در فضای مجازی حضور داشته باشند.

سرور اشتراکی معمولاً بسیار ارزان است؛ ولی سرعت پایین‌تری دارد و منابع آن با چندین وب‌سایت دیگر به اشتراک گذاشته می‌شود. این نوع سرویس میزبانی بهترین هاست فروشگاهی نیست مگر در حالتی که بودجه کافی نداشته باشید!

VPS مخفف "سرور خصوصی مجازی" است. در این حالت سرور شما یک ماشین را با وب‌سایت‌های دیگر به اشتراک می‌گذارد که منابع آن جدا شده است و بسیاری از مشکلات مربوط به میزبانی مشترک از بین می‌برد.

میزبانی اختصاصی در بالاترین سطح قرار دارد و سرور خصوصی و فیزیکی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این سرویس البته ارزان نیست.

سرویس‌های اختصاصی و مجازی هر دو گزینه‌های خوبی هستند که می‌توانید به‌عنوان هاست مناسب سایت فروشگاهی انتخاب کنید.

7 ویژگی بهترین هاست برای سایت فروشگاهی

ویژگی‌هایی هستند که هر سرور میزبانی سایت فروشگاهی باید داشته باشند. هنگامی که به دنبال هاست مناسب فروشگاه اینترنتی هستید به این ویژگی‌های کلیدی توجه کنید:

  • پرفورمنس بالا
  • پهنای باند و ذخیره سازی فایل
  • انعطاف‌پذیری
  • پشتیبانی فعال
  • امنیت کامل
  • پشتیبان‌گیری خودکار
  • محیطی مناسب برای توسعه‌دهندگان

پرفورمنس بالا؛ از ویژگی های بهترین هاست برای سایت فروشگاهی

در دنیای تجارت الکترونیک، اولویت اول شما باید یک سرویس میزبانی سریع و قابل اعتماد باشد. اگر زمان بارگذاری وب‌سایت بیش از 3 ثانیه باشد، 57 درصد از مشتریان سایت را ترک می‌کنند و 80 درصد از آنها هرگز بازنمی‌گردند!

مشکل اصلی هاست اشتراکی کند بودن آن و خرابی مکرر است که برای یک آنلاین‌شاپ قابل‌قبول نیست. هرکدام از شرکت‌های میزبانی وب مدعی بهترین خدمات و سریع‌ترین سرعت هستند پس قبل از تصمیم‌گیری زمان کافی را برای انجام تحقیقات اختصاص بدهید.

پهنای باند و ذخیره‌سازی فایل

بهترین هاست برای سایت فروشگاهی

سایت‌های فروشگاهی فضای فایل زیادی را اشغال می‌کنند و از وب‌سایت‌هایی هستند که معمولاً بیشترین ترافیک را دارند. بنابراین بهترین هاست برای سایت فروشگاهی هاستی است که منابع کافی را در اختیار شما قرار بدهد.

تصاویر بخش قابل توجهی از محتواهای چندرسانه‌ای سایت را تشکیل می‌دهند. هر محصولی که آپلود می‌کنید به چندین تصویر با وضوح بالا نیاز دارد؛ وقتی فروشگاه شما به اندازه کافی بزرگ شود محدودیت منابع ذخیره‌سازی را بهتر درک خواهید کرد.

انعطاف‌پذیری

بر خلاف دیگر وب‌سایت‌ها که در طول زمان به طور پیوسته و قابل پیش بینی رشد می‌کنند، ترافیک فروشگاه های اینترنتی می‌تواند کاملاً متغیر باشد. به‌عنوان مثال در تعطیلات آخر هفته اغلب باعث کاهش شدید ترافیک می‌شود.

یک میزبان وب مناسب به شما این امکان را می‌دهد تا در شرایطی که سایت به منابع اضافی نیاز دارد به‌سرعت پلن را به یک طرح قدرتمندتر ارتقا بدهید. سرویس هاستینگ باید به شما اجازه بدهد هر زمان که بخواهید CPU، RAM و منابع دیگر را افزایش بدهید.

فراموش نکنید که بهترین هاست وردپرس اغلب از نظر مشخصات سخت‌افزاری قطعات قدرتمندتری در مقایسه با سایت‌های اختصاصی دارد. این موضوع به این دلیل است که سیستم Wordpress به دلیل وجود پکیج‌های آماده با حجم سنگین منابع زیادی را مصرف می‌کند.

پشتیبانی فعال

مشکلات و خطاها از جمله مواردی هستند که کم و بیش در وب‌سایت‌ها اتفاق می‌افتند. اگر هاست شما تیم پشتیبانی خوبی نداشته باشد که در هنگام تماس با شما آماده کمک باشند، وب سایت ممکن است برای ساعت‌ها از کار بیفتد. پشتیبانی باید دوستانه، مفید و سریع باشد تا در صورت بروز مشکل آن را برطرف یا از وقوع آن پیشگیری کند.

پشت هر تیم پشتیبانی باید گروهی از توسعه‌دهندگان باتجربه قرار بگیرند. اگر زیرساخت‌ها و سرورهای میزبان وب به‌خوبی ساخته شده باشند نشانه خوبی است که تیم توسعه آنها می‌توانند حتی در مورد غیر منتظره‌ترین حوادث و مسائل به شما کمک کنند.

معمولاً مشکلاتی که در خود سایت اتفاق می‌افتد باید توسط ادمین سایت برطرف شود، اما زمانی که ریشه مشکل در سرور باشد وظیفۀ رسیدگی برعهده شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی وب است.

فراموش نکنید که به دنبال پشتیبانی 24/7 باشید، زیرا مشکلات سرور ممکن است در هر زمانی رخ بدهد، حتی در نیمه‌های شب. اگر با هشداری مبنی بر از کار افتادن سایت از خواب بیدار شدید، باید آن را حل کنید.

از دست دادن ترافیک حتی در ساعاتی که به شکل طبیعی تعداد بازدیدکنندگان کم می‌شود یک امتیاز منفی است و حتی‌المقدور باید از آن جلوگیری شود.

امنیت کامل

سایت‌های فروشگاهی اغلب توسط هکرها هدف حمله قرار می‌گیرند، زیرا داده‌های حساسی در آنها وجود دارد از جمله: شماره کارت اعتباری، رمزهای عبور بانکی درگاه‌های شاپرک، زرین پال و اغلب نام و آدرس کامل کاربران.

هک‌کردن یک فروشگاه آنلاین با امنیت ضعیف چیزی نیست که مجرمان سایبری از آن غافل شوند و استارت‌آپ‌های جدید اغلب نمی‌دانند چگونه از این داده‌های مهم محافظت کنند. این نقطه ضعفی است که باید حتماً به آن توجه داشته باشید.

ایمن‌سازی کدهای برنامه‌نویسی به شما و تیم توسعه‌دهنده بستگی دارد. بسیاری از هک‌ها به دلیل امنیت ضعیف در بخشی از میزبان وب اتفاق می‌افتد.

نقص در کد سرور به عوامل مخرب اجازه می‌دهد تا به‌راحتی به وب سایت شما نفوذ کنند، به داده‌های کاربر دسترسی پیدا کنند، رمزهای عبور را هنگام ارسال از طریق سرور ضبط کنند، یا حتی بدافزاری را در وب سایت شما قرار دهند که کاربران را هدف قرار می‌دهد.

پشتیبان گیری خودکار

بهترین هاست برای سایت فروشگاهی

پشتیبان‌گیری برای آنلاین‌شاپ‌ها فوق‌العاده مهم است. پشتیبان گیری خودکار از داده‌ها یکی از مسائل الزامی است چرا که صحت آمار و ارقام مهم به آن بستگی دارد. در برخی موارد که حجم داده‌ها زیاد است (سایت دیجی کالا را در نظر بگیرید.) توصیه می‌شود که بازه زمانی پشتیبان‌گیری روزانه، هفتگی یا حتی ساعتی باشد.

یک سیستم پشتیبان قوی برای محافظت از فایل‌های فروشگاه و پایگاه داده ضروری است. به‌خصوص اگر با وردپرس کار می‌کنید ممکن است سهواً تنظیمات حساس را به طور تصادفی تغییر بدهید، ممکن است اشتباهی مرتکب شوید که منجر به خراب‌شدن سایت یا پایگاه داده شود.

اگر یک نسخه پشتیبان به‌روز نداشته باشید، زمان و تلاش زیادی را برای بازگرداندن همه چیز به حالت عادی از دست خواهید داد. حتی ممکن است در نهایت همه چیز را از دست بدهید! به همین دلیل بهترین هاست برای سایت فروشگاهی سرویسی است که تهیه نسخه back up را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد.

بازه زمانی مطلوب برای تهیه نسخه بکاپ هاست فروشگاهی بین 14 تا 30 روز است. در کنار این موضوع شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی وب باید امکان دانلود نسخه بک آپ و تهیه نسخه دستی پشتیبان را فراهم کند.

به یاد داشته باشید ایمنی داده‌ها به طور کلی باید یکی از دغدغه‌های اصلی میزبان شما باشد. زیرساخت خوب، پشتیبان‌گیری خودکار و نظارت مستمر از فاجعه جلوگیری می‌کند و سایت شما را ایمن نگه می‌دارد.

محیط مناسب برای توسعه دهندگان

اگر یک توسعه‌دهنده هستید و می‌خواهید به گزینه‌های میزبانی وب پیشرفته دسترسی داشته باشید، پیداکردن میزبانی که این خدمات را ارائه بدهد سخت است. شرکت‌های میزبانی وب از دسترسی کاربران مبتدی به فایل‌های حیاتی جلوگیری می‌کنند تا جلوی بروز مشکلات را بگیرند. با این وجود چالش‌هایی وجود دارد که برای برطرف کردن آنها باید به منابع و کدهای سرور دسترسی داشته باشید.

زمانی که نیاز به ویرایش فایل‌های اصلی وردپرس، راه‌اندازی ابزارهایی مانند Git یا حتی به‌روزرسانی نسخه PHP دارید، بسیاری از سرویس‌های میزبانی این خدمات را به‌سختی به شما ارائه می‌دهند. توصیه می‌شود چنانچه قصد اعمال تغییراتی از این دست را دارید قبل از خرید سرور با واحد فروش تماس گرفته و در مورد جزئیات خدماتی که شرکت ارائه می‌دهد صحبت کنید.

نیازهای فنی هر سایت می‌تواند نسبت به سایت‌های دیگر متفاوت باشد و این موضوع ریشه در نوع کسب و کار دارد. با در نظر گرفتن این نکته بهتر است قبل از هر چیز از یک تیم توسعه‌دهنده باتجربه در این زمینه مشورت بگیرید.

نتیجه‌گیری

هاست یا میزبانی وب یکی از مولفه‌های کلیدی در طراحی سایت محسوب می‌شود که بدون آن عملاً سایتی وجود نخواهد داشت و تمامی فرایندها دچار مشکل خواهند شد. سایت های فروشگاهی و آنلاین شاپ ها با توجه به تایپ متفاوتی که دارند باید از سرورهای خاصی استفاده کنند که با نوع سایت همخوانی داشته باشد. در این مطلب برخی از ویژگی های بهترین هاست برای سایت فروشگاهی را بیان کردیم، امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

رنگین کمان (rkweb) از برترین شرکت های طراحی سایت در شیراز ارائه دهنده بهترین سرویس‌های میزبانی سایت با سابقه‌ای درخشان در زمینۀ توسعه وب در تمامی مراحل راه‌اندازی، توسعه و تحول کسب‌وکارهای اینترنتی راهنما و مشاور شما خواهد بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره‌های درج شده در سایت با کارشناسان ما در تماس باشید!

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید