گوگل ترندز و سئو سایت

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1403/6/11
186
+ 2 | - 0

یکی از روش‌های مؤثر برای تولید محتوا و سئو سایت، استفاده از ابزاری به نام google trend است که به شما کمک می‌کند، وب‌سایت خود را از نظر عملکرد موتورهای جست‌وجو بررسی کرده و بهبود ببخشد. این ابزار تحلیل‌های درستی به متخصصین سئو می‌دهد تا به کمک آن بتوانند عبارات و کلمات محبوب کاربران را به‌درستی درک کنند. همچنین از مزایای استفاده از گوگل ترندز، می‌توان به نظارت کلی بر روند سئو سایت نیز اشاره کرد.

در دنیای امروز، محتوای اینترنتی نقش مهمی در بالابردن دانش عمومی مردم ایفا می‌کنند. نکته حائز اهمیت، نوع نوشتن صحیح مقالات و استفاده درست از کلمات کلیدی در آن مقالات است. یکی از وظایف اصلی نویسنده محتواها، تحقیق و بررسی در مورد کلمات کلیدی و مرتبط بودن آن به نوع کسب و کار سایت است.

هنگام انتخاب کلمه کلیدی بهتر است به علاقه مخاطبان و موضوعات مورد پسند آنها توجه ویژه داشت تا مقالات مفیدتری تولید کند. همچنین با تحقیق و بررسی راجع به نوع کلمات کلیدی، لینک‌های مفیدتری برای بهبود عملکرد سایت ایجاد می‌شود و همین روند باعث افزایش رتبه و بهترشدن سئو می‌شود.

معرفی بیشتر

گوگل ترندز وب‌سایتی کاربردی است که میزان محبوبیت یک عبارت جست و جو شده توسط کاربران را به طور کامل و جامع نمایش می‌دهد. در این وب‌سایت روند افزایش یا کاهش میزان محبوبیت و علاقه کاربران به طور کامل نمایش داده می‌شود. دسترسی به اطلاعات آماری، پرسش‌های مرتبط از سمت کاربران و موضوعات مرتبط از سمت کاربران به طور کامل نمایش داده می‌شود. همین اطلاعات باعث می‌شود درک بهتری از الگوریتم‌های گوگل و استفاده از آنها داشته باشید.

تمام اطلاعات و داده‌های دریافتی از  Google Trends را می‌توان برای یک بازه زمانی هفت روزه یا بر اساس یک محدوده خاص مثلاً از سال ۱۳۹۰ تا الان، مرتب کرد. کمک‌گرفتن از همین ابزار باعث گسترش مطالعات تحقیقاتی در سراسر دنیا شده است.

آموزش google trend

حالا که به اهمیت به‌کارگیری این ابزار پی بردید، طریقه استفاده از آن را به طور کامل آموزش می‌دهیم. کاربردهای google trend به‌قدری زیاد است که برای SEO و نیز در زمینه پیش‌بینی فناوری اطلاعات هم کاربرد دارد. نحوه به کار گرفتن این ابزار توسط شما بستگی به موضوع مورد نظر و نوع فعالیتتان دارد.

به‌عنوان مثال، کاربری قصد دارد تا عبارت” تیلور سویفت” را ارزیابی کند و میزان علاقه کاربران به آن را بررسی کند. در اواخر ژوئیه ۲۰۲۰ دقیقاً در زمانی که آلبوم او منتشر شد، جست‌وجوی مردم در اینترنت با این عبارت به طور چشمگیری با جهش روبرو شد.

گوگل ترندز

این نتایج را می‌توان در دسته‌بندی‌های مختلفی مشاهده کرد. گوگل ترندز چند ویژگی خاص دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

  • از جمله ویژگی‌های بسیار مفید و مؤثر این ابزار، نمایش اطلاعات بر اساس فصل است. به کمک این ویژگی می‌توانید محتوای خود را بر اساس فصل تنظیم کنید و محبوب‌ترین‌ها را برای خودتان تقسیم‌بندی نمایید و در زمان مناسب منتشر کنید.
  • استفاده از این نرم‌افزار نیازمند نصب آن نیست. شما می‌توانید به سایت رسمی گوگل‌ترندز مراجعه کرده، کشور موردنظر را انتخاب کنید و سپس عبارت موردنظر را جستجو کنید.
  • فیلدهای مختلف اعم از کشور، بازه زمانی موردنظر، موضوع جستجو و نوع جستجو همگی فیلدهای کاملاً سفارشی هستند که با توجه به نیازتان آنها را تغییر می‌دهید.

در تصویر زیر نموداری را می‌بینید که میزان جستجوی کلمات در گوگل را در بازه‌های زمانی مختلف نشان می‌دهد. با توجه به این نمودار به‌راحتی فعالیت‌های بازاریابی خود را تنظیم کنید. با انتخاب گزینه  Compare می‌توانید دو کلمه کلیدی را با یکدیگر مقایسه کنید.

گوگل ترندز

آشنایی با کاربرد گوگل ترند

  • توجه به روندهای فصلی: در برخی از شرایط و بسته به نوع کسب و کار، برخی کلمات و عبارات کلیدی در روزهای سال کاربرد ندارد و تنها محدود به بازه زمانی معینی است. بررسی این نمودار می‌تواند به فعالیت اقتصادی شما کمک کند تا در بهترین زمان ممکن، بازاریابی و تولید محتوا را انجام دهید. به فرض اگر لباس زمستانه می‌فروشید، در فصل‌های سرد سال استقبال بیشتری از کالاهای شما می‌شود و مشتریان بیشتری دارید. پس به دانستن بازه‌های زمانی خاص نیازمند هستید.
  • انتخاب کلمه کلیدی مناسب: بر اساس نیاز خودتان کلمات کلیدی مناسب را جست‌وجو کرده و هرکدام که روند افزایشی داشتند را انتخاب نموده و برای همان تولید محتوا انجام می‌دهیم.

یافتن موضوعات محبوب با گوگل ترندز ایران

یکی از بخش‌هایی که در وبسایت گوگل ترندز مشخص و در دسترس است، Trending Searches است. این بخش به شما کمک می‌کند تا تمام کوئری‌های که درصد رشد بسیار بالایی در ۲۴ ساعت گذشته داشته‌اند را بیابید. برای کمک‌گرفتن از این بخش، ابتدا نام کشور مد نظر خود را انتخاب کرده تا محبوب‌ترین کلمات کلیدی را مشاهده کنید. جالب است بدانید، این سایت برای ایران تا چند وقت پیش فعال نبود؛ اما در حال حاضر می‌توانید از امکان گوگل ترندز فارسی استفاده کنید.

تنظیم تقویم محتوایی با گوگل ترندز

گوگل ترندز

با توجه به این ابزار و درصد محبوبیت هر کلمه کلیدی می‌توانید تقویم محتوایی خود را تنظیم کنید. تا به طور منظم محتواهای خود را در بهترین زمان منتشر کنید. برخی اوقات می‌توان هر ماه برای یک کلمه کلیدی مرتبط، محتوای جذاب نوشت. با در نظر گرفتن نقطه اوج آن می‌توانید محتوا را در هر ماه منتشر کنید.

نتیجه‌گیری

گوگل ترندز ابزار کمکی برای تحقیق و بررسی عبارت محبوب کاربران و سنجش درصد محبوبیت هر کلمه یا عبارت است. علاوه بر این می‌تواند درصد جست و جوی کاربران را بر اساس بازه زمانی معین نشان دهد. برای تنظیم تقویم محتوایی، تولید محتوای مناسب و همچنین انتخاب کلمه کلیدی مناسب پرکاربرد و مفید است.

شرکت رنگین کمان (RKWEB)؛ متخصص طراحی سایت در شیراز با سابقه انجام ده‌ها پروژه موفق در زمینۀ وب یکی از برترین شرکت‌های فعال در حوزۀ راه‌اندازی و گسترش کسب و کارهای اینترنتی در جنوب کشور است که در تمامی مراحل انجام پروژه همراه شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌تلفن: 09357871280 تماس حاصل فرمایید.

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید