ویژگی های سایت ایده آل

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1402/10/14
743
+ 0 | - 0

امروزه اکثر کسب و کارها چه بزرگ و چه کوچک، دارای سایت هستند. محصولات، خدمات، راه های ارتباطی و تخفیف های ویژه خود را از طریق سایت به معرض نمایش می گذارند. اما باید به این نکته توجه داشت که هر سایتی ایده آل نیست. باید برای وقت مخاطبان و مشتریان خود ارزش قایل باشید و محتوای ارزشمند همراه با ظاهری شیک و استاندارد را به آنها نمایش دهید. حتما از خود می پرسید، سایت ایده آل چه خصوصیاتی دارد؟ طراح سایت باید به چه نکاتی توجه کند؟ اگر این قبیل سوالات، ذهن شما را درگیر کرده است، تا پایان این مقاله همراه من باشید تا نکات ارزشمندی در این خصوص را به شما توضیح دهم.

انتخاب رنگ مناسب

احتمالا با کمی گشت و گذار در سایت های مختلف، متوجه شده اید که برخی از سایت ها هماهنگی رنگی و طراحی ندارند.( تم خاصی برای طراحی ندارند.) طراح سایت، توجهی به رنگبندی ندارد ؛ در حالیکه هر کسب و کار، رنگ مخصوص به خودش را دارد. رعایت اصول طراحی و استفاده از رنگ مناسب، به جلب توجه مخاطبان کمک شایانی می کند. همه کسب و کارهای حرفه ای، رنگ مناسب خود را پیدا کرده و در تمام طراحی ها و از آن استفاده می کنند. این موضوع، به برند سازی هم کمک ویژه ای می کند. جالب است که بدانید، هر رنگ معنایی خاص را منتقل می کند. رنگ ها، تاثیر ویژه ای بر مشتریان شما می گذارد. پس، استفاده از رنگ متناسب با زمینه شغلی و طراحی هماهنگ، هم طراح سایت را حرفه ای نشان می دهد و هم در جلب نظر مشتریان موفق عمل می کند.

انتخاب رنگ ماسب برای وب سایت

۲. اصول گرافیکی

استانداردهای ظاهری، در الویت های اول هستند. زیرا باعث نظم دادن به وبسایت می شود. اما در این باره دقت بالایی داشته باشید. گرافیک بالا و غیر طبیعی نه تنها باعث پیشرفت سایت شما نمی شود، بلکه، امکان آسیب زدن به سایت شما را فراهم می کند. طراحی های گرافیکی دو جنبه دارند. جنبه اول آن، باعث افزایش جذابیت و زیبایی می شود. اما جنبه دوم منفی است و باعث کاهش سرعت سایت شما می شود. در این خصوص با دقت و ظرافت باشید. زیرا رمز موفقیت شما محسوب می شود.

۳. طراحی دلچسب

زمانی یک وبسایت موفق محسوب می شود که کاربران خود را راضی نگه دارد. بتواند کاربر را وادار به چرخیدن و گشت و گذار کردن در آن وبسایت کند. اولویت خود را به گوگل و موتورهای جست و جو ندهید. در صورتیکه کاربران بتوانند با وبسایت شما ارتباط برقرار کنند، قطعا موتورهای جست و جو هم به وبسایت شما رتبه خوبی اختصاص می دهند. متاسفانه برخی از طراحان سایت، با این تصور که سایت باید طوری باشد که گوگل به آن رتبه بدهد، طراحی سایت را انجام می دهند. چراکه شما اگر سایت را طوری طراحی کنید که کاربر از آن لذت ببرد ، نمره گوگل را به راحتی خواهید گرفت و موتور های جستجو با شما دوست می شوند!

۴. نحوه صحیح کد نویسی

این خصوصیت مربوط به سایت هایی است که از کنویسی و برنامه نویسی استفاده می کنند. وظیفه یک طراح سایت و برنامه نویس این است که، امنیت سایت را در نظر بگیرد و آن را در الویت قرار دهد. نسبت به حفظ اطلاعات کاربران سایت حساس باشید.

ویژگی های وب سایت کدنویسی شده

کد نویسی، حتما اصول حفظ اطلاعات و امنیت را رعایت کنید. حتما از کدهای ایده آل استفاده کنید. در مورد سایت هایی کد نویسی اختصاصی دارند، ازهرگونه کد طولانی، پیچیده و عجیب و غریب که در وبسایت ایجاد باگ کند، اجتناب کنید.

۵. قالب استاندارد

اگر طراح سایت های وردپرسی هستید، حتما به این نکته دقت کنید. همه قالب های وردپرسی معتبر نیستند. برای طراحی این قبیل سایت ها، از معتبر ترین قالب ها استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که امنیت اطلاعات شما را تامین می کند. با نصب قالب معتبر بر روی سایت خود، سرعت، زیبایی های ظاهری، امنیت را یکجا تامین کنید. برای آشنا شدن با قالب های معتبر، به گوگل مراجعه کنید و اسامی قالب های معتبر و وبسایت ارایه دهنده آنها را به خاطر بسپارید.

۶. فوتر جذاب

یکی از قسمت های جذاب و کاربردی هر سایت فوتر آن است. اما بعضی از اوقات، افراد به راحتی از آن می گذرند. تاثیر فوتر را در فروش دست کم نگیرید ؛ اگر فوتر را به درستی طراحی کنید، رمز موفقیت شما به حساب می آید. در طراحی فوتر ها، اغلب از رنگ تیره ماننده سرمه ای ، مشکی ، طوسی و … استفاده می شود. این کار کمک می کند، کاربران تفاوت بین فوتر و بخش های اصلی سایت را به خوبی درک کنند. در طراحی فوتر، از لینک های معبتری که به مشتریانتان کمک می کند راحت تر به شما اعتماد کنند، استفاده کنید.

۷. نقشه در فوتر

از قرار دادن نقشه محل کسب و کار خوددر قسمت فوتر سایت غافل نشوید. یکی از بهترین راه ها برای افزایش اعتماد مشتریان به شما محسوب می شود. کاربر باید مطمون شود پرداختی که انجام می دهد قانونی است. نقشه سایت، اعتمادسازی را ساده می کند. زیرا، هر شخص زمان دیدن نقشه کسب و کار به در دسترس بودن شما در هر زمان و همیشه پی می برد. اگر مشکلی پیش بیاید می تواند به شما مراجعه کرده و آن را برطرف کند. لوگو طرحی است که در ذهن ها باقی می ماند! طراحی یک لوگوی ایده آل، نیاز به خلاقیت و در عین حال سادگی دارد. لوگو، برند سازی مقرون به صرفه است.

فوتر جذاب در وب سایت

اکثر کسب و کارهای بزرگ نظیر، اپل ، مایکروسافت ، نایک ، سامسونگ ، ال جی …. زمانیکه چشم شما این اسامی را دید، فورا به یاد آن برند معتبر و معروف می افتید. همین اتفاق در سایت شما رخ می دهد. در سایت شما، لوگو جلوه خاصی دارد و به بازخورد مثبت مخاطبان سایت منجر خواهد شد. در این مقاله، اصول طراحی سایت استاندارد را برای شما عزیزان مطرح کردیم. نادیده گرفتن هریک، تاثیر منفی چشمگیری در نظر کاربران سایت دارد. طراحی سایت هزینه نیست. سرمایه گذاری است. راجع به آن وسواس به خرج دهید. زیرا پلی ارتباطی بین صاحب کسب و کار و جامعه هدف آن است.

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید