نرم افزار مدیریت مهد کودک

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1403/7/4
39
+ 1 | - 0

مدیریت‌کردن کلاس‌ها و برنامه‌های آموزشی، تقسیم‌بندی کودکان بر اساس سن و برنامه‌ریزی دقیق و منظم برای مربیان و همچنین رسیدگی به امور مالی مربوطه موضوع مهمی در مهد کودک‌ها محسوب می‌شود. شاید با خودتان فکر کنید که انجام این امور به طور هم‌زمان مشکل و گاه نشدنی است. اما راه حلی که ما در ادامه این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد، استفاده از نرم افزار مدیریت مهد کودک و انجام بخشی از این امور به‌صورت آنلاین است.

کودکان نیاز به محیطی شاد و بانشاط نیاز دارند که برخی ساعات خود را در آن سپری کنند و مهارت‌های جدیدی یاد بگیرند. آنها از سنین پایین شروع به یادگیری می‌کنند و دائم در حال کشف هستند. به همین دلیل آموزش‌دادن به خردسالان کار دشوار و پراهمیتی است.

از سوی دیگر، هم‌زمان با شهرنشینی و شاغل بودن والدین، بیشتر تمایل دارند مسئولیت مواظبت از فرزندان خود را به مهدکودک بسپارند.

مهد کودک‌ها افزون بر مسئولیت نگه‌داری از خردسالان ساعاتی از برنامه روزانه را به آموزش آنها اختصاص می‌دهند. بر اساس تحقیقات انجام شده، آن دسته از خردسالانی که قبل از مدرسه به مهدکودک می‌روند، در آینده به افرادی مستقل تبدیل می‌شوند. زیرا بودن در محیط‌های اجتماعی مانند مهد کودک و مدرسه باعث شکل‌گیری شخصیت و روان و تربیت خردسالان نیز می‌گردد. از این رو کلاس‌ها و مهارت‌های اجتماعی که کودکان به آن نیاز دارند، گسترده است.

علاوه بر برنامه آموزشی جامع و کامل، وجود مربیان دلسوز و توانمند که وظیفه آموزش به این کودکان را بر عهده دارند، نقش بسزایی در تقویت مهارت‌های اجتماعی آنان نیز دارد.

معرفی بیشتر

نرم افزار مدیریت مهد کودک

امروزه تکنولوژی به جز جدانشدنی زندگی همه ما تبدیل شده است. در نتیجه کسب‌وکارها هم از آن بی‌تأثیر نیستند. بسیاری از آموزشگاه‌ها و مهدکودک‌ها برای ماندگاری در این صنعت و بازار، مؤسسه یا مهدکودک خود را به یک پلتفرم آنلاین مجهز می‌کنند. داشتن نرم افزار مدیریت مهد کودک از دو لحاظ سودمند است. اولین مورد اینکه مردم برای پاسخ پرسش‌های خود دائم در حال سرچ کردن در اینترنت هستند؛ بنابراین داشتن یک نرم‌افزار آنلاین به‌عنوان یک نماینده برای مهدکودک شما به‌حساب می‌آید.

مورد دوم اینکه برندسازی از طریق فضای مجازی بهتر صورت می‌گیرد و در نتیجه والدینی که می‌خواهند فرزند خود را به مهدکودک بسپارند راحت‌تر شما را پیدا می‌کنند. با  بهره‌وری از یک نرم‌افزار مدیریت آنلاین می‌توانید، فعالیت‌های مهد خود را به بهترین نحو مدیریت کنید و با والدین به‌راحتی ارتباط برقرار کنید.

ویژگی‌های نرم افزار مدیریت مهد کودک

نرم افزار مدیریت مهد کودک

  • در نظر گرفتن بخش‌های اختصاصی: یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های این نرم‌افزار، شبیه‌سازی کامل یک مهدکودک به‌صورت آنلاین است و مدیر سایت می‌تواند به‌راحتی به هریک از این بخش‌ها دسترسی داشته باشد. این بخش‌ها عبارت‌اند از: لیست کامل دوره‌های آموزشی به‌طوری‌که در صورت تمایل به ثبت دوره جدید و یا حذف و ویرایش دوره‌های قبلی به‌راحتی امکان‌پذیر است. در بخش بعد، امکان ثبت ترم جدید برای شما در نظر گرفته شده که با آیتم‌های کاملاً اختصاصی از جمله دسته‌بندی، دوره، قیمت، تاریخ برگزاری، جنسیت و تعداد جلسات، طراحی و کاملاً اختصاصی برنامه‌نویسی شده است.
  • حضور و غیاب آنلاین: برای کنترل کودکان و برگزاری کلاس‌های منظم، حضور و غیاب امری کاملاً ضروری است. برای جلوگیری از اتلاف وقت و استفاده مفیدتر از زمان کلاس، بهتر است به‌صورت سیستمی انجام شود. به این ترتیب دیگر نیازی به‌صرف زمان زیاد برای حضور و غیاب نیست.
  • طبقه‌بندی بر اساس رده سنی: بسیاری از مهدکودک ها در هر دو شیفت صبح و بعد از ظهر فعال هستند. پس لازم است تا دانش آموزان هر شیفت به‌صورت کامل از هم مجزا شوند تا هر مربی به لیست دانش‌آموزان مربوط به خود دسترسی داشته باشد.
  • حسابداری آنلاین: مدیریت امور مالی یکی از بخش‌های اساسی در هر مؤسسه و یا آموزشگاهی است. به کمک این آپشن به‌راحتی می‌توانید به وضعیت پرداختی هر کلاس، تعداد جلسات، تاریخ و ساعت تشکیل کلاس‌ها و همچنین روزهای برگزاری دوره‌های آموزشی به‌راحتی دسترسی پیدا کنید.
  • ارتباط با والدین از طریق پیامک یا ایمیل: برای اطلاع‌رسانی موارد مهم و ضروری به والدین از قبیل برگزاری جلسات حضوری یا تعطیلی مهدکودک زودتر از ساعت همیشگی و یا خرید وسایل کمک‌آموزشی برای کودکان می‌توانید از طریق نرم افزار مدیریت مهد کودک اقدام نمایید.

هزینه طراحی نرم افزار

نرم افزار مدیریت مهد کودک

یکی از مهم‌ترین موارد در طراحی اپلیکیشن موبایل، برآورد هزینه ساختن آن است. دانستن هزینه راه‌اندازی اپلیکیشن، اساسی‌ترین و در عین حال حیاتی‌ترین جزء بودجه برای هر پروژه توسعه اپلیکیشن موبایل است. معمولا در ساخت اپلیکیشن می‌توان دو روش را در نظر گرفت، روش اول سفارش ساخت اپلیکیشن اختصاصی و روش دوم استفاده از پلاگین‌های آماده که می‌توان بر روی سایت‌های وردپرس نصب نمود.

این دو روش در هزینه‌های طراحی نرم افزار مدیریت مهد کودک بسیار مؤثر است که در ابتدا باید آن را در نظر گرفت. قیمت ساخت اپلیکیشن تحت تأثیر عوامل متعددی قرار دارد که تعیین دقیق آن نیازمند بررسی جزئیات پروژه است.

از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت می‌توان به پیچیدگی و ویژگی‌های اپلیکیشن، پلتفرم‌های هدف iOS و Android طراحی رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) و نیاز به یکپارچه‌سازی با سرویس‌ها و APIهای خارجی اشاره کرد. همچنین، تجربه و تخصص تیم توسعه‌دهنده و مکان جغرافیایی آن‌ها نیز در تعیین هزینه‌ها نقش دارند.

برای به دست آوردن تخمینی دقیق از قیمت ساخت اپلیکیشن، مشاوره با تیم‌های توسعه حرفه‌ای و ارائه جزئیات کامل پروژه ضروری است.

نتیجه گیری

با توسعه تکنولوژی و برقراری ارتباط هرچه بیشتر با صنایع مختلف، ضرورت داشتن نرم افزار و سایت برای مؤسسات آموزشی و مهدکودک‌ها بیش از پیش حس می‌شود. به دلیل مشغله‌های کاری والدین، بهتر است اطلاع‌رسانی به آنها از طریق یک پلتفرم آنلاین صورت گیرد. این نرم‌افزار علاوه بر ارسال پیام، وظیفه حضور و غیاب آنلاین، حسابداری و... را بر عهده دارد.

شرکت رنگین کمان (RKWEB)؛ متخصص طراحی سایت در شیراز با ده‌ها پروژه موفق در حوزۀ وب در تمامی مراحل راه‌اندازی و گسترش یک آنلاین‌شاپ همراه شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌تلفن: 09357871280 در تماس باشید.

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید