10 نکته طراحی سایت فروش عطر

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1403/2/17
72
+ 0 | - 0

طراحی سایت فروش عطر یک منبع درآمد خوب به‌عنوان یک کسب‌وکار آنلاین است که مشتریان زیادی دارد. نکته‌ای که در مورد این شغل وجود دارد خلاقیت و صبر و حوصله است. اگر ایدۀ خود را با پشتکار به مرحلۀ اجرا دربیاورید ظرف مدت کوتاهی شاهد رشد و پیشرفت آنلاین‌شاپ خودتان خواهید بود. در این مطلب قرار است به این نوع وب‌سایت‌ها بپردازیم؛ با رنگین‌کمان همراه باشید!

سود طراحی سایت فروش عطر

طراحی سایت فروش عطر می‌تواند یک فرصت تجاری سودآور برای کسانی باشد که به عطر و ادکلن علاقه دارند. بااین‌حال، راه‌اندازی هر کسب‌وکاری با هزینه‌های اولیه همراه است که باید قبل از شروع در نظر گرفته شوند. هزینه‌های راه‌اندازی یک فروشگاه عطر آنلاین بسته به عواملی مانند مکان، اندازه فروشگاه و موجودی می‌تواند متفاوت باشد.

این آمار بر اهمیتِ داشتن یک فروشگاه عطر سودآور تأکید می‌کند. بااین‌حال، محاسبه و برآورد هزینه‌های راه‌اندازی می‌تواند برای تازه‌واردان گیج‌کننده باشد. اما باید در آخر باید گفت قیمت حدودی سودی که می‌توانید به دست آورید حدود 10 تا 20 میلیون در ماه تخمین زده شده که این سود صد در صد قابل تغییر است.

با در نظر گرفتن این آمار، راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین عطر می‌تواند یک ایدۀ به‌شدت سودآور باشد؛ البته به شرطی که آن را درست اجرا کنید.

نکات مهم طراحی سایت فروش عطر

طراحی سایت فروش عطر

برخی از نکات قید شده در این بخش نه تنها برای طراحی سایت فروش عطر بلکه برای هر نوع فروشگاه آنلاینی کاربرد دارد.

همه روش‌های پرداخت رایج را پشتیبانی کنید

شما باید به مشتریان خود اجازه دهید تا با هر روشی که می‌خواهند پرداخت کنند. این چیزی است که بر طراحی سایت فروش عطر تأثیر می‌گذارد. مواقعی وجود دارد که افراد ترجیح می‌دهند که خرید نقدی با کیف پول از طریق دستگاه پوز را انتخاب کنند. همین موضوع برای کیف پول آنلاین نیز صدق می‌کند. با ارائۀ روش‌های پرداخت متنوع می‌توانید اقشار مختلف کاربران را جذب کنید.

زبانه‌های منو را ساده نگه دارید

روشی که منوی خود را نگه می‌دارید چیزهای زیادی به مشتریانتان می‌گوید. طراحی وب‌سایت عطر باید دیزاین ساده‌ای داشته باشد. اگر منو پیچیده باشد، به‌احتمال زیاد کاربران حتی به کاوش هم فکر نمی‌کنند، آنها حتی ممکن است وب‌سایت را ببندند. همه چیز باید حول محور راحتی کاربران و مشتریان شکل بگیرد.

روی صفحه اصلی تمرکز کنید

طراحی بو سایت فروش عطر و ادکلن

صفحه اصلی شما در اصول اولیه فروش عطر مهم است. هنگامی که پیش‌نویس طراحی را تهیه می‌کنید، مطمئن شوید که فقط محتوایی را قرار می‌دهید که به افراد امکان می‌دهد وب‌سایت را کاوش کنند.

اگر همه چیز را یکجا به نمایش بگذارید، ممکن است هرگز حس کنجکاوی را در مردم ایجاد نکنید. به آنها یک تیزر بدهید و سپس نمایشگاه‌های اصلی را معرفی کنید؛ آن وقت است که آنها واقعاً نگاهی به عطرهایی که شما می‌فروشید خواهند انداخت.

مطمئن شوید که سئوی فنی وب‌سایت خوب است

باید مطمئن شوید که پروژه طراحی سایت فروشگاهی عطر و ادکلن شما دارای تمام امکاناتی است که برای به‌دست‌آوردن یک امتیاز فنی مناسب سئو لازم است. این موارد شامل: عملکرد هر المنت، محتوا، بهینه‌سازی تصویر و موارد دیگر می‌شود. اگر بتوانید همه آنها را مرتب کنید، یکی از قسمت‌های مهم را انجام داده‌اید.

بداهه سازی محتوای محصول

به بداهه‌سازی محتوای طراحی سایت فروش عطر محصول باتوجه‌به ترندها و تغییرات آن ادامه دهید. کاربران باهوش هستند و اگر محتوای یکسانی را حفظ کنید، حتی زمانی که تغییراتی در محصول ایجاد شود، در ذهن کاربر حک می‌شود.

بررسی منظم بررسی‌ها و رتبه‌بندی‌ها

در صورت منفی بودن نظرات، طراحی سایت عطر موفق نخواهد بود. مشتریان فوراً از محصولاتی که نظرات خوبی ندارند فرار می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهد که بیش از 80 درصد خریداران به همان اندازه که به هر توصیه شخصی اعتماد دارند، به نظرات اعتماد دارند. همچنین مشاهده شده است که هر افزایش یک ستاره در بررسی یک محصول خاص، درآمد آن را 5 تا 9 درصد افزایش می‌دهد.

درک درست مخاطب شما

اولین قدم در هر کمپین بازاریابی موفق این است که بفهمید با چه کسی صحبت می‌کنید. در دنیای عطر، این شامل بررسی عمیق خواسته‌ها و سبک زندگی مخاطبان هدف شماست. این مسئله فقط مربوط به سن یا جمعیت نیست بلکه در مورد ارتباط در سطح احساسی است.

هنگامی که متوجه شدید با چه چیزی مخاطبان خود را هدایت کنید، می‌توانید پیام خود را طوری تنظیم کنید که عمیقاً طنین‌انداز شود. این رویکرد شخصی‌سازی‌شده چیزی است که برند شما را در یک بازار شلوغ متمایز می‌کند.

گنجاندن بازخورد مشتری در استراتژی بازاریابی

گوش‌دادن به بازخورد مشتریان در اصلاح و تکمیل استراتژی بازاریابی شما در طول زمان بسیار مهم است. این کار بینش‌هایی را در مورد اینکه چه چیزی خوب کار می‌کند و چه چیزی بد به شما ارائه می‌دهد. اجرای تغییرات بر اساس بازخورد نشان می‌دهد که شما برای ورودی مشتری ارزش قائل هستید و متعهد به ارائه بهترین تجربه ممکن برای آنها هستید. علاوه بر این، چنین اقدامی یک راه عالی برای تقویت حس جامعه در اطراف برند شماست که برای موفقیت طولانی‌مدت بسیار ارزشمند است.

استفاده از تصاویر جذاب عطر

روی تصاویر و ویدئوهای محصول باکیفیت بالا سرمایه‌گذاری کنید که برای مشاهده آنلاین بهینه شده‌اند. یک عکاس حرفه‌ای برای ثبت عکس‌های دقیق از عطر استخدام کنید. ویدئوهای کوتاه و جذابی ایجاد کنید که ویژگی‌های کلیدی عطر را برای پلتفرم‌های آنلاین برجسته می‌کند.

انجام تبلیغات هدفمند

از پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین برای هدف قراردادن جمعیتی خاص استفاده کنید. تبلیغات هدفمند را در پلتفرم‌هایی مانند: اینستاگرام اجرا کنید و مشخصات جمعیتی مانند سن، مکان و علایق را مشخص کنید. برای کاربرانی که از فروشگاه آنلاین شما بازدید کرده‌اند اما خریدی انجام نداده‌اند، از تبلیغات ریتارگتینگ استفاده کنید.

نکات مهم در ساخت عطر دست‌ساز

طراحی سایت فروش عطر

تولید و کار با عطر یک حرفه قدیمی و بهتر است بگوییم باستانی است که نیازمند طبعی لطیف، هنری و مهارت و دانشی ویژه است. مصری‌ها، یونانی‌ها و رومی‌ها همگی با روش‌های تولید عطر آشنا بوده‌اند. اما نکته جالب اینجاست که بدانید تقطیر سیستماتیک عطرها در قرون‌وسطی به‌وسیله دانشمندان ایرانی کشف شد و آن را انجام دادند. بنابراین در این قسمت برخی از نکات مهم در ساخت عطر را شرح می‌دهیم:

  • صبوری: صبر بهترین دوست و همراه سفر طولانی شما در ساخت عطر است. تسلط شما بر روی مواد، جذب تکنیک‌ها، درک بازارها و مشتریان زمان‌بر خواهد بود برای همین اگر در قدم اول صبر نداشته باشید در این مسیر موفق نخواهید شد.
  • تمرین روزانه: باید گفت: 80% کار شما انجام دادن است و فقط 20% آن مطالعه است. بهترین کار در قدم اول بوکردن است، ترکیب‌ها را با هم دیگر ترکیب کنید و آنها را مجدد بو کنید، سپس آموخته‌های خود را مستند و دوباره ترکیب کنید.
  • انتقادپذیری: نقد را یک عنصر سازنده بدانید نه مخرب. سعی کنید با چشم‌ها و بینی‌های متفاوت به چیزها نگاه کنید تا چیز جدیدی یاد بگیرید.
  • کوچک بوکردن و بوکردن: برای موفقیت بیشتر در این زمینه همه چیز اطراف خود را بو کنید این کار مانند ایجاد یک پایگاه‌داده از بوهایی است که باعث ایجاد ارتباط عصبی و گسترش ابعاد می‌شود.
  • تمرکز روی آکوردهای بیشتر نه عطرهای کامل: محصول نهایی عطر شما خواهد بود نه آکورد. اما اگر وقت خود را صرف تسلط بر جزئیات کنید در نهایت به کل تسلط خواهید داشت.

تمام این نکات ذکر شده در این بخش برای طراحی سایت فروش عطر می‌تواند یک محتوای سئو منحصر به فرد باشد که به مرور آنها را آماده می‌کنید.

هزینه اولیه طراحی سایت فروش عطر

هزینه اولیه راه‌اندازی فروشگاه عطر می‌تواند بر اساس عوامل مختلفی متفاوت باشد. بااین‌حال، برای یک سایت فروشگاهی عطر می‌توانید انتظار داشته باشید مبلغ آن از مبلغی در حدود 15 میلیون تومان برای سایت‌های وردپرسی شروع می‌شود.عوامل کلیدی مؤثر بر این بودجه عبارت‌اند از:

  • محل فروشگاه عطر شما یک عامل تعیین‌کننده قیمت است. اجاره در یک مرکز خرید پرترافیک یا یک منطقه لوکس در مقایسه با مکان‌های حومه شهر یا مکان‌های کمتر رفت‌وآمد به طور قابل‌توجهی بالاتر خواهد بود. یک سایت لوکس هم به همین صورت است.
  • طراحی فضای داخلی فروشگاه برای ایجاد فضایی جذاب و مجلل یکی دیگر از هزینه‌های قابل‌توجه است. یک راه‌اندازی اولیه ممکن است هزینه کمی داشته باشد، اما یک طراحی سفارشی و پیشرفته قیمت بالایی دارد.
  • مجوزهای قانونی و مجوزهای مخصوص فروش عطر و لوازم آرایشی نیز به هزینه‌های شما اضافه می‌شود.
  • تلاش‌های بازاریابی، از جمله برندسازی، علامت‌گذاری فروشگاه و کمپین‌های بازاریابی دیجیتال، برای جذب مشتریان یک هزینۀ جانبی دیگر در این زمینه است.

معرفی نت عطرها

طراحی سایت فروش عطر

جالب است بدانید به‌صورت کلی دسته‌بندی نت‌های اولیه عطر به 12 قسمت تقسیم می‌شوند که به شرح ذیل است:

  • BALSAMIC(بالزامیک): خزه بلوط/ طلوع بالزام/ بنزوئن/ پرو بالزام و...
  • GOURAMAND: شکلات/ قهوه/ عسل/ وانیل/ بادام تلخ/ کوکا/ شیر و...
  • ROSE (گل سرخ): قرمز روشن/ رز وود/ شکوفه گل و...
  • FLORAL (گل): سوسن/ زنبق/ ارکیده/ نرگس/ مریم/ شقایق/ یاس هندی/ زنبق دره‌ای/ رز ایرانی/ گل صدتومانی/ جانسون/ شمعدانی/ تنباکو و....
  • FRIUTY (میوه‌ای): نارگیل/ موز/ آناناس/ انبه/ سیب سبز/ گیلاس/ توت‌فرنگی/ خیار/ طالبی و...
  • ALDEHYDIC (شیمیایی): سفید آب/ C10، C16، C18،  کالن و...
  • CITRUS (مرکبات): بهارنارنج/ پرتقال/ نارنگی و...
  • AROMATIC (معطر): اسطوخودوس/ تخم گشنیز/ رزماری/ برگ‌بو/ پوست پسته و...
  • HERBAL (گیاهی): نعناع فلفلی/ نعناع کوهی/ پونه/ مرزه/ شوید و...
  • SPICY (تند): میخک/ دارچین/ فلفل سیاه/ حنا/ زیره سبز/ رازیانه/ بادیان و...
  • WOODY (چوبی): نعنا هندی/ مغز کاهو/ چوب سدر/ عود سفید/ صندل هندی و...
  • ANIMALIC (حیوانی): مشک سیاه/ ژئوف/ گربه زبال/ مشک سفید/ کهربا/ نهنگ عنبر و...

تصور کنید که کاربران بتوانند در قالب یک بازی، نت‌های مختلف را در سایت با یکدیگر ترکیب کنند و نتیجه را ببینند.

کلام پایانی

تمامی کسب و کارهایی که در بازار سنتی مشغول فعالیت هستند پتانسیل این را دارند که وارد فضای مجازی و آنلاین شوند؛ چرا طراحی سایت فروش عطر از این قاعده مستثنی نباشد؟ در این مطلب برخی نکات لازم برای موفقیت یک آنلاین شاپ عطر و ادکلن را ذکر کردیم؛ شما چه مواردی را به این نکات اضافه می‌کنید؟ نظرات خودتان را در بخش دیدگاه‌ها برای ما بنویسید.

شرکت رنگین کمان (RKWeb)؛ ارائه‌دهندۀ خدمات طراحی سایت در شیراز به‌صورت اختصاصی، با ده‌ها پروژۀ موفق در این زمینه در تمامی مرحال راه‌اندازی و توسعۀ یک کسب و کار اینترنتی همراه شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از طریق شماره‌تلفن: 09357871280 با ما در تماس باشید.

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید