نکات طراحی سایت شرکتی

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1402/12/11
464
+ 0 | - 0

در تعریف کلی از طراحی سایت شرکتی باید گفت یک سایت شرکتی برای معرفی اعضا و عملکرد کلی یک شرکت است. به عبارت دیگر این وب سایت کسب و کار شما را به کاربر معرفی می‌کند. با در نظر گرفتن این مسئله نکات طراحی سایت شرکتی هم با سایت‌های فروشگاهی کمی متفاوت است.

در این ادامه قصد داریم تفاوت‌های این نوع وب‌سایت را با سایت‌های فروشگاهی بررسی کنیم و مسائلی را که در دیزاین این نوع شرکت‌ها باید رعایت شود را مرور کنیم. با ما همراه باشید!

مهم‌ترین نکات طراحی سایت شرکتی

طراحی و دیزاین سایت برای شرکت ها تفاوت‌هایی در مقایسه با سایت‌های فروشگاهی دارد. بدیهی است که با در نظر گرفتن این تفاوت‌ها نکات طراحی سایت شرکتی نیز تا حدودی متفاوت باشد.

جذابیت محتوای سایت برای کاربر

اگرچه طراحی سایت شرکتی مراحل مختلفی دارد؛ اما درنهایت این محتوای وب‌سایت است که باعث تعامل کاربر می‌شود. اگر می‌خواهید کاربران با کسب‌وکار و برند شما بیشتر آشنا شوند وجود محتوای مناسب ضروری است.

طراحی فوق‌العاده، المان‌های بصری و تصاویر هم به‌نوعی یک محتوا محسوب می‌شوند پس باید نسبت به آنها نیز حساسیت به خرج بدهید و کل ساختار سایت را به شکلی پیاده‌سازی کنید که مورد پسند مخاطبان باشد.

به‌روزرسانی محتوای سایت

به‌روزرسانی کامل وب‌سایت و طراحی مجدد وب‌سایت پروسه‌ای است که شاید هر چند سال یکبار با پیشرفت تکنولوژی و توسعه کسب‌وکار به آن نیاز داشته باشید؛ اما این تنها آپدیتی نیست که باید در نظر بگیرید. گاهی تغییر چند تنظیم ساده می‌تواند نمایانگر پویایی سایت باشد.

شما زمانی موفق هستید که اطلاعات درون سایت را همیشه به‌روز نگه دارید. به‌عنوان مثال؛ سایت شما باید از لحاظ قیمت همیشه به‌روز باشد؛ اطلاعات تماس، آدرس شرکت و راه‌های ارتباطی از دیگر مواردی هستند که باید همیشه به‌روز باشند.

درج اطلاعات دقیق نظیر آدرس و شماره تماس

نکات طراحی سایت شرکتی

همان‌طور که اشاره کردیم یکی از نکات طراحی سایت شرکتی این است که اطلاعات تماس و راه‌های ارتباطی همیشه به‌روز باشند. به همین منظور تمامی وب‌سایت‌ها یک صفحه مجزا تحت عنوان "تماس با ما" دارند که این اطلاعات را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

درج لوکیشن شرکت در گوگل‌مپ به شکل صحیح، درج شماره تماس در قسمت بالایی و اصطلاحاً "header" وب‌سایت از جمله نکاتی است که باید مد نظر قرار بدهید.

طراحی سایت حرفه‌ای با قابلیت راه‌اندازی روی موبایل

ازآنجایی‌که بیشتر افراد برای جستجو در سایت‌های مختلف از تلفن‌ همراه استفاده می‌کنند، شرکت‌ها باید ایجاد وب‌سایت‌های سازگار با موبایل را به‌عنوان یک اصل کلی مد نظر قرار بدهند.

داشتن یک وب‌سایت سازگار با موبایل یکی از راه‌های بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو است. برای همین اپلیکیشن‌های موبایل و نسخه‌های PWA در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند.

کاربرپسند و جذاب

بازدیدکنندگان باید در اولین برخورد، سایت شما را به‌عنوان یک سایت با تجربه و رابط کاربری عالی و یکپارچه به خاطر بسپارند.داشتن شهرت و برندینگ قوی برای رضایت کاربران اینترنت کافی نیست. چنانچه وب سایت شما رابط کاربری ضعیفی داشته باشد به‌مرور مشتریان را از دست خواهید داد. اگر می‌خواهید بر روی کاربران تمرکز کنید باید نیازهای آنها را یک اولویت در نظر بگیرید.

دسترسی آسان برای مشتری

چه بازاریاب و چه مالک سایت باشد در هر صورت مطلع هستید که جذب بازدیدکنندگان و تبدیل آنها به مشتری یک امر مهم و حیاتی است. کسب و کار شما ممکن است که در بازار سنتی کاملاً شناخته شده و موفق باشد؛ اما رفتار مخاطبان در فضای مجازی به‌کلی متفاوت است.

در بازار سنتی تبلیغات محلی، نصب بنر، بیلبورد و مواردی از این دست برای برندینگ انجام می‌شود. در فضای مجازی و اینترنت، به‌کارگیری تکنیک‌های سئو (SEO) یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو کار تبلیغات را انجام می‌دهد.

ساخت یک ویدیو توضیح‌دهنده و مناسب

از آنجایی که مدت‌زمان بازدید کاربران از یک وب سایت شرکتی در مقایسه با فروشگاه‌های آنلاین و سایت‌های بلاگ محور کمتر است این مشکل باید به شکلی برطرف شود تا bounce rate یا نرخ پرش سایت کاهش پیدا کند.

ساخت یک ویدیو کوتاه و مختصر برای بارگذاری در صفحه اصلی سایت می‌تواند اطلاعاتی در مورد محصول یا خدمات شرکت ارائه بدهد. در کنار معرفی شرکت، مخاطبان با تماشای این ویدیو مدت‌زمان بیشتری در سایت حضور خواهند داشت.

قواعد طراحی سایت شرکتی

نکات طراحی سایت شرکتی

قواعد طراحی سایت شرکتی در مواردی با وب‌سایت‌های فروشگاهی تفاوت دارد. برای مثال در وب‌سایت‌های فروشگاهی محصولاتی برای فروش وجود دارد که می‌توانند به سبد خرید اضافه شوند. در نقطه مقابل، یک شرکت خدماتی به شکل کاملاً متفاوتی خدمات را به مشتریان ارائه می‌دهد.

از جمله نکات طراحی سایت سازمانی این است که نحوۀ ارائه خدمات با فروش یک محصول تفاوت زیادی دارد. فروش محصولات وابسته به موجودی کالا در انبار است در حالی که ارائه خدمات در صورتی امکان‌پذیر است که نیروی خدماتی تایم آزاد داشته باشد.

به دلیل انجام تراکنش‌های مالی در وب‌سایت‌های فروشگاهی وجود درگاه پرداخت آنلاین و گرفتن اینماد امری ضروری است. این امکانات برای سایت های سازمانی اختیاری هستند چرا که محصولی در سایت سازمان‌ها به فروش نمی‌رسد و فقط معرفی کسب و کار انجام می‌شود.

اصول طراحی سایت شرکتی

یک دیزاین تأثیرگذار باید ماهیت و خدمات سازمان را با انتقال یک پیام خاص به مخاطب منتقل کند و درعین‌حال ذهن بازدیدکننده را درگیر کند.

المان‌هایی نظیر رنگ‌ها، تصاویر، چیدمان منوها، جایگاه دکمه‌ها در طراحی یک سایت خوب نقش دارند. اگر بخواهید اعتماد مخاطبان و جامعه هدف را جلب کنید باید اصولی را که در ادامه مطرح می‌شود مد نظر داشته باشید.

هدف سایت شما مشخص باشد

وب‌سایت باید نیازهای کاربر را برآورده کند. داشتن یک هدف مشخص به شما کمک می‌کند تا در تمامی مراحل دیزاین و توسعه در یک چارچوب مشخص پیش بروید و ساختار صفحات را مطابق با انتظاراتی که دارید پیاده‌سازی کنید.

مفاهیم و محتوای سایت ساده باشد

در نظر داشته باشید که مخاطبان و جامعه هدف وب‌سایت شما شاید با تمامی اصطلاحات و مفاهیم تخصصی کسب‌وکار شما آشنا نباشند. انتقال مفاهیم و ارزش‌ها در قالب کلمات ساده با یک ادبیات مشترک در جذب مشتری تأثیر بسزایی دارد.

حفظ سلسله‌مراتب سایت

طراحی سایت سازمانی

سلسله‌مراتب در طراحی سایت شرکتی با هدف چیدمان عناصر به ترتیب اهمیت است. فاکتورهای مهم در این زمینه عبارت‌اند از:

  • محل قرارگیری منوهای سایت
  • المان‌ها و آیتم‌های صفحه اصلی
  • چیدمان صفحات ثابت (درباره ما، تماس با ما و سؤالات متداول)
  • چیدمان صفحات بلاگ
  • و...

همه این موارد نحوه چیدمان سایت شما را توصیف می‌کنند. یکی از مهم‌ترین مزایای ایجاد سلسله‌مراتب سایت مشخص کردن یک نقطه کانونی است. به این ترتیب بازدیدکنندگان به‌راحتی می‌بینند که مهم‌ترین اطلاعات در کدام صفحه از وب‌سایت است.

محتوای کمک‌کننده و تأثیرگذار

در مورد محتواهای جذاب نکاتی را بیان کردیم؛ ولی به غیر از جذابیت بصری، فونت زیبا و تصاویر مناسب موضوع مهم‌تری هم وجود دارد و آن مفیدبودن محتواست. محتواهای شما باید به سؤالاتی که در ذهن مخاطبان شکل‌گرفته پاسخ بدهند و مشکلات را برطرف کنند در غیر این صورت به هیچ عنوان مفید نیستند.

سوشال مدیا؛ مکمل سایت های شرکتی

در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای برای هر کسب‌وکاری ضروری است. اما تنها داشتن یک وب‌سایت کافی نیست. برای موفقیت بیشتر و ایجاد ارتباط مؤثر با مشتریان، حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی نیز بسیار مهم است. دلایلی که نشان می‌دهند چرا سایت‌های شرکتی باید سوشال مدیای قوی داشته باشند، در موارد زیر خلاصه می‌شود.

افزایش آگاهی از برند

شبکه‌های اجتماعی پلتفرم‌هایی هستند که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از آن‌ها استفاده می‌کنند. با ایجاد صفحات اجتماعی برای کسب‌وکار خود، می‌توانید به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید و برند خود را به آن‌ها معرفی کنید.

شبکه‌های اجتماعی فضایی را فراهم می‌کنند تا بتوانید به صورت مستقیم با مشتریان خود در ارتباط باشید، به سوالات آن‌ها پاسخ دهید و بازخوردهای آن‌ها را دریافت کنید. با انتشار محتوای جذاب و مرتبط با برند خود، می‌توانید هویت برندتان را تقویت کرده و تصویر ذهنی مثبتی در ذهن مخاطبان ایجاد کنید.

افزایش ترافیک وب‌سایت

با اشتراک‌گذاری لینک‌های وب‌سایت خود در شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید ترافیک وب‌سایت خود را افزایش داده و بازدیدکنندگان جدیدی را به سمت سایت خود هدایت کنید. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و ایجاد بک لینک‌های باکیفیت می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی سایت شما در موتورهای جستجو کمک کند.

ارتباط بهتر با مشتریان

شبکه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهند تا به سرعت و به راحتی به نظرات و پیشنهادات مشتریان پاسخ دهید و از آن‌ها برای بهبود محصولات و خدمات خود استفاده کنید. با ایجاد یک جامعه آنلاین از مشتریان خود، می‌توانید ارتباط قوی‌تری با آن‌ها برقرار کرده و آن‌ها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.

افزایش فروش

می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی محصولات و خدمات جدید خود استفاده کنید و به مشتریان خود اطلاع دهید. با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی هدفمندی را برای افزایش فروش خود اجرا کنید. برخی از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام امکان فروش مستقیم محصولات را فراهم می‌کنند.

بهره‌مندی از ابزارهای تحلیلی

اکثر شبکه‌های اجتماعی ابزارهای تحلیلی قدرتمندی را ارائه می‌دهند که به شما امکان می‌دهند عملکرد خود را در این پلتفرم‌ها اندازه‌گیری کنید و بر اساس داده‌ها، استراتژی‌های خود را بهبود بخشید.

حضور قوی در شبکه‌های اجتماعی نه تنها به شما کمک می‌کند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، بلکه به شما امکان می‌دهد تا برند خود را تقویت کرده و فروش خود را افزایش دهید.

جمع‌بندی نکات طراحی سایت شرکتی

در دنیای امروزی با پیشرفت تکنولوژی و رشد صنعت، همه افراد به دنبال این هستند که یک وب‌سایت داشته باشند، چرا که نیمی از کارهای روزمره در حال حاضر به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. در این بین شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ یک چالش در فضای اینترنت به شمار می‌آیند.

اگر خلاق و باذوق باشید و در مسیری قدم بردارید که هدف کاربران و مشتریان شماست بدون شک در فضای مجازی نیز به اندازۀ بازار سنتی موفق خواهید بود. آنچه در این مطلب عنوان شد تنها بخش کوچکی از نکات و ظرافت‌هایی است که برای طراحی وب سایت برای سازمان ها باید به آن توجه کنید.

شرکت رنگین کمان (RKWeb) ارائه‌دهنده خدمات طراحی سایت در شیراز با سابقه‌ای درخشان در این حوزه در تمامی مراحل راه‌اندازی و توسعه یک کسب‌وکار اینترنتی همراه شما خواهد بود.

جهت دریافت راهنمایی و مشاوره می‌توانید از طریق کانال‌های ارتباطی درج شده در سایت و همچنین شماره تماس 09357871280 با کارشناسان ما در تماس باشید!

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید