طراحی سایت خبری قیمت و مدت زمان

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1403/2/13
25
+ 0 | - 0

طراحی سایت خبری نسبت به سایر پروژه‌ها حساس‌تر است چرا که این نوع وب‌سایت‌ها بازدیدکننده زیادی دارند. درنتیجه باید تاحدامکان محتوای خود را به شکلی به نمایش بگذارید که خواندن و دسترسی به آن آسان باشد، و مخاطبان آن را به‌راحتی پیدا کنند. این یعنی یک تایپوگرافی که در همه انواع دستگاه‌ها (لپ‌تاپ، موبایل، تبلت و...) خوانا است.

منوهای اصلی سایت باید در همۀ دسته‌ها و زیرمجموعه‌های آن به‌وضوح نمایش داده شوند و طرح‌بندی صحیحی داشته باشند. در این مقاله قرار است دررابطه‌با اهداف و ویژگی‌های سایت خبری با شما صحبت کنیم تا بتوانید بهترین وب‌سایت‌های خبری مدرن را شناسایی کنید. با رنگین کمان همراه شوید.

هدف از طراحی سایت خبری

ساخت سایت خبری آنلاین نقشی کلیدی در آگاهی مردم از آخرین به‌روزرسانی‌ها و اتفاقات جاری از سراسر جهان ایفا می‌کند. در این پلتفرم‌ها شما نه‌تنها اخبار فوری، بلکه با جدیدترین پیشنهادها، محصولات جدید و دیگر موضوعات موردعلاقه خود آشنا می‌شوید که دسترسی به آنها با تماشای کانال‌های تلویزیونی امکان‌پذیر نیست.

امروزه مردم زمان کافی برای خواندن روزنامه و دریافت اخبار دیروز را ندارند، آنها رسانه‌های الکترونیکی یا دیجیتال را برای دنبال کردن آخرین اخبار ترجیح می‌دهند. برخی از مهم‌ترین اهداف طراحی سایت خبری به شرح زیر است:

  • دریافت جدیدترین و موثق‌ترین اخبار از سراسر کشور
  • سهولت دسترسی به صفحه اخبار
  • دسترسی به اخبار بر اساس منطقه مورد علاقه
  • پخش‌های زنده ورزش‌ها یا اخبار مورد علاقه شما در رایانه شخصی و تلفن هوشمند
  • محیط کاربرپسند که اجازه می‌دهد تا در مورد اخبار خاص نظر دهید
  • به‌روزرسانی‌ها و هشدارهای تلفن همراه روی صفحه‌نمایش شما

ویژگی‌های وب‌سایت خبری

طراحی سایت خبری

ساخت سایت خبری سفارشی

توسعه طراحی وب‌سایت خبری و اخبار آنلاین باید این امکان را برای خوانندگان فراهم کند که صفحه خود را سفارشی کنند و به آنها قدرت انتخاب بخش‌ها، مطالب و موضوعات موردعلاقه خود را بدهد. اگر طراحی نتواند این تجربه شخصی‌سازی را ارائه دهد، بازدیدکنندگان به‌احتمال زیاد پورتال سایت خبری شما را ترک می‌کنند و به دنبال موارد جایگزین می‌گردند که این تجربه را به آنها ارائه ‌دهند.

اخبار فوری

این یکی دیگر از ویژگی‌های متمایز در طراحی سایت خبری و وب‌سایت پورتال خبری است. اگر پورتال شما در وهله اول اخبار داغ و تکان‌دهنده را برای خوانندگان به ارمغان می‌آورد، آنها به‌احتمال زیاد از پورتال خبری شما بازدید می‌کنند و اشتراک سرویس شما را تهیه می‌کنند. برای پوشش اخبار فوری باید به قسمت feed گوگل نیز توجه ویژه‌ای نشان بدهید.

سبک اخبار

توسعه پورتال خبری یک کار خلاقانه است. باید مخاطب را بشناسید و برای آنها طراحی کنید. شاید شما برنامه‌های خبری آنلاین زیادی روی موبایل خود داشته باشید ولی زمان بیشتری را به پلتفرمی که از بقیه جذاب‌تر است اختصاص می‌دهید.

طراحی آسان برای پیمایش

طراحی سایت خبری که به‌راحتی قابل پیمایش هستند موضوع بسیار مهمی است. منوی اصلی سایت باید ساده و در دسترس باشد. اغلب وب‌سایت‌های خبری منوهای پیمایش سریع خود را درست زیر سربرگ‌ها و بالای محتوا قرار می‌دهند. برخی دیگر از نوار کناری سمت چپ استفاده می‌کنند. هر دو این موقعیت‌ها به‌راحتی توسط بازدیدکنندگان قابل ‌مشاهده است.

علاوه بر منوها، اخبار مرتبط نیز باید به راحتی در دسترس خوانندگان قرار بگیرد. بسیاری از بازدیدکنندگان ممکن است به موضوعات مشابه علاقه داشته باشند و با دیدن تیتر خبرها نسبت به بازدید از صفحات دیگر ترغیب شوند.

طرح رنگ

در توسعه سایت خبری، خوانایی مهم‌ترین ویژگی است. اکثر وب‌سایت‌های خبری از متن تیره در پس‌زمینه سفید استفاده می‌کنند. تضاد رنگ‌ها خوانایی محتوا را تسهیل می‌کند و به همین دلیل است که طرح سیاه‌روی سفید برای طراحی سایت خبری و وب‌سایت‌ها مناسب‌ترین است.اگر محتوای پورتال شما قابل خواندن نباشد، مطمئناً بازدیدکنندگان از پورتال شما دلزده خواهند شد.

ادغام با شبکه‌های اجتماعی

طراحی سایت خبری

در دنیای امروز، طراحی سایت خبری و یا وب‌سایت‌های خبری آنلاین بدون ادغام شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانند وجود داشته باشند. اخبار انحصاری و فوری در رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک و توییتر بیشتر از پورتال‌های خبری منتشر می‌شود. اگر در این شبکه‌ها مشارکت فعالی داشته باشید ظرف مدت کوتاهی ترافیک قابل توجهی جذب خواهید کرد.

بخش نظرات

نظرات و تعاملات خوانندگان عناصر حیاتی در طراحی وب‌سایت اخبار هستند. برخلاف روزنامه‌ها، امروزه روزنامه‌های دیجیتال بیشتر به‌عنوان شبکه‌های اجتماعی عمل می‌کنند. بسیاری از خوانندگان می‌خواهند نظرات خود را در مورد مسائل خاص بیان کنند، برخی از نظرات را دوست داشته باشند یا دوست نداشته باشند و به‌نوعی صدای خود را بلند کنند. پس، بهتر است برای آنها این فضا فراهم کنید.

به‌روزرسانی مکرر اخبار

طراحی سایت خبری بدون توجه به به‌روزرسانی‌های مکرر معنایی ندارد. بدون این به‌روزرسانی‌ها، وب‌سایت شما مخاطبی را جذب نخواهد کرد. محتوای مکرر بر نتایج شما در موتورهای جستجو نیز تأثیر می‌گذارد. اگر افراد بیشتری به طور منظم از یک وب‌سایت بازدید می‌کنند، گوگل این را یک امتیاز مثبت در نظر می‌گیرد.

فضاهای تبلیغاتی

در توسعه سایت خبری ادغام تبلیغات در قسمت سمت راست، برای نمایش تبلیغات و آیتم‌های پولی سایت بسیار مهم است. شما باید بتوانید بدون دورکردن خوانندگان از وب‌سایت خود از تبلیغات استفاده کنید. مکان مناسب برای تبلیغات بنری، نوار کناری در سمت چپ و راست، هدر یا پاورقی است.

نکات مهم در طراحی سایت خبری

طراحی سایت خبری

رابط وب سفارشی

طراحی سایت به شکل اصولی نقش مهمی در موفقیت یک وب‌سایت خبری دارد. وب‌سایت شما باید از نظر ظاهر و عملکرد عالی به نظر برسد. این یک واقعیت است که اولین برداشت شما از یک سایت با دیدن ظاهر آم است.

قبل از طراحی یک برنامه‌ریزی جامع در مورد دسته‌بندی‌ها، چیدمان، ترکیب رنگ‌ها و عناصر دیگری که می‌توانید برای کاربران خود در نظر بگیرید، داشته باشید. بدون موضوعات و محتوای مرتبط، کاربران وب‌سایت شما را ترک می‌کنند و به سراغ رقبا می‌روند.

قالب‌ها و محتوای وب‌سایت

هنگام انتخاب یک الگوی وب‌سایت خبری، به‌طورکلی ماهیت و دلیل انتخاب سایت را به‌خاطر بسپارید. آیا یک رابط کاربری آسان و همچنین برخی از ویژگی‌های چشم‌نواز باعث این انتخاب شده است یا قابلیت‌های خاص. قالب‌های آماده برای سرویس‌های آماده نظیر وردپرس وجود دارد ولی به‌طور کلی توصیه می‌شود برای بهینه‌سازی بهتر در توسعه این وب‌سایت‌ها از کدنویسی و طراحی اختصاصی استفاده کنید.

مدیریت آسان و CMS

وقتی افراد به وب‌سایت خبری می‌رسند در بیشتر اوقات CMS را فراموش می‌کنند. باید توجه کنید که این قسمت بزرگترین چالش شما خواهد بود. هنگام ایجاد یا ارسال محتوا، چندین کار توسط تیمی از افراد انجام می‌شود. پنل مدیریت سایت شما باید قابلیت پشتیبانی از تعداد زیادی ادمین را داشته باشد.

شما باید بتوانید پروفایل‌های کاربری مختلفی ایجاد کنید و به ویژگی‌های محدود بر اساس نیاز خود دسترسی داشته باشید تا افراد دیگر نیز بتوانند اخبار یا به‌روزرسانی‌ها را پست کنند. با اعمال محدودیت‌های درست دیگر ادمین‌ها قادر به ورود به بخش‌های غیر ضروری نخواهند بود.

تبلیغات

طراحی سایت خبرگزاری

برای کسب درآمد از وب‌سایت خود، جایگاهی را برای تبلیغات در نظر بگیرید. مکان خاصی را انتخاب کنید که می‌خواهید تبلیغات خود را در آنجا نمایش دهید. شما می‌توانید تبلیغات را در قالب بنر در نوار کناری قرار دهید تا خوانندگان بتوانند به‌راحتی آنها را پیدا کنند و روی تبلیغ شما کلیک کنند یا آنها را در هدر و فوتر بگنجانید.

برنامه‌ریزی برای مدیریت اخبار

در خبرگزاری‌ها افراد متعددی در حال کار بر روی اخبار هستند؛ بنابراین، مدیریت و طراحی سایت خبری برای ههاهنگی بهتر لازم و ضروری است. به‌عنوان‌مثال، برخی افراد ممکن است روی بخش ورزش‌ کار کنند، برخی در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند و برخی دیگر در مورد موضوعات مختلف مطلب می‌نویسند. برای مدیریت هرکدم از این بخش‌ها می‌توان سیاست‌های مختلفی را در نظر گرفت.

روش کسب درآمد از سایت خبرگزاری

مدل کسب درآمد در سایت‌های خبرگزاری ممکن است کمی پیچیده باشد. آنچه در این قسمت می‌خوانید تنها برخی از رایج‌ترین راه‌های درآمدزایی این پلتفرم‌هاست.

  1. شبکه‌های وابسته: هر بار که شخصی پس از کلیک روی پیوند در وب‌سایت خبری شما محصولی را در یک سایت ثالث خریداری می‌کند، شما پول مشخصی دریافت می‌کنید. تسویه حساب می‌تواند طی بازه‌های زمانی مختلفی انجام شود. این کار به نوعی اسپانسرینگ یا بازاریابی آنلاین محسوب می‌شود.
  2. تبلیغات: اولین چیزی که در هنگام کسب درآمد از وب‌سایت‌های خبری به ذهن همه می‌رسد، تبلیغات است. تا حد زیادی محبوب‌ترین منبع درآمد از طریق رسانه‌ها همین است؛ بنابراین به طور طبیعی باید فضایی برای تبلیغات ایجاد کنید. توجه کنید که تبلیغات تهاجمی و پنجره‌های بازشو باعث می‌شود که کاربران دیگر تمایلی به استفاده از چنین وب‌سایت خبری نداشته باشند؛ پس در نمایش تبلیغات به‌صورت افراطی عمل نکنید.
  3. اطلاعیه‌ها: این روش شامل اضافه‌کردن صفحات فرعی و پیشنهادی به وب‌سایت خبری شماست. به این ترتیب شما بخشی از ترافیک سایت خود را به سایت‌هایی با تعداد بازدید کم هدایت می‌کنید.
  4. اشتراک پولی: اشتراک در خبرنامه از دو جهت می‌تواند حائز اهمیت باشد یکی اینکه کاربر به ازای پرداخت مبلغ مشخصی در ماه به مطالب سایت بدون تبلیغات دسترسی دارد یا اینکه به ازای این مبلغ، فایل‌های PDF روزنام، ماهنامه، هفته‌نامه یا مجله را دریافت می‌کند.

هزینه طراحی سایت خبری

طراحی سایت خبری

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و با واردشدن به عرصه بزرگ دیجیتال، جایی که اطلاعات در دسترس ماست و اخبار تنها با یک کلیک مشاهده می‌شوند اگر در فکر ایجاد یک سایت خبری هستید، باید گفت تنها نیستید! چشم‌انداز ایجاد یک پلتفرم خبری به یک‌چشم‌انداز فریبنده تبدیل شده است.

با وجود چشن‌انداز خوب، این سؤال باقی می‌ماند که قیمت طراحی سایت خبری و راه‌اندازی آن چقدر است؟ از نام‌های دامنه گرفته تا هزینه‌های میزبانی، سیستم‌های مدیریت محتوا و ویژگی‌های ضروری که باعث پیشرفت یک وب‌سایت خبری می‌شوند همگی در تعیین قیمت دخیل هستند.

زیرساخت‌ها در این نوع سایت‌ها از حساسیت بالایی برخوردارند و این پلتفرم‌ها غالبا در گروه وب‌سایت‌های پرهزینه و گران‌قیمت طبقه‌بندی می‌شوند. مدیریت حجم بالا و انبوه داده‌ها موضوعی است که نمی‌توان ساده از کنار آن گذشت و نیاز به زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسب دارد.

توصیه می‌شود قبل از تصمیم‌گیری برای راه‌اندازی خبرنامه آنلاین حتماً با کارشناسان IT و متخصصان وب در این زمینه مشورت کنید تا با چالش‌های این حوزه آشنا شوید. تخمین دقیق قیمت تنها بعد از جلسات مشاوره امکان‌پذیر است.

جمع‌بندی

دریافت اخبار روز سیاسی، اقتصادی، ورزشی، هنری و... از طریق رسانه‌های مختلف امکانپذیر است. طراحی سایت خبری نیز با هدف دسترسی آسان به اخبار انجام می‌شود تا مخاطبان بتوانند راحت‌تر اخبار را دنبال کنند. در این مطلب آنچه در مورد این نوع وب‌سایت‌ها لازم بود بدانید را عنوان کردیم، امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

شرکت رنگین کمان (RKWeb)؛ پیشرو در حوزۀ IT و مجری ده‌ها پروژه طراحی سایت در شیراز با سابقه‌ای درخشان در این حوزه، آمادۀ ارائه تمامی خدمات مربوط به طراحی و توسعه وب، راه‌اندازی و گسترش کسب و کارهای اینترنتی است. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره‌تلفن: 09357871280 با ما در تماس باشید!

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید