اهمیت بهینه‌سازی موبایل برای سئو

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1402/9/16
597
+ 1 | - 0

اهمیت بهینه سازی موبایل برای سئو به این دلیل که نیمی از کاربران فضای وب از طریق موبایل دنبال کننده هستند، امری مهم و ضروری است. صاحبان کسب و کار آنلاین باید انگیزه بهینه سازی وب سایت خود را برای دستگاه های تلفن همراه بیش از پیش کنند تا بتوانند بازدیدکنندگانی را که در حال جستجو با موبایل هستند، را جذب کنند.

اگر نمی‌خواهید بخش بزرگی از این ترافیک سایت‌تان را از دست بدهید، بهینه‌سازی موتور جستجوی موبایل (SEO) ضروری است. داشتن یک طراحی سازگار با موبایل، بهینه سازی محتوای خود برای جستجوی صوتی و اطمینان از اینکه سرعت سایت شما سریع است، راهکارهایی هستند که می توانید سایت خود را برای بازدیدکنندگان موبایل آماده کنید.

چرا سئوی موبایل مهم است و چه مزایایی برای وب سایت شما دارد؟ اگر به دنبال یافتن علت اهمیت بهینه سازی موبایل برای سئو با ما تا انتهای این مقاله از سایت طراحی وب رنگین کمان همراه باشید. 

 

بهینه سازی موبایل برای سئو یعنی چه؟

قبل از اینکه به بررسی اهمیت بهینه سلزی موبایل برای سئو بپردازیم توضیح مختصری از سئو موبایل را با هم خواهیم داشت: سئوی موبایل مخفف بهینه سازی موتور جستجوی موبایل است. در واقع یعنی بهینه سازی محتوای شما برای دستیابی به رتبه بهتر برای صفحات وب خود در صفحات نتایج موتورهای جستجو است.

آشنایی کامل با سئو موبایل و اهمیت آن

دلیل ضرورت این امر افزایش هر روزه کاربران موبایلی است که بر ارزش سئو موبایل افزوده است. بخش ضروری سئوی موبایل، تگ‌های عنوان و توضیحات متا است. این دو عنصر تعیین می‌کنند که آیا کسی روی فهرست شما در نتایج جستجو کلیک می‌کند یا خیر.

از آنجایی که کاربران تلفن همراه سریع به دنبال اطلاعات می‌گردند، اغلب از برچسب عنوان و توضیحات متا شما برای تعیین اینکه آیا باید روی فهرست شما کلیک کنند یا خیر استفاده می‌کنند.

 

چرا بهینه سازی موبایل مهم است؟

از آنجایی که هر روزه بر تعداد کاربران موبایلی اضافه می‌شود، گوگل شروع به نمایش نسخه موبایلی وب سایت ها در نتایج جستجو کرده است. این بدان معنی است که اگر وب سایت شما برای موبایل بهینه نشده باشد، ممکن است حجم خوبی از ترافیک را از دست بدهید.

بهینه سازی‌های اخیر الگوریتم‌های گوگل، وب سایت ها را بر اساس عملکرد تلفن همراه آنها در اولویت قرار می دهد، بنابراین اگر می خواهید در بالای نتایج جستجو قرار بگیرید، داشتن یک نسخه سازگار با موبایل از وب سایت شما عملاً یک ضرورت است.

اهمیت سئو موبایل و بهینه سازی سایت

چه یک سایت نمونه کار ساده داشته باشید، چه یک سایت تجارت الکترونیکی بزرگ یا هر چیز دیگری، اگر می خواهید ترافیک ارگانیک را جذب کنید، باید سئوی موبایل را پیاده سازی کنید.

 

ویژگی های یک سایت بهینه شده برای موبایل عبارتند از:

 در این بخش از مقاله اهمیت بهینه سازی موبایل برای سئو می‌توانید در یک دسته بندی مشخص ویژگی‌های یک سایت بهینه شده برای موبایل را مشاهده کنید. 

  • لودینگ سریع سایت در گوشی های هوشمند و تبلت ها
  • زمان بارگذاری سریع کوتاه بوده و مطالب به درستی در موبایل نمایش داده می‌شود.
  • بدون پاپ آپ موبایل یعنی جلوی تبلیغات در حالت موبایلی گرفته شود.
  • فونت به اندازه ای بزرگ است که در دستگاه های کوچک خوانده شود
  • چیدمان سایت در حالت موبایل واضح و ساده باشد.
  • فرمت خوب ساختار یافته و کاربر پسند
  • متناسب با اندازه صفحه نمایش (بدون نیاز به پیمایش عمودی یا افقی)
  • فرم های تماس را می توان حتی در یک صفحه کوچک پر کرد
  • دکمه های Call-to-Action کاربردی هستند و به راحتی قابل مشاهده هستند
  • اطلاعات ضروری سایت به راحتی در دسترس کاربران موبایلی باشد.

 

مزیت‌ها کاربردی و اهمیت بهینه سازی موبایل برای سئو

مزایای سئوی موبایل بسیار فراتر از ایجاد ترافیک بیشتر از جستجوی موبایل است. این تجربه کلی را برای بازدیدکنندگان شما بهبود می بخشد. این کمک می کند تا تبدیل ها را افزایش داده و کاربران را با سایت شما درگیر نگه می دارد، حتی زمانی که آن ها در یک صفحه کوچک در حال پیمایش هستند.

سئو موبایل چیست راهنمای کامل سئو موبایل

 از اساسی ترین مزیت‌های کاربردی این تکنیک در طراحی وب می‌توان به موارد زیر اشاره داشت: 

  • وب سایت به سرعت بارگیری می شود:گوگل قبلاً نشان داده است که سرعت سایت یک عامل مهم رتبه بندی است و این موضوع چه کاربران از دسکتاپ یا دستگاه تلفن همراه جستجو می کنند صادق است
  • تجربه کاربری را بهبود می بخشد:سئوی موبایل باعث می شود تا بازدیدکنندگان بتوانند وب سایت شما را در تلفن هوشمند یا تبلت خود راحت تر هدایت کنند.
  • نرخ پرش وب سایت را کاهش می دهد:اگر استفاده از وب سایت شما دشوار باشد، کاربران ممکن است ناامید شده و سایت شما را ترک کنند،سئوی موبایل به شما کمک می کند تا این نرخ پرش را کاهش دهید و کاربران را برای مدت طولانی تری در سایت خود نگه دارید
  • پاسخگو در انواع دستگاه ها:شما می توانید با استفاده از تست موبایل دوستانه گوگل، پاسخگویی موبایل وب سایت خود را در دستگاه های مختلف آزمایش کنید.
  • بهینه شده برای جستجوی صوتی:ابزارهای جستجوی صوتی مانند «Ok, Google!» و سیری به کاربران این امکان را می دهد که در حال حرکت، بدون هندزفری جستجو کنندبهینه سازی جستجوی صوتی راه خوبی برای دریافت ترافیک اضافی است
  • تبدیل موبایل را بهبود می بخشد:وقتی وب‌سایت شما سازگار با موبایل باشد، کلیک کردن روی دکمه‌های تماس برای اقدام، پر کردن فرم یا کلیک کردن روی شماره تلفن وب‌سایت‌تان را برای کاربران آسان‌تر می‌کنید. در نهایت، شما می‌خواهید بازدیدکنندگان به مشتری یا مشتری تبدیل شوند، بنابراین مهم است که سایت خود را در دستگاه‌های تلفن همراه تبدیل‌پذیر کنید.

 

چگونه سئوی موبایل را شروع کنیم؟

تا این بخش از مطلب اهمیت بهینه سازی موبایل برای سئو به این نتیجه رسیدیم که این تکنیک اهمیت بالایی در رشد سایت دارد، اما اکنون سوال این است: از کجا شروع می‌کنید؟ اگر می‌خواهید وب‌سایت خود را بهینه کنید تا ترافیک موبایل بیشتری داشته باشید، حتماً راهنمای کامل سئوی موبایل این مطلب در سایت طراحی وب رنگین کمان را بررسی کنید.

همین طور می‌توانید برای دریافت خدمات سئو و بهینه سازی سایت ،تولید محتوا و رسپانسیو سازی سایت بر اساس موبایل با مشاوره تلفنی 09357871280 و همینطور بصورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. فراموش نکنید سئو موبایل در دنیای امروز که کاربران موبایلی درصد بالایی از جستجوگران فضای وب را به خود اختصاص داده‌اند امری مهم و ضروری است.

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید