معرفی الگوریتم پنگوئن

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1402/11/2
899
+ 0 | - 0

گوگل برای بهتر نمایش دادن وبسایت ها مطابق با سرچ هاییی که افراد انجام میدهند، الگوریتم های منحصر به فردی دارد. انواع مختلفی از الگوریتم ها با نام های پاندا، پنگوئن و ..... وجود دارند. در این مقاله قصد داریم تا راجع به عملکرد الگوریتم گوگل و نجوه تاثیر آن بر سئو  وبسایت شما صحبت کنیم.

الگوریتم گوگل پنگوئن چیست؟

الگوریتم پنگوئن، به عنوان یک فیلتر برای مقابله با فعالیت سایت هایی که به کمک روش هایی اسپم (نامعتبر) نظیر لینک سازی اسپم وبا استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی قصد دارند تا سایت خود را جز لینک های اول گوگل بیاورندبه بیان دیگر، الگوریتم پنگون برای جریمه کردن وبسایت هایی است که از روش های استاندارد برای سئو سایت خود کمک می گیرند.

برای نخستین بار این الگوریتم در سال 2012 توسط گوگل منتشر شد؛ به این صورت که اگر صاحبان وبسایت ها موارد اعلام شده در گوگل پنالتی را برطرف می کردند، باز هم مشمول جریمه می شدند.

اما اکنون، این الگوریتم به گونه ای دیگر فعالیت می کند. یعنی همزمان با خزیدن در سایت ها در حال بروز رسانی است. بنابراین هر تغییر کوچکی در این الگوریتم به وجود بیاید، از دید عموم پنهان می شود.

الگوریتم پنگوئن چیست

الگوریتم پنگوئن گوگل به صورت لحظه ای (Real-Time) کار می کند

در آخرین به روزسانی که در تاریخ 17 اکتبر سال 2014 انجام شد، هر وبسایتی که با توجه به این الگوریتم جریمه شده بود، نزدیک دو سال است که منتظر رفع جریمه و محدودیت از سمت گوگل می باشد. با انجام آخرین به روزرسانی ها توسط گوگل، فعالیت پنگوئن اکنون به شکل real-time  می باشد. یعنی در هرلحظه که وبسایت شما توسط گوگل در حال index  و crawl  می باشد، اگر موارد شامل جریمه از وبسایت شما حذف شده باشد، گوگل آن را آپدیت می کند و در غیر اینصورت همچنان شامل جریمه خواهید شد.

گوگل مطالب زیر را در وبلاگ خود بیان کرد:

با این تغییرات، داده های موجود درهر لحظه به روز رسانی می شود. بنابراین ایجاد هر تغییری در وبسایت، بسیار تاثییرگذار خواهد بود.

الگوریتم پنگوئن به روزسانی شده، بر صفحه تمرکز دارد

طی مطالبی که گوگل منتشر کرده است، چنین بر می آید که این الگوریتم بسیار دقیق تر و جزئی تر از قبل عمل می کند. اینکه الگوریتم پنگوئن گوگل با دقت بیشتری در حال فعالیت است، یعنی با دقت و ریزبینی، تک تک صفحات وبسایت را بررسی می کند. همان صفحه ای را که حاوی اسپم است شناسایی کرده و جریمه می کند.

قبلا جریمه هایی که از سمت گوگل در نظر گرفته می شد، روی کل وبسایت اعمال می شد. اما در حال حاضر با آپدیت های کنونی، به نظر می رسد که این الگوریتم ها صفحه محور شده است. در چنین شرایطی حتی اگر رتبه کلی وبسایت عالی باشد و عملکرد خوبی داشته باشد، اما یکی از صفحات اسپم شناسایی شوند، باز هم دارای رتبه پایین تری خواهد بود. همچنین، گوگل اعلام کرده است، بروزرسانی هایی که در الگوریتم گوگل ایجاد می شود را اعلام نمی کند.

آپدیت جدید الگوریتم پنگوئن

موارد مهم برای تعیین عملکرد الگوریتم پنگوئن

یکی از موارد مهم برای گوگل، بک لینک هایی است که برای سایت شما دریافت می شود؛ بک لینک‌هایی که تعداد  زیادی دارد و یا از وبسایت های کم ارزش یا غیر مرتبط گرفته شدند، تیترهایی که بیش از حد سئو شدند و یا استفاده از کلمه یکسان برای تمامی بک لینک ها و همچنین استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، ممکن است برای وبسایت های شما مشکل آفرینی کند. 

لینک سازی اسپم

با این وجود که لینک ها در بسیار با اهمیت و تاثیرگذارندگوگل چندین بار راجع به این موضوع اطلاع رسانی کرده است. باید همواره به این نکته توجه کنید که تمامی انرژی و زمان خود را بر روی لینک سازی صرف نکنید.

فرض کنیم شما یک سایت با پنج صفحه دارید. هیچ نشانه ای از شبکه اجتماعی یا پیج رنک در آن وجود ندارد و با این حال به تعداد زیادی مثلا 5000 بک لینک برای سایت خود ایجاد کنید. مسلما عملکرد چنین وبسایتی غیر منطقی است. گوگل بین فعالیت های مارکتینگ این وبسایت و تعداد لینک هایی که دریافت کرده است اریابی می کند و رابطه میان این دو را غیر واقعی می بیند.

از طرفی دیگر، اگر شما یک سایت با اعتبار بالا داشته باشید، مدام روی سایت کار کنید، به طور مثال، محتوای خوب تولید کنید، تعداد صفحات بیشتری تولید کنید و  از شبکه های اجتماعی سیگنال های مفید دریافت کنید و لینک های متنی در سایت خود به وجود آورید، رسیدن به این تعداد بک لینک امر غیر طبیعی به نظر نمی رسد. چنانچه در کنار تولید محتوای متنی، لینک سازی در شبکه های اجتماعی را الگوی کاری تان قرار دهید، پیشرفت بسیاری خواهید کرد.

بنابراین لینک سازی در فرآیند سئو بسیار مهم است. اما تنها فکتور مهم در فرآیند سئو نیست و به تنهایی نشان دهنده هویت و علکرد وبسایت نیست. در حقیقت، رسیدن به تعداد زیادی بک لینک در مدت زمان معین، نتیجه بازاریابی عالی می باشد. بنابراین بهتر است از روش های متعددی برای لینک بیلدینگ اقدام کنید. در این شرایط متوجه می شوید که در یک مسیر صحیح گام بر می دارید.

اقدامات مهم برای رفع جریمه

این الگوریتم در نگاه اول، به بررسی لینک هایی می پردازد که در وبسایتتان ایجاد کردید. در صورت غیر طبیعی بودن آنها را شناسایی می کند برای این کار، باید لینک هایی که در سایت شما ایجاد شده اند و غیر ضروری هستند را حذف کنید.

برای این کار، دقت فراوانی لازم است.

1. از ابزار گوگل وبمستر وارد استفاده می کنیم. وارد حساب کاربری خود می شویم. و از سمت چپ به قسمت  links to your site می رویم.

2. در بخش Who links the most برروی گزینه more کلیک کنید.

رفع جریمه الگوریتم پنگوئن

3. صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد. روی گزینه Download more sample links کلیک نمایید و سپس پسوند فایل را انتخاب کنید.

نام همه وبسایت هایی را که به سایت شما بک لینک داده اند را مشاهده می کنید. باید سایت ها را به صورت تکی بررسی کنید و اسپم ها را تشخیص بدهید. و در فایل جداگانه ذخیره کنید.

اقدامات رفع جریمه الگوریتم پنگوئن

نهایتاً فایل ساخته شده را توسط ابزار Disavow links به گوگل شناسایی کنید. سپس صبر کنید تا ربات های خزنده در وبسایت شما بخزند و لینک هایی که حذف کرده اید را بررسی کنند. این کار ممکن است 3 تا 6 ماه

طول بکشد. پس باید صبور باشید.

 الگوریتم پنگوئن

نتیجه گیری

الگوریتم های گوگل، همیشه در حال آپدذیت شدن هستند. یکی از این الگوریتم ها، پنگوئن نام دارد که باعث شناسایی لینک های غیر مفید از لینک های مفید می شود. وبسایت هایی را که مطابق این الگوریتم پیش نروند را جریمه می کند. برای جلوگیری از جریمه شدن،  از بک لینک گذاری بیش از حد با کلمات تکراری خودداری کنید.
اگر تمایل دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری داشته باشید می‌توانید با تیم طراحی وب رنگین کمان در ارتباط بوده و بهترین سایت را برای کسب و کار خود داشته باشید. علاوه بر این می‌توانید از طریق مشاوره تلفنی 09357871280 با ما درارتباط باشید.

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید