معرفی رنگ های مناسب هر کسب و کار

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1403/5/9
511
+ 1 | - 0

سایت خوب و کاربردی از نظر مشتریان همیشه متفاوت با آن چیزی است که طراح سایت در نظر دارد. اهمیت رنگ وب‌سایت و مرتبط بودن آن با زمینه شغلی، یکی از موارد بسیار کلیدی در ایجاد ارتباط بهتر بین کاربران سایت موردنظر است. به همین جهت در این مطلب به طور اختصاصی به بررسی رنگ‌های مناسب هر کسب و کار می‌پردازیم؛ با رنگین‌کمان همراه باشید!

مراحل انتخاب رنگ‌های مناسب هر کسب و کار

انتخاب رنگ موردی توافقی بین کارفرما و طراح سایت بوده و از چند رنگ و حتی طیف رنگی در طراحی وب‌سایت استفاده می‌شود. روند انتخاب رنگ‌های مناسب هر کسب و کار تابع پارامترهای مختلفی است که باید به آنها توجه داشته باشید.

نخستین اصول انتخاب رنگ مربوط به سلیقه طراح سایت است. به‌طوری‌که هرچه سلیقه طراح بهتر باشد، مسلماً سایت بهتری طراحی می‌کند. ولی اعمال سلیقه طراح نباید مخالف با اصول کلی طراحی باشد.

در برخی از سایت‌ها دیده می‌شود که قوانین بصری به‌خاطر اعمال یک رنگ خاص نادیده گرفته شده است و کاربران آن سایت تمایلی به استفاده از سایت به‌عنوان یک راه ارتباطی ندارند.

فرض کنید طراح مایل باشد تا از رنگ‌های نارنجی و بنفش به‌عنوان رنگ پایه استفاده کند. در چنین شرایطی قسمت‌های کاربردی و مهم به چشم نمی‌آید و به‌نوعی سایت نادیده گرفته می‌شود. پس روان‌شناسی رنگ‌ها برای طراح سایت و برنامه‌نویس یک امر ضروری است.

چگونه روان‌شناسی رنگ‌ها را در طراحی سایت به کار ببریم؟

رنگ‌های مناسب هر کسب و کار

شاید چالش اصلی برای طراحی سایت، انتخاب رنگ‌های مناسب هر کسب و کار و کاملاً مرتبط با زمینه شغلی سایت است. برای انتخاب صحیح این مورد، روش‌های مختلفی وجود دارد. اما مسئله مهم، انتخاب رنگ با توجه به برندینگ و نوع خدمات یا کالایی که آن سایت به فروش می‌رساند، است.

وقتی تازه وارد سایتی می‌شوید، اولین چیزی که چشم ما را نوازش می‌دهد و احساسات بصری ما را تحریک می‌کند، رنگ اصلی وب‌سایت است. همین عامل تعیین می‌کند که آیا ما از خدمات و کالاهای آن استفاده کنیم یا نه.

جالب است بدانید که سازمان‌ها و یا شرکت‌های خصوصی بزرگ با مطالعه و تحقیق زیاد رنگ سازمانی خود را انتخاب می‌کنند. در این موارد، نوع برندسازی و سهم از بازار ارتباط بسیار مؤثر و عمیقی دارد.

گزینش رنگ مناسب بر آینده آن شرکت و یا سازمان و جلب نظر مشتریان نقش بسیار مهمی دارد. همچنین خریداران مختلف با سلیقه‌های متفاوتی که دارند راحت‌تر با چنین کسب و کاری ارتباط برقرار می‌کنند.

روانشاسی رنگ ها در طراحی سایت

رنگ های گروه سبز

رنگ‌های مناسب هر کسب و کار

رنگ‌های این گروه نمایانگر طبیعت و ثروت و سلامت و به تبع آن آرامش نیز هستند. تحقیقات نشان داده است که بینایی نسبت به پردازش رنگ سبز در راحت‌ترین حالت قرار دارد و به همین دلیل رنگ سبز یکی از رنگ‌های آرامش‌بخش است. همچنین دومین رنگ پرطرفدار بین مردان و زنان رنگ سبز است.

رنگ‌های گروه زرد

رنگ‌هایی که در این طیف قرار می‌گیرد نشان‌دهنده انرژی جوانی و خوش‌بینی و سرخوشی نیز است. استفاده از این رنگ مخاطبان را به خود جلب می‌کند. اما از طرف دیگر چشم‌ها هنگام دیدن این رنگ متحمل فشار بیشتری می‌شوند. در نتیجه کاربران تمایل دارند تا سریع‌تر از چنین وب‌سایتی خارج شوند.

رنگ‌های گروه نارنجی

رنگ‌هایی که در این گروه قرار می‌گیرد، نمایانگر مهربانی و نشان‌دهنده شور و شوق زیاد نسبت به آن زمینه شغلی است.

در صورتی که تمایل دارید کاربران با دیدن رنگ سایت تشویق و ترغیب شوند و می‌خواهید حس پیگیری را در مشتریان افزایش دهید از این رنگ استفاده کنید. مشتریان با دیدن این رنگ‌ها هیجان‌زده شده و کسب و کار آن سایت در ذهنشان حک می‌شود.

گروه قرمز

رنگ‌های مناسب هر کسب و کار

استفاده از این رنگ‌ها به معنی برانگیخته‌شدن احساسات، انرژی فراوان، جنب و جوش زیاد و خطر آفرینی است.

گروه صورتی

طیف رنگی صورتی به معنی معصومیت، پاکی، زنانگی، جذابیت و حس عاشقانه است. البته بهتر است که استفاده از این رنگ‌ها را مختص خانم‌ها و دختران بدانیم و در وب‌سایت‌هایی که کالای مرتبط می‌فروشند از این طیف رنگی استفاده کنیم.

گروه بنفش

این رنگ‌ها اوج قلهٔ خواسته انسانی را نمایش می‌دهند. تلفیقی از ثروت، قدرت، موفقیت و دانایی را نیز نشان می‌دهند.

از این رو در روند انتخاب رنگ‌های مناسب هر کسب و کار، آن وب‌سایت‌هایی که در مسیر موفقیت و قدرت گام برمی‌دارند و به دنبال مشتری‌های ویژه خود هستند، از این گروه رنگ بیشتر استفاده می‌کنند. زمانی که از این رنگ‌ها استفاده می‌کنید، اوج عاقلانه بودن و آرامش‌بخش بودن خود را نشان می‌دهید.

طیف آبی

رنگ‌های مناسب هر کسب و کار

تمامی رنگ‌های این گروه بیانگر حس اعتماد، امنیت، ثبات و دوستی است. در صورتی که می‌خواهید سایت را برای شرکت‌ها و مؤسسات مالی طراحی کنید که به حس اعتماد و ثبات بیشتری نیاز دارد، از این گروه رنگ‌ها استفاده بیشتری کنید. به یاد داشته باشید که رنگ آبی، اولین رنگ مورد علاقه زنان و مردان نیز هست.

طیف خاکستری

رنگ‌های مناسب هر کسب و کار

هر وقت کسی از این رنگ‌ها استفاده می‌کند، سادگی، بی‌طرفی و آینده‌نگری و عقلانیت را در خود نمایان می‌کند. این رنگ احساسی را در مخاطبان به وجود نمی‌آورد. ولی در جای خود در شرکت‌ها و سازمان‌هایی که نیاز به دقت و بازرسی دارند استفاده می‌شوند.

نتیجه‌گیری

رنگ‌های تشکیل‌دهنده یک وب‌سایت یکی از عناصر اصلی جذب مخاطبان بیشتر نسبت به آن است. هر رنگ معنا خاصی دارد و انرژی با خود منتقل می‌کند. مفاهیم خاصی که یک رنگ به بینندگان منتقل می‌کند، عامل اصلی پیشرفت و موفقیت آن سایت به شمار می‌رود. رنگ آبی نشان آرامش، رنگ صورتی نشان‌دهنده جذابیت و علاقه، رنگ زرد نشانگر خوش‌بینی و علاقه است.

در مراحل انتخاب رنگ‌های مناسب هر کسب و کار باید نکاتی که در این مطلب به آنها اشاره شد را مد نظر داشته باشید و به آنها توجه کنید تا نتیجۀ مطلوبی به‌دست بیاورید.

شرکت رنگین کمان (RKWEB) مجری پروژه‌های طراحی سایت اختصاصی در شیراز با سابقه‌ای درخشان در این حوزه در تمامی مراحل راه‌اندازی و گسترش کسب و کارهای اینترنتی همراه شما خواهد بود. برای طراحی سایت اختصاصی از طریق شماره تلفن: 09357871280 با کارشناسان ما در تماس باشید.

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید