لینکدین و تاثیر فعالیت در آن بر کسب و کار

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1402/9/19
1223
+ 1 | - 0

لینکدین و تاثیر فعالیت در آن بر کسب و کار امری است که ذهن بسیاری از صاحبان برند یا افرادی که بطور مستقل کار می‌کنند را به خود مشغول کرده است. اما آیا به راستی لینکدین یک شبکه اجتماعی است یا یک پرتال معرفی کسب و کار ارتباطات کاری؟

در حالت کلی اگر بخواهیم به درک عمیقی از لینکدین و تاثیر فعالیت در آن بر کسب و کار داشته باشیم باید بطور یک عضو فعال حداقل مدت زمانی را به تعامل در این شبکه اجتماعی کسب و کار پر طرفدار بپردازیم.

اما در حال حاضر بررسی‌های انجام شده و مطالعات شکل گرفته بر روی روند کاری این شبکه اجتماعی و عضویت شرکت‌های بزرگی مثل گوگل در آن حاکی از اعتبار بالای لینکدین (LinkedIn) در بین دیگر پلتفرم‌ها خصوصا در حوزه کسب و کار و ارتباطات علمی و کاری است.

در این مقاله از سایت طراحی وب رنگین کمان به بررسی همه جانبه لینکدین و تاثیر فعالیت در آن بر کسب و کار پرداخته شده است. اگر تمایل دارید با این شبکه اجتماعی از دید یک صاحب کسب و کار یا یک علاقمند به برقراری ارتباط مستمر در حوزه کاری آشنا شوید تا انتهای این مطلب با ما همرا باشید .

معرفی شبکه اجتماعی لینکدین (LinkedIn)

بر اساس تعریف ارائه شده در تاریخچه معرفی این شبکه اجتماعی لینکدین پلت فرم رسانه اجتماعی متمرکز بر کسب و کار و اشتغال است که از طریق وب سایت ها و برنامه های تلفن همراه کار می کند.این شبکه اجتماعی تحت حمایت کامل شرکت مایکروسافت است.

لینکدین چیست

این پلتفرم در درجه اول برای شبکه های حرفه ای و توسعه شغلی استفاده می شود و به جویندگان کار اجازه می دهد تا رزومه خود را ارسال کنند و کارفرمایان برای پست شغلی خودشان در این شبکه اجتماعی شروع به شبکه سازی می‌کنند. لینکدین بیش از 970 میلیون عضو ثبت شده از بیش از 200 کشور و منطقه دارد.

 

لینکدین (LinkedIn)چگونه بر کسب و کار شما تاثیر می‌گذارد؟

لینکدین را می توان به عنوان یک شبکه اجتماعی یک اهرم نیروبخش برای استارت آپ های B2B در نظر گرفت تا در صورت استفاده موثر، شبکه تجاری خود را ایجاد کنند. لینکدین یک شبکه حرفه ای است که به طور جدی برای اهداف تجاری استفاده می شود، بر خلاف سایر شبکه های اجتماعی که دارای یک عنصر خانوادگی نیز هستند.

لینکدین بهترین وب سایت و شبکه اجتماعی برای جذب استعدادهای برتر به کسب و کار شما است. صفحات شرکت لینکدین یک صفحه مشاغل اختصاصی ارائه می دهد که به شما امکان می دهد فرصت های شغلی باز خود را به افراد مناسب نشان دهید. لینکدین علاوه بر هدایت کارکنان بالقوه به سمت کسب و کار شما، مکانی عالی برای جستجوی افراد بالقوه است.

تاثیر فعالیت در لینکدین بر کسب و کار

لینکدین به شما این امکان را می دهد که محتوای طولانی مدتی را ارسال کنید، که بسیاری از رهبران کسب و کار از آن برای ایجاد شهرت رهبری فکری تأثیرگذار استفاده کرده اند. محتوای طولانی، زمانی که به درستی استفاده شود، می تواند شما را به عنوان یک رهبر نوآور و متخصص در صنعت خود تثبیت کند.

 

شرایط برقراری ارتباط کاری در لینکدین

لینکدین به اعضا (هم جویندگان کار و هم کارفرمایان) اجازه می دهد تا پروفایل ایجاد کنند و با یکدیگر در یک شبکه اجتماعی آنلاین ارتباط برقرار کنند که ممکن است نشان دهنده روابط حرفه ای در دنیای واقعی باشد.

اعضا می‌توانند از هر کسی (خواه عضو موجود یا نه) دعوت کنند تا به یک اتصال تبدیل شوند. لینکدین همچنین می‌تواند برای سازماندهی رویدادهای آفلاین، پیوستن به گروه‌ها، نوشتن مقاله، انتشار آگهی‌های شغلی، ارسال عکس‌ها و ویدیوها و موارد دیگر استفاده شود.

 

اتصال لینکدین به سایت یا دیگر شبکه‌های اجتماعی

از دیگر تاثیرات مثبتی که می‌توان از شبکه اجتماعی لینکدین بر روی کسب و کار نام برد استفاده از این شبکه اجتماعی بعنوان بک لینک قوی به سایت یا دیگر پلتفرم‌های کاری است. شما می‌توانید در لینکدین شبکه سازی خود را با افراد معتبر و سرشاخه‌های قوی هر کسب و کاری ایجاد کنید و از این طریق به رشد سایت و فعالیت‌های کاری خودتان کمک کنید.

 

افزودن لینکدین (LinkedIn)به امضای ایمیل

روش کار لینکدین و تاثیر فعالیت در آن بر کسب و کار با شناساندن شما به کسب و کارهای بزرگ است. یکی دیگر از این روش‌های شبکه سازی از طریق لینکدین افزودن این شبکه اجتماعی به ایمیل‌تان است.

نماد Linkedin محبوب ترین پیوند رسانه های اجتماعی است که افراد به امضای ایمیل خود اضافه می کنند. این بسیار سودمند است، زیرا کارفرمایان و همکاران را برای مشاهده نمایه شما به ارمغان می آورد. توصیه می کنیم امضای ایمیل لینکدین خود را بسازید.

لینکدین و امضای ایمیل

اگر می‌خواهید دکمه LinkedIn را به امضاهای ایمیل اضافه کنید، می‌توانید یک تصویر را وارد کنید و آن را به نمایه خود پیوند دهید. شما باید یک تصویر دریافت کنید، آن را درج کنید و لینک را به آن اضافه کنید. این روش تصویر را مانند دکمه ای می کند که افراد می توانند روی آن کلیک کنند. شما به نوعی نماد یا تصویر LinkedIn نیاز دارید.

 

امکان انتشار پست و محتوای مرتبط کاری در لینکدین

شاید این سوال برای شما مطرح باشد که آیا می‌توان محتوای مرتبط کاری یا به نوعی ویدیو یا پستی از کسب و کار خود در لینکدین منتشر کرد؟ در پاسخ به این سوال و با توجه به بررسی لینکدین و تاثیر فعالیت در آن بر کسب و کار می‌توان گفت:

همه اعضا و ادمین ها (سوپر ادمین ها یا ادمین های محتوای یک صفحه لینکدین) این امکان را دارند که مقالاتی در مورد تخصص و علایق خود منتشر کنند. مقالات در قسمت Activity نمایه شما نمایش داده می شوند. در فیدهای خبری آنها و گاهی اوقات از طریق اعلان ها با ارتباطات و دنبال کنندگان شما به اشتراک گذاشته می شود.

انتشار پست و محتوای مرتبط کاری در لینکدین

واقعا چه چیزی بهتر از این می‌تواند در انتظار دیده شدن آینده کاری یک کسب و کار نوپا یا یک فریلنسر تازه کار باشد. حتی قدرهای حوزه استفاده از این شبکه اجتماعی در خصوص رابطه انتشار محتوا در لینکدین و تاثیر فعالیت در آن بر کسب و کار اظهار دارند که :

"شبکه رسانه اجتماعی لینکدین می تواند به منبعی فوق العاده برای تقویت قدرت برند شخصی شما تبدیل شود. راستش را بخواهید، ارزش انتشار محتوا از طریق پلتفرم لینکدین کاملاً ارزش تلاش را دارد اگر کاربران از همان ابتدا استراتژی محتوایی داشته باشند."

 

امکان ایجاد صفحه رزومه کاری در لینکدین (LinkedIn)

می پرسید آیا امکان لینک رزومه کاری یا توضیح حوزه کاری در لینکدین وجود دارد؟ در این خصوص باید گفت ارزش هر کسب و کاری در این شبکه اجتماعی مهم شمرده شده و از این رو امروزه حتی امکان ایجاد یک رزومه در صفحات داخلی لینکدین ایجاد شده است که راهنمای آن به شرح ذیل است:

طریقه استفاده از رزومه ساز لینکدین

  • روی نماد Me در بالای صفحه اصلی LinkedIn خود کلیک کنید.
  • روی مشاهده نمایه کلیک کنید.
  • روی دکمه More در قسمت مقدمه کلیک کنید.
  • از منوی کشویی Build a resume را انتخاب کنید.
  • از پنجره انتخاب رزومه می توانید رزومه مدنظر خود را پابلیش کنید.

برخی از کسب و کارهایی که به لینکدین نیاز دارند

برای افرادی که در حوزه‌های تخصصی مانند طراحی سایت، صادرات، واردات، کشتیرانی و حمل و نقل بین‌الملل فعالیت می‌کنند، داشتن یک پروفایل قوی در لینکدین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

لینکدین بستری مناسب برای ارتباط با افراد، شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در این حوزه‌هاست. شما می‌توانید با متخصصان مارکتینگ دیجیتال، مدیران کسب‌وکارهای بین‌المللی، شرکت‌های کشتیرانی و حمل و نقل و سایر افراد مرتبط در این صنعت ارتباط برقرار کرده و شبکه‌ای قوی برای خود بسازید.

پروفایل لینکدین شما ویترین حرفه‌ای شماست. با ارائه یک پروفایل کامل و به روز، می‌توانید تخصص خود را در زمینه طراحی سایت برای کسب‌وکارهای بین‌المللی به نمایش بگذارید. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با این حوزه‌ها، باعث می‌شود که شما توسط افراد مناسب پیدا شوید.

بسیاری از شرکت‌ها از لینکدین برای جذب طراحان سایت با تجربه در حوزه‌های تخصصی استفاده می‌کنند. با داشتن یک پروفایل قوی، می‌توانید فرصت‌های شغلی مناسبی را پیدا کنید. این پلتفرم به شما این امکان را می‌دهد تا به عنوان یک متخصص در حوزه خود شناخته شوید. با انتشار محتواهای ارزشمند مانند مقالات، پست‌ها و ویدیوهای آموزشی، می‌توانید مخاطبان خود را افزایش داده و برند شخصی خود را تقویت کنید.

می‌توانید از لینکدین برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید. با جستجوی شرکت‌هایی که به خدمات طراحی سایت برای صادرات و واردات نیاز دارند، می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و پیشنهاد همکاری ارائه دهید.

LinkedIn یک ابزار قدرتمند برای طراحان سایت در حوزه‌های صادرات، واردات، کشتیرانی و حمل و نقل بین‌الملل است. با استفاده موثر از این پلتفرم، می‌توانید شبکه حرفه‌ای خود را گسترش دهید، تخصص خود را به نمایش بگذارید، فرصت‌های شغلی جدیدی پیدا کنید و مشتریان بالقوه خود را جذب کنید.

جمع بندی مطلب لینکدین و تاثیر فعالیت در آن بر کسب و کار

در این مطلب سعی داشتیم پس از معرفی پلتفرم لینکدین شما را با مزیت‌های کاربردی این شبکه اجتماعی برای معرفی یک کسب و کار، ایجاد تعامل با افراد موفق در حوزه‌های کاری، شبکه سازی برای کسب و کارهای نوپا و در نهایت ارائه روزمه برای فریلنسر‌ها و کارآموزهای تازه کار آشنا کنیم.

ایجاد یک اکانت در لینکدین می‌تواند تا حد زیادی به تعاملات کاری شما کمک کرده و علاوه بر این مورد شما را با ایده‌ها و مسیرهای کاربردی در فضای کسب و کار آشنا سازد. اگر تمایل به دریافت اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید می‌توانید با شماره تماس 09357871280 و همین طور سایت رنگین کمان با مشاوران تولید محتوا و سئو و بهینه سازی سایت در این مجموعه در ارتباط باشید. کارشناسان ما در زمینۀ طراحی سایت در شیراز، طراحی اپلیکیشن و پیام‌رسان سازمانی پاسخگوی شما هستند.

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید