اهمیت بازاریابی دیجیتال

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1403/5/2
79
+ 0 | - 0

اهمیت بازاریابی دیجیتال

همه ما بازار رفتن را دوست داریم. علاقه مندیم تا وسایل جدید را جایگزین وسایل قبلی که داریم کنیم. از طرف دیگر فروشندگان مایل اند تا مشتری های جدید خود را پیدا کرده و کالا یا خدماتشان را به آنها عرضه کنند. مسئله بسیار مهم، شناساندن خدمات و کالاها به مشتری هاست.

روش های جدیدی برای عرضه کالا و خدمات در بازار وجود دارد. در گذشته های نه چندان دور از بازاریابی تلفنی، پخش تراکت و کارت ویزیت و حتی معرفی مشتری های قبلی صورت می گرفت.

در دنیای امروز و با قدرت گرفتن دیجیتال مارکتینگ و استفاده روز افزون از شبکه های اجتماعی، مشتری های شما می توانند در خارج از کشور محل سکونت شما نیز باشند. از این طریق با خدمات و کالایی که عرضه می کنید آشنا و مشتاق به خرید آنها شوند.

در ادامه این مقاله از وبسایت تخصصی رنگین کمان، به معرفی انواع روش های بازاریابی و ارتباط آن با دیجیتال مارکتینگ می پردازیم.

معرفی انواع روش ها:

بازاریابی محتوا: منظور از بازاریابی محتوا، انتشار انواع محتواهای مفید و ارزشمند برای مردم جامعه و ترغیب و ایجاد مشتریان می باشد. ویدئوهای آموزشی، وبلاگ نویسی، نشر مقالات از جمله روش های مهم بازاریابی محتوایی محسوب می شوند و نقش بسیار مهمی در مارکتینگ ایفا می کنند.

از دیگر نمونه های بازاریابی محتوایی می توان به وبلاگ، ویدئو، نشریات الکترونیکی، پست گذاری در رسانه های اجتماعی، و ارائه پادکست اشاره کرد.

بازاریابی اجتماعی: یکی از پرکاربردترین بازاریابی های روز دنیا است که با استفاده از شبکه های اجتماعی  و پست گذاری در شبکه های اجتماعی نظیر توئیتر و لینک دین و سایر رسانه های پربازدید است.

افیلیت مارکتینگ: نوعی از تکنیک های بازاریابی به شمار می رود. در این روش از افراد یا شرکت های وابسته کمک گرفته می شود تا محصولات و خدمات را به مشتری ها معرفی می کنند. در صورتیکه بتوانند خرید موفقی را ایجاد کنند یا به اصطلاح تارگت خود را بزنند، حق کمسیونی به آنها پرداخت خواهد شد.

بازاریاب می تواند محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی کند. این نوع همکاری مستقیم بین بازاریاب و فروشنده است و بسیاری از افراد معتقئند از روش های دیگر ثمردهی بیشتری دارد.

از مزیت های بازاریابی افیلیت می‌توان به پرداخت هزینه کمتر، دسترسی به مخاطبان هدفمند به روش سریعتر، انعطاف‌پذیری بالا را نام برد.

بازاریابی  دیجیتال

به‌طورکلی روش Affiliate Marketing روش موثری برای کسب درآمد از طریق بازاریابی آنلاین است و برای شرکت‌ها و افرادی که تمایل دارند از طریق اینترنت به درآمدزایی برسند، توصیه می‌شود.

بازاریابی تجربه مشتری: یکی از روش های بسیار کاربردی که امتحان خود را پس داده است، همین بازاریابی تجربه مشتریان نیز می باشد. در این نوع بازاریابی با ایجاد حس مثبت برای مشتریان و ایجاد ارتباط عمیق با آنها می توان به آینده کسب و کار مطمئن بود.

زیرا تجربه همکاری شیرین مشتریان قدیمی با مشتریان جدید می تواند اعتمادسازی را قوی کند. به همین دلیل مشتریان جدید می توانند خدمات و کالای مد نظر را راحت تر بشناسند.

ارائه خدمات پس از فروش: وقتی خدماتی را ارائه می دهید که مربوط به بعد از فروش به مشتریان است، قطعا آنها را دلگرمتر خواهید کرد. اعتمادسازی راحت تر انجام خواهد شد. نسبت به شما با حس قوی تری برخورد خواهند کرد. اتفاقا با این روش سریعتر شناخته خواهید شد.

 بازاریابی انگیزشی: استفاده از احساسات مشتریان برای تحریک شدن نسبت به خرید همیشه یکی از روش های بسیار مفید برای ارائه خدمات و کالاست. مثلا می توانیم به مشتریان به مناسبت های مختلف پاداش بدهیم تا انگیزه آنها را برای خرید افزایش دهیم.

پاداش‌هایی که فروشگاه‌های آنلاین به‌ صورت فصلی و به‌ مناسبت‌های خاص به مشتریان خود ارائه می‌دهند، ازجمله مثال‌ها بارز بازاریابی انگیزشی بوده و هست.

دیجیتال مارکتینگ: در این روش از استراتژی ها و تکنیک های مختلفی برای جذب مشتریان و  طرح ریزی برنامه های هدفمند شامل تولید محتوای متنی، تیزرها و ویدئوهای تبلیغاتی برای جذب مشتریان از جمله اهداف مهم این روش می باشد.

به همین علت، یکی از مهم ترین انواع روش های بازاریابی، استفاده از شیوه های دیجیتال مانند داشتن وبسایت، سئو وبسایت و ثبت رتبه در گوگل، تولید محتوای در پیج اینستاگرام می باشد.

این روش که در سه سال اخیر بسیار معروف و مطرح شده، چند مزیت عمده دارد: دسترسی 24 ساعته همه مشتریان به سایت شما، سرچ آسان و راحت با موبایل، پرداخت آنی وجه و همچنین نمایش نشان های اعتبار در سایت مانند نماد اعتماد اشاره کرد. از طریق  پیج اینستاگرام خود به معرفی کامل کالا و خدمات خواهیم پرداخت.

از این طریق طیف وسیعی از جامعه با برند شما آشنا خواهند شد.

بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ در شیراز:

بدون شک با عبارت دیجیتال مارکتینگ آشنا هستید. هدف از این کار، توسعه و رشد مشاغل گوناگون در فضای مجازی و ترغیب مشتریان با استفاده از اینترنت و شبکه های مجازی می باشد. 

بسیاری از کسب و کارها به دنبال بیشتر دیده شدن در شبکه های مجازی مانند اینستاگرام اند. برای بهره مندی از خدمات دیجیتال مارکتینگ در شیراز، می توانید با تیم طراحی وب رنگین کمان در ارتباط باشید. 

نتیجه گیری:

روش های مختلف بازاریابی از جمله بازاریابی محتوا، افیلیت مارکتینگ، ارائه خدمات پس از فروش و بازاریابی تجربه مشتری را می توان نام برد. در کنار همه این روش ها، استفاده از دیجیتال مارکتینگ راه نسبتا آسان و مطمئنی است و می توان با آن به درآمد رسید.

برای کسب اطلاع بیشتر درباره روش های طراحی سایت و سئو وبسایت با کارشناسان ما به شماره 09357871280 در ارتباط باشید.

 

 

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید