آشنایی با ابزارهای تست node.js

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1402/9/25
1525
+ 1 | - 0

آشنایی با ابزارهای تست node.js در دنیای کدنویسی امروز امری مهم و ضروری است. دلیل ضرورت تست کد‌های نود جی اس این است که فریم‌ورک‌های آزمایشی می‌توانند کیفیت کلی برنامه Node.js را با اطمینان از مطابقت با الزامات و عملکردهای مشخص شده همانطور که انتظار می‌رود، بهبود بخشند.

چارچوب‌های آزمایشی به توسعه‌دهندگان کمک می‌کنند تا خطاها و باگ‌ها را در مراحل اولیه توسعه، قبل از اینکه به مشکلات بزرگ‌تری در تولید تبدیل شوند، پیدا کنند. آنها همچنین اطمینان حاصل می کنند که تغییرات کد باعث ایجاد اشکالات جدید یا شکستن عملکردهای موجود نمی شود.

چارچوب‌های آزمایشی مختلف برای تست Node.js موجود است. در این مقاله از سایت طراحی وب رنگین کمان که ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در بستر نود جی اس است سعی داریم شما را با بهترین ابزارهای تست node.js آشنا کنیم. تا انتهای این مطلب جذاب و کاربری همراه ما باشید.

 

تست در Node JS چیست؟

سوالی که ذهن کاربران را در این بخش به خود مشغول کرده است تعریفی صریح از معنای تست نود جی اس است که در این بخش با هم به آشنایی با آن می‌پردازیم. بر اساس تحقیقات انجام شده در این حوزه تست نود جی اس و ابزار‌های مورد نیاز آن لازمه‌ای در تشخیص خطا‌های کدنویسی و رفع آن‌ها قبل از ورود به مرحله اجرا است.

چارچوب تست مجموعه ای از ابزارها و قراردادهایی است که توسعه دهندگان از آن برای خودکارسازی تست کد خود استفاده می کنند. در توسعه Node.js، یک چارچوب آزمایشی روشی ساختاریافته برای نوشتن، سازماندهی و اجرای تست‌ها برای برنامه‌ها و ماژول‌های Node.js ارائه می‌کند.

ابزار تست نود جی اس

توسعه تست محور ابزاری قدرتمند برای جلوگیری از اشکالات در برنامه شما است. تست واحد NodeJS روشی برای آزمایش قطعات کوچک کد/کامپوننت ها به صورت مجزا در برنامه NodeJS شما است. این امر باعث بهبود کیفیت کد و یافتن اشکالات در اوایل چرخه عمر توسعه می شود.

 

معرفی 5 عدد از ابزارهای تست node.js

ابزارهای تست متداولی برای بررسی نود جی اس وجود دارد که در این میان بهترین اقدام یافتن کاربردی ترین این ابزار است. در این بخش به معرفی تعدادی از محبوب ترین چارچوب های تست node.js به شرح ذیل اشاره خواهیم داشت.

 

Mocha.1 ابزار تست node.js

در باب آشنایی با ابزارهای تست node.js می‌توان به قدرت وصف تاپذیر ابزار موکا اشاره داشت: موکا یک چارچوب تست انعطاف پذیر است که می تواند هم برای تست همزمان و هم برای تست ناهمزمان استفاده شود.

ابزار تست موکا از انواع سبک‌های ادعا (assertion styles) پشتیبانی می‌کند و انواع قلاب‌ها را برای اجرای کارهای تنظیمات و حذف فراهم می‌کند. موکا همچنین شامل یک رابط خط فرمان و یک رابط کاربری مبتنی بر وب برای مشاهده نتایج آزمون است.

ابزاری برای تست نود جی اس

Mocha یک چارچوب تست محبوب برای Node.js است که انعطاف پذیر و همه کاره است. از هر دو سبک تست همزمان و ناهمزمان پشتیبانی می کند و می تواند با انواع کتابخانه های ادعایی مانند Chai و Should.js کار کند. موکا خروجی واضح و دقیقی را ارائه می دهد، و درک اشتباهی که در طول آزمایش رخ داده است را آسان می کند. همچنین از آزمایش‌های موازی در حال اجرا پشتیبانی می‌کند و شامل قلاب‌هایی برای اجرای کارهای تنظیمات و حذف می‌شود.

 

Jest.2 ابزار تست node.js

یک چارچوب تست محبوب است که توسط فیس بوک توسعه یافته است. این نوع ابزار تست نود جی اس بر سادگی و سهولت استفاده تأکید دارد و ویژگی‌های تست آسان و عکس فوری را ارائه می‌کند. (شامل تست عکس فوری است که به شما امکان می دهد خروجی یک مؤلفه را ضبط کرده و آن را با یک عکس فوری ذخیره شده مقایسه کنید و اطمینان حاصل کنید که خروجی در بین تغییرات سازگار است.)

Jest همچنین شامل یک ابزار پوشش کد است و از اجرای آزمایش‌های موازی پشتیبانی می‌کند.

 

.3 ابزار تست node.js با نام Jasmine

از دیگر ابزارهای به نام و موثر در حوزه تست node.js می‌توان به jasmine اشاره داشت که با ویژگی‌های کاربردی خاصی همراه است.

این نوع ابزار تست نود جی اس یک چارچوب آزمایشی توسعه رفتار محور (BDD) است که بر خوانایی و سادگی تأکید دارد. jasmine شامل مجموعه ای از تطبیق دهنده ها برای آزمایش کد است و از تست ناهمزمان پشتیبانی می کند. Jasmine همچنین یک رابط خط فرمان و یک رابط کاربری مبتنی بر وب برای مشاهده نتایج آزمون ارائه می دهد.

 

Ava.4 ابزار تست node.js

هدف اصلی استفاده از ابزارهای تست نود جی اس در قدم اول بهره‌مندی از شرایطی غیر واقعی برای تست کدهاست. در این میان می‌توان از ابزار تست Ava به عنوان یک نمونه ابزار تست کننده node.js مناسب نام برد.

Ava یک چارچوب تست سبک وزن است که بر سرعت و موازی بودن تأکید دارد. از یک آزمون اجراکننده همزمان برای اجرای موازی آزمایش ها استفاده می کند و از syntax async/wait برای تست ناهمزمان پشتیبانی می کند. Ava همچنین شامل یک ابزار پوشش کد است.

 

.5 ابزار تست node.js با نام Tape

بنا بر تحقیقات انجام شده در حوزه آشنایی با ابزارهای تست :node.js

 Tapeیک چارچوب آزمایشی ساده است که بر مینیمالیسم و سهولت استفاده تأکید دارد. ماژول‌های کاربردی این مدل ابزار تست نود جی اس یک assertion library (کتابخانه)  حداقلی را فراهم می کند و از آزمایش های در حال اجرا از خط فرمان یا مرورگر پشتیبانی می کند. Tape همچنین شامل یک ابزار پوشش کد است.

 

جمع بندی و نتیجه گیری معرفی ابزارهای تست نود جی اس  

در نهایت، بهترین انتخاب چارچوب تست بستگی به نیازها و ترجیحات خاص شما دارد، مانند اندازه و پیچیدگی پروژه شما، سطح موازی مورد نیاز و آشنایی شما با نحو BDD. همه این فریم ورک ها با سایر ابزارهای Node.js مانند Babel، webpack، Karma و Istanbul به خوبی کار می کنند، بنابراین می توانید ابزارهایی را انتخاب کنید که برای پروژه خود بهترین کار را دارند.

انتخاب چارچوب تست مناسب برای یک پروژه Node.js می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص با گزینه های بسیار زیاد، بنابراین اگر برای انتخاب در این زمینه نیاز به راهنمایی داشتید باید از افراد متخصص در این زمینه مشورت بگیرید.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات دقیقتر در خصوص آشنایی با تست ابزارهای node.js و همین طور استفاده بهینه هر هر کدام از این ابزار با توجه به نیازتان با تیم برنامه نویسی طراحی وب رنگین کمان در ارتباط باشید. همینطور در این رابطه می‌توانید برای مشاوره تلفنی از طریق شماره تماس 09357871280 اقدام بفرمایید.

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید