طراحی سایت چند زبانه

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1402/10/23
1027
+ 0 | - 0

یکی از عوامل رشد هر کسب و کار، داشتن یک وبسایت معتبر است. سایت به مخاطبان، این امکان را می دهد که در هر لحظه و هر مکان به محتوای شما دسترسی داشته باشند. اگر بخواهید تعداد افراد بیشتری با شما در ارتباط باشند و از خدمات یا محصولاتی که اراِیه می دهید استفاده کنند، به سراغ طراحی سایت چند زبانه بروید. به طور مثال، محتوای سایت شما، به دو صورت فارسی و انگلیسی نمایش داده می شود. حتما از خودتان می پرسید، مگر امکان دارد؟ برای پاسخ به این پرسش، تا انتهای این مقاله با من همراه باشید.

طرز نمایش گزینه تغییر زبان

تنها تمایز سایت چند زبانه با سایت های معمولی، گزینه تغییر زبان است. به طور متداول، هنگام طراحی وب سایت چند زبانه، یک گرینه برای تغییر زبان در گوشه بالای سایت سمت راست یا چپ قرار می دهند ( برای زبان هایی مانند فارسی ، سمت راست و گوشه بالا محل مناسبی است. در برخی از وبسایت ها ، در بخش پایین سایت امکان تغییر زبان به زبان دیگر وجود دارد. محل قرارگیری گزینه تغییر زبان به مخابان شما بستگی دارد. در بسیاری از وبسایت ها، از پرچم به عنوان نمادی برای نمایش زبان مورد نظر استفاده می کنند. در برخی سایت های دیگر، لیست از اسامی زبان ها به ترتیب حروف الفبا نوشته می شود و کاربران طبق درخواست خود، زبان مورد نظر را انتخاب می کنند.

مزایا طراحی سایت چند زبانه

1. قوی کردن ارتباطات

سایت چند زبانه، امکان ارتباط شما با افراد بیشتری را فراهم می کند. به طوریکه باعث شکل گیری ارتباط جهانی می شود. ممکن است افراد زیادی در دنیا، خواهان محصولی باشند که شما دارید. اما قبل از آن می خواهند اطلاعات راجع به آن را به زبان مادری خود بخوانند.

طراحی سایت چند زبانه

طی گزارشات و تحقیقات انجام شده، بسیاری از افراد مشتاق خرید کردن محصولی با مشخصاتی هستند که به زبان مادری شان نوشته شده است.

2. دستیابی به بازارهای جدید

در صورتیکه کسب و کار شما آماده ورود و رقابت با بازارهای جهانی است، بهترین راه حل ممکن، جمع آوری و نمایش اطلاعات به چند زبان است.

3. بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو

سئو وبسایت، قدم مهمی در مسیر کسب و کارتان به شمار می آید. به همین دلیل، چندین زبان موجود در سایت را می توانید سو کنید. بنابراین هرگاه کاربران موضوعی را در اینترنت به هر زبانی سرچ کنند و محتوای سایت شما به آن زبان در گوگل رتبه داشته باشد، شما یک قدم به هدف نزدیکتر شده اید. هرچه کاربران بیشتری هتنگام سرچ، با سایت شما آشنا شوند و زمان بیشتری در سایت گشت و گذار کنند، گوگل رتبه بیشتری به سایتتان می دهد.

4. بازاریابی مقرون‌ به ‌صرفه

داشتن یک وبسایت، استراتژی بازاریابی آن را عوض می کند و تحت تاثیر قرار می دهد. اگر به دنبال بازاریابی بین المللی و جهانی هستید، بهتر است سایت چند ربانه را جدی بگیرید. زمانی در بازار جهانی دیده خواهید شد که بتوانید حرفتان را به طرف مقابل بفهمانید. در این صورت افراد، حس نزدیکی با سایت شما می کنند. در دراز مدت، به یکدیگر معرفی تان می کنند و بدین ترتیب شما بدون هزینه هنگفت، جذب مشتری کرده اید و قطعا سود بیشتری به دست می آورید.

5. بهبود تصویر برند

برندسازی، کاری است که تمام کسب و کارها انجام می دهند. همانطور که دیده اید، بخی برندها جهانی اند و تجارت انجام می دهند. در همین راستا، طراحی وبسیات چند زبانه، گامی مهم در جهت تقویت برند محسوب می شود.

6. برتری نسبت به رقبای خود

برای اینکه نظر مشتری را به خود جلب کنید، باید متفاوت عمل کنید. بسیاری از افراد محتویات سایت خود را تنها به یک زبان نمایش می دهند. از همین موضوع برای ایجاد تفاوت استفاده کنید. طراحی ‌سایت به زبان‌های گوناگون، شما در چشم مخاطبانتان متفاوت جلوه می دهد، پس تعداد افراد زیادی جذب کسب و کار شما می شوند.

قیمت طراحی سایت چند زبانه

قیمت، اثرگذارترین عامل برای سفارش طراحی سایت و مخصوصا طراحی سایت چندزبانه است. این امر بستگی به شما دارد. بخواهید سایت وردپرسی تهیه کنید یا سایت برنامه نویسی. برای ایجاد سایت وردپرسی چند زبانه به نکات زیر دقت کنید.

قیمت طراحی سایت

همانطور که می دانید سایت های وردپرسی با قالب های نیمه آماده طراحی می شوند. در کنار استفاده از این قالب ها، از از افزونه هایی برای توسعه بیشتر استفاده می کنند. عوامل تاثیرگذار در طراحی سایت وردپرسی عبارتند از:

1. افزونه ها:

برای طراحی سایت چند زبانه، گاها مجبور می شویم از چندین افزونه متفاوت استفاده کنیم. بدیهی است که هرچه تعداد افزونه ها بیشتر باشد، هزینه طراحی سایت هم بالاتر خواهد رفت.


2. خرید میزبان وب و هاست:

همه وبسایت ها به فضایی برای بارگذاری محتویات خود نیاز دارند که به آن هاست می گویند. مسلما محتوایات بیشتری برای نمایش سایت چند زبانه نیاز است. و نوع هاست خریداری شده روی مبلغ طراحی سایت تاثیرگذار می باشد.


3. خرید دامنه:

دامنه ها، عامل مهم بعدی هستند. نوع دامنه انتخاب شده بستگی به انتخاب شما دارد. دامنه های بین المللی، قیمتی حدودا ده برابر دامنه های دیگر دارند.

طراحی سایت چند زبانه به شیوه برنامه نویسی، هزینه بیشتری در مقابل طراحی سایت وردپرس دارد. و بستگی به این دارد که شما بخواهید دو یا چند زبان در سایت خود نمایش دهید. اما در عوض، سرعت بارگذاری و امنیت بهتری دارد.

نوع طراحی سایت(فروشگاهی یا شرکتی):

طراحی سایت فروشگاهی به دلیل بارگذاری تعداد زیادی محصول  و نمایش هریک به تعداد زبان های موجود در سایت، زمان بیشتری را به خود اختصاص می دهد و در نتیجه هزینه بالایی برای شخص به همراه دارد. سایت شرکتی اطلاعات کمتری را به کاربر نماش می دهد و طراحی آن سریعتر انجام می شود.

 

ترجمه محتوا:

دو حالت برای ترجمه محتوا وجود دارد. یا خود شخص محتوای ترجمه شده را در اختیار طراح سایت قرار می دهد یا طراح وظیفه ترجمه را بر عهده دارد. در صورتیکه طراح بخواهد تمام محتوا را اصولی و با دقت ترجمه کند، قطعا هزینه بیشتری را برای طراحی سایت دریافت خواهد کرد.



انواع سایت ها

مدیریت صفحات در سایت چندزبانه و نحوه درج آدرس صفحات

مدیریت صفحات در یک سایت چندزبانه به گونه‌ای که هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو بهینه باشد، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است. چند راهکار اصلی و نحوه درج آدرس صفحات در این نوع سایت‌ها به شرح زیر است:

روش‌های ساختاردهی آدرس صفحات چندزبانه

استفاده از زیر دامنه  (Subdomain): هر زبان در یک زیر دامنه جداگانه قرار می‌گیرد. سادگی مدیریت و شناخته شده بودن توسط موتورهای جستجو از مزایای این روش است. البته باید در نظر گرفت که نیاز به تنظیمات DNS جداگانه برای هر زبان ممکن است چالش‌هایی ایجاد کند.

استفاده از زیر دایرکتوری (Subdirectory): هر زبان در یک دایرکتوری جداگانه در ریشه دامنه قرار می‌گیرد. مدیریت آسان‌تر و یکپارچگی بهتر با موتورهای جستجو از مزایای این روش است ولی ممکن است در برخی موارد برای کاربران گیج‌کننده باشد.

استفاده از پارامترهای  URL: زبان به عنوان یک پارامتر در URL مشخص می‌شود. این روش انعطاف‌پذیری بالایی دارد و امکان تغییر زبان بدون تغییر آدرس صفحه وجود ندارد.

البته انتخاب روش مناسب به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله:

  1. تعداد زبان‌ها
  2. سئو
  3. سیستم مدیریت محتوا
  4. توجه کاربران

نکات دیگری که باید در طراحی سایت چندزبانه به آن توجه کرد موارد زیر را در بر می‌گیرد:

  • تگ  hreflang: برای اطلاع دادن به موتورهای جستجو درباره نسخه‌های مختلف یک صفحه از تگ hreflang  استفاده کنید.
  • ترجمه دقیق و کامل: تمام محتوا، از جمله متا تگ‌ها، عناوین و توضیحات، باید به طور دقیق ترجمه شوند.
  • URL‌های یکتا: هر نسخه زبانی از یک صفحه باید یک URL منحصر به فرد داشته باشد.
  • تنظیمات منطقه‌ای: تنظیمات منطقه‌ای مانند تاریخ، ساعت و ارز باید برای هر زبان به درستی تنظیم شود.
  • سایت مپ: سایت مپ شما باید تمام نسخه‌های زبانی صفحات را شامل شود.
  • تست و بررسی: پس از راه‌اندازی سایت چندزبانه، آن را به دقت تست کنید تا از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی طراحی سایت چند زبانه، مزایا و عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت صحبت کردیم. امیدوارم توانسته باشم اطلاعات مفیدی در این خصوص به شما بدهم.
آیا دنبال یک وب‌سایت حرفه‌ای و جذاب هستید؟ آیا می‌خواهید در فضای مجازی بهتر دیده شوید و مشتریان خود را افزایش دهید؟ اگر جواب شما بله است، پس نگران نباشید، شرکت طراحی وب رنگین کمان آماده است تا به شما کمک کند. ما با ارائه خدمات تخصصی و با کیفیت در زمینه طراحی وبسایت چند زبانه در شیراز، می‌توانیم وب‌سایت مورد نظر شما را با استانداردهای روز دنیا طراحی کنیم. ما همچنین مشاوره رایگان در این زمینه به شما ارائه می‌دهیم. شما فقط کافی است با شماره 09357871280 تماس بگیرید و یا به وب‌سایت رنگین کمان مراجعه کنید. این فرصت طلایی را از دست ندهید و همین حالا با ما تماس بگیرید.

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید