طراحی سایت لوازم یدکی آنلاین

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1403/2/15
25
+ 0 | - 0

با ظهور تجارت الکترونیک و طراحی سایت لوازم ‌یدکی روش خرید لوازم‌یدکی (قطعات خودرو) و بسیاری از محصولات و خدمات دیگر به طور کامل تغییر کرده است. در بازار سنتی، مردم باید به یک فروشگاه لوازم‌یدکی مراجعه کنند که سعی می‌کند قطعات را با قیمت‌هایی که شاید چندان هم مناسب نباشد بفروشد. با دردسترس‌بودن سفارش پستی، مردم یک جایگزین متفاوت خواهند داشت. خریداران می‌توانند از طریق آدرس پستی محصول مورد نظر را سفارش بدهند و رسید خرید را تحویل بگیرند.

اکنون بیش از هر زمان دیگری، مردم در حال خرید لوازم‌یدکی از اینترنت هستند. قابل‌درک است که برخی از افراد در مورد خرید اقلام حساسی مانند قطعات خودرو از سایت فروشگاهی لوازم‌یدکی تردید داشته باشند. در این مطلب قرار است به این موضوعات بپردازیم.

مزایا و معایب طراحی سایت لوازم‌یدکی آنلاین

مزایا

تجربه جستجوی آسان محصول

طراحی سایت لوازم ‌یدکی همیشه از یک پایگاه‌داده ادغام شده در وب‌سایت استفاده می‌کند تا کاربر به‌راحتی بتواند محصولات را در سایت پیدا کند. برخی از فروشگاه‌های آفلاین کاتالوگ محصولاتی را ارائه می‌کنند که از آنجا مشتریان می‌توانند کالاهای موجود در فروشگاه را جستجو کنند.

به‌طور معمول مشتریان برای دسترسی به سایت باید شخصاً به فروشگاه مراجعه کنند. در فروشگاه‌های آنلاین، اطلاعات برای هر شخصی که به اینترنت دسترسی دارد در سریع‌ترین زمان در دسترس است.

تنوع گسترده‌ای از گزینه‌ها

طراحی سایت لوازم یدکی

ممکن است چندین فروشگاه لوازم‌یدکی خودرو در منطقه شما وجود داشته باشد، اما اگر همه آنها محصولات خود را از یک تأمین‌کننده تهیه کنند، تنوع محصولاتی که می‌فروشند محدود می‌شود. هر صاحب ماشین باتجربه‌ای به شما می‌گوید که بارها مجبور شده است برای جستجوی یک قطعه خاص از مغازه‌ای به مغازه دیگر برود.

باتوجه‌به محدودیت‌هایی که فروشگاه‌های محلی هم در تنوع و هم در تعداد قطعات موجود دارند، تعداد محصولات موجود در سایت فروشگاهی لوازم‌یدکی آنلاین این مشکل را به راحتی برطرف می‌کند. وجود تعداد زیادی فروشگاه‌ آنلاین قطعات یدکی خودرو قدرت انتخاب بیشتری به مشتریان می‌دهد و افراد می‌توانند محصولات مختلف از برندهای متفاوت را تهیه کنند.

فرایند خرید آسان

به لطف توسعه فناوری سیستم‌ها و فرایندهای آنلاین مختلف، هر کسی می‌تواند قطعات لوازم‌یدکی خودرو را در خانه خود خریداری کند. تجربه خرید اینترنتی قطعات خودرو برای خریداران بسیار آسان و راحت شده است. تنها چیزی که لازم است کمی پیمایش و لمس گوشی خود یا کلیک بر روی رایانه برای سفارش است. پس از آن، تأمین‌کننده آنلاین، محصول را به آدرس مشخص شده ارسال می‌کند.

در مورد فرایند پرداخت، بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین روش‌های پرداخت امنی را ارائه می‌دهند که از طریق آن می‌توانید با کارت اعتباری پرداخت را انجام دهید. در طراحی سایت لوازم یدکی نیز این نکته رعایت می‌شود که مراحل پرداخت آسان و ساده باشد.

از شما در برابر بازاریابی زوری محافظت می‌کند

تجربه بازدید از یک فروشگاه محلی ممکن است برای برخی افراد چندان جالب نباشد. این به این دلیل است که آنها ترجیح می‌دهند روند خرید خود را بدون مراجعه حضوری و بدون وقفه انجام دهند.

طراحی سایت لوازم یدکی

برخی از فروشندگان تلاش می‌کنند خریدار را متقاعد می‌کنند که یک محصول خاص از یک برند خاص خریداری کند. نادیده‌گرفتن سلیقه مشتری در بازاری که نیمی از افراد ممکن است صرفاً فقط برای کسب سود این کار را انجام دهند یک موضوع آزاردهنده است.

در سمت دیگر، بازاریابان از مهارت‌های متقاعدکننده خود برای به دام انداختن مشتری جهت خرید از محصولات فروشگاه استفاده می‌کنند که ممکن است اصلاً با نیازهای مشتری مطابقت نداشته باشد. با خرید آنلاین لوازم‌یدکی خودرو، شما این اختیار را دارید که یک محصول را خودتان انتخاب کنید و همچنین زمان کافی برای بررسی کیفیت و اصالت آن داشته باشید.

معایب

تنوع ممکن است بسیار زیاد باشد

درحالی‌که اکثر مردم داشتن تنوع بالا در انتخاب‌ را به‌عنوان یک نقطه قوت در نظر می‌گیرند، دیگران چندان به آن علاقه ندارند. دلیل آن این است که گاهی اوقات ممکن است انتخاب‌ها بیش از حد زیاد باشد به‌طوری‌که خریدار ممکن است در مورد محصولی که باید با آن استفاده کند دچار تعارض شود.

طراحی سایت لوازم ‌یدکی باید یه شکلی انجام شود که به کاربران اجازه دهد تا نظرات خود را ثبت کنند و با ارائۀ اطلاعات جامع و کامل به دیگر مشتریان برای خرید کمک کنند.

گارانتی محصول

وقتی خودروی خود را به مرکز تعمیرات سازنده می‌برید، این اطمینان را دارید که خودروی شما قطعات سازنده تجهیزات اصلی را دریافت خواهد کرد. از طرف دیگر، در یک فروشگاه آنلاین، به‌احتمال زیاد قطعات یدکی عمومی را دریافت خواهید کرد. این کالاها معمولاً با ضمانت‌نامه‌های محکم ارائه می‌شوند و روند درخواست آنها معمولاً ساده است.

بااین‌حال، برخی برندها ضمانت کمی دارند یا اصلاً گارانتی ندارند. به‌این‌ترتیب، خرید از یک فروشنده آنلاین معتبر قطعات خودرو بسیار مهم است و این موضوع به شما اطمینان می‌دهد که بدانید محصولات خود را با چه کیفیتی خریداری می‌کنید و آیا امکان مرجوعی دارید.

معرفی برندهای لوازم‌یدکی

طراحی سایت لوازم یدکی

قطعات خودرو (لوازم‌یدکی) چند نمونه از برندهای معروف را شامل می‌شود که به شرح زیر هستند:

  • برند ایساکو: شرکت تأمین و پخش قطعات و قطعات یدکی ایران‌خودرو در سال 1365 در قالب یک شرکت سهامی خاص تاسیس و به شماره ثبت 30048 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت آن توسط استان تهران به ثبت رسید.
  • برند سایپا یدک: سایپا یدک یکی از برندهای گروه خودروسازی سایپا است که در زمینه فروش قطعاتی نظیر: قطعات موتور، قطعات ترمز، جلوبندی خودرو، کمک‌فنر، شاسی و... محصولات را عرضه می‌کند.
  • برند امکو: برند امکو جز برندهایی است که حوزه فعالیت خود را بر روی مونتاژ تخصصی لنت ترمز، دیسک و صفحه کلاچ و... شروع کرده است.
  • برند مگا موتور: برند مگا موتور در سال 1372 به تولیداتی همچون موتور، گیربکس محصولات خود را به بازار عرضه کرده است.
  • برند دینا پارت: این برند با بیش از 2 دهه توانسته قطعات و قطعات داخلی را نظیر: پیکان شروع به کار کند و قطعات باکیفیت را وارد بازار کنند. برند دینا پارت در سال 1381 به‌صورت رسمی با خودروسازی سایپا شروع به پیشرفت بیشتر کرده است.
  • برند کروز: برند کروز در سال 1361 شناخته و محصولات خود را به بازار عرضه کرد و در زمینهٔ تأمین قطعات و سیستم‌های باکیفیت توانسته نظر مشتریان خود را جلب کند و در جهت صادرات، محصولات خود را عرضه کند.
  • برند جمع ساز: این برند در سال 1367 تأسیس شده است که تخصص خود را بر روی تولیدات سیستم روشنایی خودرو متمرکز کرده است و برای این کار از مدیران و تیم حرفه‌ای استفاده شد.
  • برند بهران موتور: یکی از آخرین بندهای معروف لوازم‌یدکی برند بهران موتور است که به گروه خودروسازی سایپا تعلق دارد که از سال 1375 کار خود را در این زمینه به‌صورت رسمی شروع کرده است.

هزینه طراحی سایت فروشگاه لوازم ‌یدکی

هنگامی که در نهایت آماده طراحی و راه‌اندازی سایت فروشگاهی لوازم‌یدکی هستید و می‌خواهید به سمت فروش آنلاین قطعات بروید، با گزینه‌های متعددی برای توسعه رو‌به‌رو می‌شوید. استفاده از سیستم‌های آماده‌ای مثل وردپرس، خرید قالب‌های آماده و طراحی اختصاصی و کدنویسی شده از جمله تکنولوژی های طراحی سایت هستند که قیمت‌های متفاوتی دارند.

قالب‌های وب‌سایت یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌ها هستند ولی امکانات محدودی دارند؛ این در حالی است که طراحی اختصاصی دست شما را برای تغییرات باز می‌گذارد. مواردی از این دست می‌تواند هزینه طراحی سایت لوازم‌ یدکی شما را افزایش دهد.

نکات مهم برای طراحی سایت لوازم یدکی

طراحی سایت لوازم یدکی

فیلترکردن قطعات خودرو

وقتی نوبت به خرید قطعات خودرو می‌رسد، بسیار مهم است که مطمئن شوید که آنها با خودروی خاص شما سازگار هستند. یکی از راه‌های محدودکردن سریع گزینه‌ها، فیلترکردن قطعات بر اساس مدل ماشین شماست. این قابلیت حتما باید در طراحی سایت لوازم یدکی گنجانده شود.

خودروهای خود را اضافه و سیو کنید

تنوع بالای ماشین‌ها خود یک مشکل بزرگ است.  افزودن و ذخیره وسایل نقلیه به‌حساب شما می‌تواند گزینه‌ای راحت برای صرفه‌جویی در زمان باشد. این ویژگی در بسیاری از خرده‌فروش‌های آنلاین و فروشگاه‌های قطعات خودرو موجود است و به شما این امکان را می‌دهد که هر بار بدون واردکردن دستی اطلاعات خودروی خود، به‌سرعت به قطعات سازگار دسترسی داشته باشید.

صفحه فهرست‌بندی دسته‌بندی اختصاصی را نمایش دهید

صفحه فهرست‌بندی دسته‌بندی اختصاصی یک صفحه وب که لیستی از اقلام یا محصولات را در یک دسته‌بندی خاص نمایش می‌دهد بسیار کاربردی است. هدف اصلی این بخش سازماندهی و ارائه محصولات یا اقلام به روشی کاربرپسند است تا یافتن آنچه را که کاربران به دنبال آن هستند، آسان کند.

نمایش یک منوی اصلی برای سایت

ابزار رایج وب‌سایت‌های فروشگاه‌های لوازم‌یدکی خودرو است که به مشتریان کمک می‌کند تا به‌راحتی در بخش‌های مختلف وب‌سایت حرکت کنند تا قطعات و لوازم جانبی مورد نیاز خود را پیدا کنند.

خرید بر اساس برند/ساخت/مدل

طراحی سایت لوازم یدکی

خرید بر اساس برند/ساخت/مدل یک ویژگی اصلی محبوب در بسیاری از وب‌سایت‌های فروشگاه‌های قطعات خودرو است. این گزینه به مشتریان اجازه می‌دهد تا به‌راحتی قطعات و لوازم جانبی را که با وسیله نقلیه خاص آنها یا قطعات ساخته شده توسط یک برند خاص سازگار است، جستجو و خریداری کنند.

نمایش گالری به‌صورت پیشرفته

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در طراحی سایت لوازم یدکی باید به آن توجه شود گالری است. این بخش در حقیقت ابزاری است که دید دقیق و جامعی از محصولاتی که مشتریان به آنها علاقه‌مند هستند ارائه می‌دهد و به آنها کمک می‌کند تا تصمیمات خرید آگاهانه‌ای داشته باشند.

نتیجه‌گیری

طراحی سایت لوازم یدکی خودرو یک گام پرقدرت برای ایجاد تحول بنیادی در کسب و کار فروش قطعات یدکی است. با در نظر گرفتن تعداد بالای متقاضیان این کالا و همچنین حضور کم‌رنگ رقبا در این عرصه، افزودن کمی عنصر خلاقیت به یک آنلاین شاپ می‌تواند موفقیت شما را تضمین کند. در این مطلب نکات مهم برای دیزان این نوع وب‌سایت را عنوان کردیم تا با کمک آنها بتوانید در چارچوبی استاندارد فعالیت در فضای مجازی را شروع کنید.

شرکت رنگین کمان (RKWeb)؛ ارائه دهندۀ خدمات طراحی سایت در شیراز به صورت اختصاصی با سابقه ای درخشان در زمینۀ طراحی و توسعه وب در تمامی مراحل راه‌اندازی و گسترش یک آنلاین شاپ همراه شما خواهد بود. جهت دریافت مشاوره از طریق شماره تلفن: 09357871280 با ما در تماس باشید!

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید