10 نکته طراحی سایت پوشاک

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1403/1/25
41
+ 0 | - 0

چشم‌انداز دائماً در حال تغییر تجارت الکترونیک مد یک چالش جذاب است که با ایجاد یک وب‌سایت جذاب و طراحی سایت پوشاک کاربرپسند و مناسب شما می‌توانید نیازهای مخاطب خود را به تفکر، مراقبت، خلاقیت و درک سلیقه پوشش بدهید و انتظارات مخاطب هدف را برآورده کنید.

یک فروشگاه اینترنتی جامع در زمینۀ مد و فشن از طراحی‌های وب‌سایت برندهای لباس برتر پیروی می‌کند. این سایت‌ها منبع الهام اصلی هستند. اگر اصول کلیدی طراحی وب سایت لباس را رعایت کنید نتیجۀ کار برای مخاطبان علاقه‌مند به مد جذاب است. نکات عملی برای ایجاد یک تجربه کاربری جذاب و نحوه ترکیب زیبایی‌شناسی با پرفورمنس از جمله مواردی است که در این مقاله قرار است با آنها آشنا شویم.

نکات مهم طراحی سایت پوشاک

طراحی سایت پوشاک

هدف مشتریان خود را شناسایی کنید:

به‌عنوان صاحب اصلی سایت باید در نظر بگیرید که مشتریان شما جزو کدام گروه و سلیقه هستند و آنها ترجیحات، نیازها، انگیزه‌ها و انتظارات متفاوتی در خرید و پوشیدن لباس دارند. برای ایجاد و طراحی سایت فروشگاهی پوشاک که برای بازار هدف شما جذاب باشد و خواسته‌های آنها را برآورده کند، باید نیازهای منحصربه‌فرد آنها را شناسایی و درک کنید. در ادامۀ این مطلب قرار است نحوۀ انجام این کار را با استفاده از تکنیک‌های تقسیم‌بندی مشتری به شما نشان بدهیم.

برای فروش لباس به بدن مشتریان خود توجه کنید:

برای شروع فروش پوشاک، باید در نظر داشته باشید که در همه تیپ‌های بدنی چگونه به نظر می‌رسند. رایج‌ترین آنها اشکال گلابی، سیب، ساعت شنی و مستطیل است. باید محصولات مرتبط با انواع فرم بدن را در فروشگاه موجود داشته باشید.

روی محتوای سایت خود فکر کنید:

سئو برای فروشگاه‌های آنلاین لباس شامل بخشی به‌عنوان انتخاب کلمات کلیدی است که در سئو نقش مهمی دارد. کلمات کلیدی می‌توانند نمایش محصولات شما در نتایج جستجو را بهبود ببخشند. برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با لیست محصولات خود، باید تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید. تحقیق کلمات کلیدی شما را قادر می‌سازد تا عبارات مرتبط را برای صفحات محصول خود بیابید.

برای سایت خود فونت مناسبی انتخاب کنید:

هنگامی که صفحات محصول خود را ایجاد می‌کنید و طراحی سایت پوشاک را انجام می‌دهید باید اطمینان حاصل کنید که مخاطبان شما به‌راحتی می‌توانند محتوای صفحه شما را بخوانند. اگر مخاطبان شما نتوانند جزئیات محصول شما را بخوانند، احتمالاً محصول شما را نمی‌خرند.

"داشتن یک فونت واضح برای تجربه کاربری بسیار مهم است، زیرا به مخاطبان شما امکان می‌دهد در مورد محصول شما اطلاعات کسب کنند". همین موضوع آنها را به مشتری تبدیل می‌کند.

دسترسی راحت به اطلاعات سایت:

همه بازدیدکنندگان وب‌سایت شما علاقه‌مند نیستند، یا وقت کافی برای مطالعه کل سایت را ندارند. آنها ممکن است فقط به یک شماره‌تلفن یا آدرس یا اطلاعات خاصی نیاز داشته باشند. به همین دلیل، قراردادن اطلاعات کلیدی در سایت، در بخشی که به‌راحتی قابل‌دسترسی است، اهمیت زیادی دارد.

شاید برایتان پیش‌آمده باشد که نتوانید برخی از اطلاعات را در یک وب‌سایت پیدا کنید و نتیجه همیشه برای یک بازدیدکننده ناامیدکننده است. یک بازدیدکننده ناراضی برای مدت طولانی در سایت شما باقی نمی‌ماند و بعید است که بازگردد، احتمال خرید این دسته از کاربران بسیار کم است.

انتخاب پارچه درجه یک برای پوشاک:

مردم می‌خواهند با خرید از محصولات فروشگاه آنلاین لباس از محصولات درجه یک استفاده کنند. با این اوصاف، حتماً ترکیب‌های باکیفیت، وزن‌های خوب و رنگ‌های زیبا را انتخاب کنید تا محصول خود را شیک و راحت نگه دارید و این احترام را برای مشتریان خود قائل شوید تا بتوانید سالیان سال مخاطبان خود را به مشتری همیشگی تبدیل کنید.

بهینه‌سازی با تلفن همراه:

طراحی سایت پوشاک

منظور از بهینه‌سازی با تلفن همراه این است که وب‌سایت شما باید در صفحه‌نمایش‌های کوچک‌تر عملکرد خوبی داشته باشد. همچنین صفحات باید سریع بارگیری شود و پیمایش و تعامل با آن آسان باشد. اگر بتوانید برای یک دستگاه تلفن همراه صفحات مناسبی ارائه کنید، سایت شما در یک صفحه دسکتاپ نیز فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

بازاریابی حرفه‌ای محصولات سایت:

علاوه بر طراحی سایت پوشاک شما باید در شبکه‌های اجتماعی بازاریابی کنید و برای این کار لازم است تبلیغات حرفه‌ای برای محصولات خود در نظر بگیرید. این تبلیغات ممکن است شبکه‌های اجتماعی نظیر: اینستاگرام، واتس‌اپ، تلگرام و... باشد. تصمیم بگیرید چه رسانه‌ای برای شما بهترین است و با آن پیش بروید!

ساده‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه برای بازاریابی محصول خود از طریق رسانه اجتماعی است؛ بنابراین به‌محض راه‌اندازی وب‌سایت خود، شروع به تبلیغات کنید!

برای آشنایی با پتانسیل‌های اینستاگرام مطلب ما در خصوص مقایسه اینستاگرام و وب سایت را مطالعه کنید.

از درگاه پرداخت ایمن استفاده نمایید:

برای اینکه بتوانید یک فروشگاه آنلاین لباس موفق داشته باشید لازم است درگاه پرداخت ایمنی را برای وب‌سایت خود تهیه کنید و این مسئله برای کاربران شما اهمیت بسیار زیادی دارد.

برای مخاطبان خود تجربه خرید را در نظر بگیرید:

اطمینان از داشتن تجربه خرید مثبت برای مشتریان کسب‌وکارهای فروشگاه اینترنتی نکته بسیار مهمی است. اگر مشتریان تجربه خرید ضعیفی داشته باشند، بعید است که محصول دیگری را خریداری کنند. چرا باید از شرکتی خرید ‌کنید که فرایند خرید را دشوار می‌کند، خدمات بدی ارائه می‌دهد یا معمولاً کار با آن مشکل است؟!

سود طراحی سایت پوشاک

در عصر تکنولوژی بسیاری از مصرف‌کنندگان برای به‌دست‌آوردن مایحتاج روزانه خود به سراغ فروشگاه‌های اینترنتی مختلف می‌روند. افزایش فروش تجارت الکترونیک بسیاری از شرکت‌ها را بر آن داشت تا پول بیشتری را در فضای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند.

ممکن است از خودتان بپرسید که آیا طراحی سایت پوشاک با یک بازار اشباع شده هنوز سودآور است؟ باید در پاسخ به این سؤال گفت: بله؛ حتی در شرایط کنونی با پیدایش سایت‌های مختلف این کار هنوز هم سودآور است.

هزینه طراحی سایت پوشاک

هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی لباس

یک وب‌سایت خوب طراحی شده و کاربرپسند می‌تواند به طور قابل‌توجهی بر موفقیت یک برند لباس با دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر، افزایش فروش و افزایش تجربه کلی مشتری تأثیر بگذارد. بااین‌حال، تعیین هزینه توسعه وب‌سایت پوشاک می‌تواند یک کار پیچیده باشد که تحت‌تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد.

هزینۀ نهایی طراحی پس از بررسی دقیق نیازها قابل محاسبه است. عواملی نظیر تکنولوژی‌های مورد استفاده در طراحی سایت، تعداد اعضای تیم توسعه‌دهنده، مدت‌زمان پروژه و مواردی از این دست نیز بر قیمت نهایی اثر مستقیم دارند.

برای آشنایی بیشتر با فناوری‌های مورد استفاده در طراحی وب می‌توانید مطلب: "تکنولوژی های طراحی سایت" را مطالعه کنید.

روش‌های طراحی سایت پوشاک

  • تصاویر محصولات خود را جمع‌آوری کنید: مد یک صنعت بصری است، بنابراین برای طراحی سایت پوشاک باید طراحی بصری جذاب و تصاویر باکیفیت بالا اولویت اول باشد. عکس‌های محصول که به‌صورت ماهرانه طراحی شده‌اند، برای فروشگاه آنلاین شما حیاتی هستند.
  • یک قالب و یا تم مناسب با موضوع خود انتخاب کنید: یک قالب وب‌سایت خوب می‌تواند شما را برای موفقیت اولیه آماده کند. این اقدام می‌تواند یک گام مفید برای تصمیم‌گیری در مورد نحوه نمایش محصولات و برند باشد.
  • با برند خود طراحی وب‌سایت خود را سفارشی کنید: سبک و اجرای زیبایی‌شناسی وب‌سایت شما باید ارزش‌ها و انرژی برند شما را منعکس کند. ساختن یک برند با تعریف جزئیات شروع می‌شود که به انتخاب شما در زمان طراحی وب‌سایت کمک می‌کند.
  • محصولات سایت خود را اضافه کنید: طراحی سایت پوشاک با هدف فروش محصولات فیزیکی انجام می‌شود. در زمان ایجاد صفحات محصولات معمولاً نام، قیمت و وضعیت دردسترس‌بودن محصول را اضافه ‌کنید و برای هر محصول توضیحی بنویسید. همچنین می‌توانید ویژگی‌های مختلفی مانند اندازه‌ها یا رنگ‌های مختلف را برای یک محصول تنظیم کنید.
  • قیمت محصولات خود را تعیین کنید: تعیین قیمت مناسب برای محصولات شما نیاز به بررسی دقیق دارد. به این فکر کنید که برای کسب سود و درعین‌حال رقابت با همتایان خود چقدر باید هزینه کنید.

نمونه سایت پوشاک

طراحی سایت پوشاک

سایت پوشاک بانی مد:

یکی از سایت‌هایی که تمرکز اصلی خود را بر روی فروشگاه اینترنتی لباس گذاشته است سایت پوشاک بانی مد است که برای همه سنین پوشاکی را در نظر گرفته است.

سایت پوشاک شیک ستون:

یکی دیگر از فروشگاه آنلاین لباس سایت شیک ستون است که علاوه بر پوشاک تمرکز خود را بر روی فروش کفش هم گذاشته است. نکته مهمی که درمورد سایت پوشاک شیک ستون باید اعلام کرد این است که توانسته است کاربران خود را در زمینه پوشاک راضی نگه دارد و به علت سرعت بالای بارگذاری محصولات توانسته نظر کاربران را به خود جلب کند.

سایت پوشاک دیجی‌کالا:

همان‌طور که می‌دانید سایت بزرگ دیجی‌کالا تا به امروز توانسته جزو سایت‌های محبوب در بین کاربران خود باشد و علاوه بر فروش محصولات مختلف شامل: لوازم‌خانگی، فروش طلا و سکه، وسایل مسافرتی و... به فروش پوشاک هم می‌پردازد.

سایت پوشاک دیجی استایل:

یکی دیگر از فروشگاه‌های بزرگ و مطرح در زمینه فروش پوشاک، سایت فروشگاهی دیجی استایل است که فعالیت خود را با تیمی حرفه‌ای آغاز کرده‌اند و امروزه در زمینه‌های مختلف فروش از جمله: فروش عینک، فروش کفش و کیف و... فعالیت دارند.

چالش‌های این کسب‌وکار

طراحی سایت پوشاک

  • مرجوع کردن کالا به دلیل عدم سایز لباس: از آنجایی که سایز و اندازه فاکتورهای مهمی در فروشگاه‌های اینترنتی لباس هستند در نتیجه باید سیاست‌های صحیحی در خصوص مرجوعی و تعویض کالاهایی که برای مشتری کوچک یا بزرگ هستند تعریف شود.
  • رقابت با مغازه‌داران: خرید آنلاین تجربه کاربری خوبی را فراهم می‌کند که بسیاری از مردم آن را راحت‌تر و رضایت‌بخش‌تر از خرید در فروشگاه‌هایی که محصولات خود را به‌صورت حضوری به فروش می‌رسانند می‌دانند. بسیاری از مصرف‌کنندگان نیز عاشق خرید آنلاین هستند؛ زیرا مقایسه قیمت‌ها با چند کلیک با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه آسان‌تر است.
  • عدم تصویر مناسب از لباس: تصاویر محصول برای توانایی کاربران در تصمیم‌گیری برای خرید یک محصول خاص بسیار مهم هستند؛ حال اگر شما این نکته را رعایت نکنید قطعاً به مشکل بزرگی برمی‌خورید.

کلام آخر

طراحی سایت پوشاک با توجه به پتانسیل این حوزه و حاشیه سود بالای آن یکی از آنلاین‌شاپ‌هایی است که فروشندگان لباس و کسب‌وکارهای سنتی در این زمینه گوشه چشمی به آن دارند. در این مطلب نکات مهمی را که در طراحی این نوع سایت مهم هستند را متذکر شدیم؛ امیدواریم که این نکات برای شما مفید واقع شده باشد. شما چه تجربه‌ای در زمینۀ فروشگاه اینترنتی لباس دارید؟ نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

رنگین کمان (RKWeb)؛ شرکت ارائه‌دهندهٔ خدمات طراحی سایت در شیراز به‌صورت اختصاصی با سابقه‌ای درخشان در این حوزه در تمامی مراحل راه‌اندازی و گسترش یک کسب‌وکار آنلاین همراه شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره تماس: 09357871280 تماس حاصل فرمایید.

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید