بهترین ابزارها و سایت کاهش حجم عکس

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1403/4/17
72
+ 1 | - 0

در عصر دیجیتال حال حاضر ما که دامنه توجه زودگذر است و بازدیدکنندگان وب‌سایت خواستار رضایت فوری هستند یک وب‌سایت بصری جذاب و بارگذاری سریع نقش بسیار مهمی در این موضوع دارد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت تصاویر هستند. تصاویر نقش اساسی در جذب کاربران و انتقال مؤثر اطلاعات دارند. اینجاست که ابزارها و سایت کاهش حجم عکس به شما کمک می‌کند.

با بهینه‌سازی تصاویر و کاهش حجم فایل آنها، صاحبان وب‌سایت می‌توانند تعادل کاملی بین جذابیت محدود سایت و صفحات بارگذاری سریع ایجاد کنند، تجربه کاربری را بهبود بخشند و عملکرد سئو وب‌سایت خود را افزایش دهند.

ترکیب تصاویر باکیفیت بالا بدون درنظرگرفتن تأثیر آنها بر عملکرد وب‌سایت می‌تواند زمان بارگذاری را کاهش دهد و مانع تلاش‌های بهینه‌سازی سئو شود. پس باید بهینه‌سازی محتوای چندرسانه‌ای را مد نظر داشت. در این مطلب از رنگین‌کمان به معرفی بهترین سایت‌های کاهش حجم عکس می‌پردازیم.

ابزار photopea؛ بهترین سایت کاهش حجم عکس

سایت کاهش حجم عکس

یکی از ابزارهای کاهش حجم عکس ابزار Photopea است که یک ویرایشگر تصویر به‌صورت آنلاین و درعین‌حال کاملاً پیشرفته است که مستقیماً در مرورگر وب شما کار می‌کند. از گرافیک‌های شطرنجی و برداری پشتیبانی می‌کند و آن را به ابزاری همه‌کاره و برای کارهای مختلف طراحی تبدیل کرده است. این سایت کاهش حجم عکس ویژگی‌های دیگری هم دارد که عبارت‌اند از:

  • از فرمت‌های PDF، SVG، CDR پشتیبانی می‌کند.
  • شما می‌توانید عکس‌ها را ویرایش کنید، جلوه‌ها را اعمال کنید، متن اضافه کنید، برش دهید و اندازه عکس‌ها را مستقیماً در مرورگر خود تغییر دهید.
  • چه شما به‌عنوان یک کاربر مبتدی باشید و یا یک کاربر پیشرفته باشید این ابزار یعنی Photopea یک رابط کاربرپسند برای کارهای مختلف ویرایش در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
  • از این ابزار می‌توانید برای کارهای ساده‌ای نظیر: تغییر اندازه تصاویر یا کارهای پیچیده؛ مانند طراحی صفحات وب، ایجاد تصاویر و پردازش عکس‌ها استفاده کنید.

ابزار convertio

یکی دیگر از سایت‌های کاهش حجم عکس و ابزارهای کاربردی در این زمینه سایت Convertio است که یک مبدل فایل آنلاین همه‌کاره است و به شما این امکان را می‌دهد تا فایل ها را از یک فرمت به فرمت دیگر تبدیل کنید و این تبدیل می‌تواند صدا، ویدئو، تصاویر، اسناد یا کتاب‌های الکترونیکی باشد. این ابزار تمام این فرمت‌ها را به‌صورت کامل تحت پوشش قرار می‌دهد. این سایت کاهش حجم عکس ویژگی‌های کلیدی زیر را هم دارد:

  • چه شما در حال تبدیل ویدئو، تصویر یا فایل‌های صوتی باشید ابزار Convertio انعطاف‌پذیری را برای کاربران خود فراهم می‌کند.
  • با این ابزار شما می‌توانید تبدیل‌های خود را با تنظیمات پیشرفته تنظیم کنید. کیفیت، وضوح، فشرده‌سازی و سایر موارد دیگر را تنظیم کنید.
  • بدون نیاز به نصب هیچ‌گونه نرم‌افزاری این ابزار یک ابزار آنلاین است که از ویندوز، مک، لینوکس یا هر دستگاه تلفن همراه قابل‌دسترسی است.

ابزار کاهش حجم عکس cloud convert

ابزار کاهش حجم عکس

ابزار CloudConvert یک تبدیل‌کننده فایل به‌صورت کاملاً آنلاین برای کاربران مورد دسترس قرار می‌گیرد که به‌طورکلی از تمامی قالب‌هایی نظیر: فایل های صوتی، فایل های تصویری، سند، کتاب الکترونیکی، بایگانی، تصویر، صفحه گسترده و فرمت‌های ارائه پشتیبانی می‌کند. امکانات این ابزار شامل موارد زیر است:

  • تبدیل فایل: می‌توانید از CloudConvert برای تبدیل فایل ها از یک فرمت به فرمت دیگر استفاده می‌شود. چه نیاز به تبدیل یک فایل صوتی، یک ویدئو، یک سند یا یک تصویر داشته باشید، این ابزار شما را تحت پوشش کامل قرار می‌دهد.
  • برنامه جهانی: ابزار CloudConvert به‌عنوان یک برنامه جهانی برای تبدیل فایل‌ها عمل می‌کند. بیش از ۲۰۰ فرمت مختلف را پشتیبانی می‌کند و آن را علاوه بر سایت کاهش حجم عکس به ابزاری همه‌کاره برای کارهای مختلف تبدیل می‌کند.
  • بدون دانلود نرم‌افزار: بهترین بخش این ابزار کاربردی این است که شما می‌توانید از CloudConvert مستقیماً در مرورگر وب خود بدون دانلود نرم‌افزار اضافی استفاده کنید.
  • امنیت داده‌ها: ابزار CloudConvert دارای گواهی ISO است که باعث می‌شود امنیت فایل‌های شما را تضمین کند. فقط شما به داده‌های خود دسترسی خواهید داشت و CloudConvert داده‌های کاربر را نمی‌فروشد.
  • تبدیل باکیفیت بالا: ابزار  CloudConvert با فروشندگان نرم‌افزار همکاری می‌کند تا نتایج درجه یک را ارائه دهد. شما می‌توانید تنظیمات تبدیل را برای رفع نیازهای خاص خودتنظیم کنید.

ابزار ezgif

یک سایت کاهش حجم عکس دیگر ابزار Ezgif است که یک مجموعه ابزار آنلاین همه‌کاره برای ویرایش اولیه تصاویر متحرک است. سه ویژگی اصلی آن شامل موارد زیر می‌شود:

  1. ایجاد و ویرایش GIF
  2. تبدیل ویدئو به GIF
  3. پشتیبانی از فرمت WebP و APNG

ابزار tinypng

ابزار TinyPNG یک سایت کاهش حجم عکس فوق‌العاده برای بهینه‌سازی اندازه فایل‌های تصویری است، به‌ویژه برای استفاده در وب‌سایت‌ها. این ابزار برای فشرده‌سازی هوشمندانه تصاویر WebP، PNG و JPEG طراحی شده است که منجر به ایجاد فایل‌های کوچک‌تر بدون کاهش کیفیت بصری می‌شود. عملکرد این ابزار عبارت‌اند از:

  • Drag & drop:  به‌سادگی شما می‌توانید در وب‌سایت TinyPNG بروید و تصاویر خود را در رابط وب drop کنید. الگوریتم فشرده‌سازی با اتلاف هوشمند با حفظ کیفیت تصویر، اندازه فایل را تحلیل و کاهش می‌دهد.
  • از فرمت‌های WebP، Png، jpeg پشتیبانی می‌کند.
  • زمان بارگذاری سریع‌تر: فایل‌های تصویری کوچک‌تر به معنای زمان بارگذاری سریع‌تر صفحه است که برای یک تجربه کاربری یکپارچه بسیار مهم است.
  • یکپارچه‌سازی API:  توسعه‌دهندگان می‌توانند به طور یکپارچه API تصویر قدرتمند را برای تغییر اندازه، تبدیل و برش تصاویر در گردش کار خود ادغام کنند.
  • افزونه وردپرس: اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، افزونه TinyPNG فشرده‌سازی تصویر را برای زمان بارگذاری سریع‌تر صفحه خودکار می‌کند.

کاربرد فرمت webp در فتوشاپ

سایت کاهش حجم عکس

فرمت کاربردی webp یک استاندارد باز است که به‌صورت رایگان از خود Google مجوز دارد. این فرمت طراحی شده است تا اندازه فایل‌های کوچک‌تر را در وب باکیفیت مشابه یا بالاتر برای کاربران خود ارائه دهد. فرمت webP بر خلاف JPG، فرمت کاملاً بدون اتلاف را برای جلوگیری از هرگونه موضوعی ارائه می‌دهد.

البته فراموش نکنید حجم فایل بزرگ‌تر از JPG باکیفیت بالا و بر خلاف JPG، از شفافیت پشتیبانی می‌کند که وقتی می‌خواهید اجازه دهید پس‌زمینه اطراف موضوع شما نمایش داده شود نظیر: محصولاتی که در یک وب‌سایت فروخته می‌شوند بسیار مهم است.

اگر برای پشتیبانی از شفافیت، تصاویر را به‌صورت PNG ذخیره می‌کنید، فرمت webP کاهش زیادی در اندازه فایل ارائه می‌دهد که حدود ۳۰٪ کوچک‌تر بدون اتلاف و بیش از ۸۰٪ هنگام ذخیره در قالبی با اتلاف قابل‌مقایسه باکیفیت بالاست.

تأثیرات کاهش حجم عکس در سئو

بهینه‌سازی تصاویر به معنای بهبود تصاویر در سایت شما برای ایجاد ترافیک است. برای رتبه‌بندی در صفحه اول گوگل، شما باید کارهایی بیش از بهینه‌سازی محتوای نوشته شده خود انجام دهید و اینجاست که سئوی تصویر وارد عمل می‌شود. این کار به شما کمک می‌کند تا تصاویر خود را درک کرده و آنها را بهبود ببخشید تا بتوانند رتبه سایت شما را به‌جای پایین آوردن آنها افزایش دهید.

درک قدرت بهینه‌سازی تصویر برای عملکرد وب

هنگام بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای موتورهای جستجو که همان سئو (SEO) است، عناصر مختلفی مانند ارتباط محتوا، ساختار وب‌سایت و سرعت بارگذاری صفحه در نظر گرفته می‌شود. اگرچه تصاویر اغلب نادیده گرفته می‌شوند، اما در تمام این جنبه‌ها نقش حیاتی ایفا می‌کنند.

سرعت بارگذاری صفحه بهبودیافته است

سایت کاهش حجم عکس

اندازه فایل تصویری بزرگ می‌تواند زمان بارگذاری وب‌سایت را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد و منجر به ناامیدی بازدیدکنندگان و نرخ پرش بالا شود. هنگامی که تصاویر بهینه‌سازی نمی‌شوند، می‌توانند بخش قابل‌توجهی از منابع صفحه را مصرف کنند و باعث تأخیر در رندر شوند. بااین‌حال، صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند اندازه فایل‌ها را با بهینه‌سازی تصاویر با CDN تصویر، بدون به خطر انداختن کیفیت بصری، کاهش دهند که در نتیجه سرعت بارگذاری صفحه بیشتر و تجربه مرور روان‌تر است.

تجربه کاربری پیشرفته

تجربه کاربری  یک عامل مهم در تعیین موفقیت یک وب‌سایت است. تصاویر بهینه شده نقش مهمی در ارائه یک تجربه مرور یکپارچه برای کاربران ایفا می‌کنند و به آنها امکان می‌دهد بدون زحمت در وب‌سایت حرکت کنند و با محتوای آن بدون وقفه ناشی از زمان بارگذاری کند ارتباط برقرار کنند.

بهینه‌سازی برای دستگاه‌های مختلف

بهینه‌سازی تصاویر برای دستگاه‌های مختلف با افزایش تنوع دستگاه‌ها و اندازه صفحه‌نمایش ضروری شده است. با ارائه تصاویری با اندازه مناسب و مطابق با وضوح صفحه‌نمایش دستگاه، صاحبان وب‌سایت می‌توانند تجربه کاربری را در همه پلتفرم‌ها افزایش دهند.

بهینه‌سازی موبایل

سایت کاهش حجم عکس

باتوجه‌به افزایش تعداد کاربرانی که از طریق دستگاه‌های تلفن همراه به وب‌سایت‌ها دسترسی پیدا می‌کنند، بهینه‌سازی موبایل بخشی جدایی‌ناپذیر از سئو است. تصاویر با بارگذاری آهسته می‌توانند به طور قابل‌توجهی بر تجربیات مرور تلفن همراه تأثیر بگذارند و منجر به نرخ پرش بالاتر و کاهش رتبه‌بندی جستجو شوند.

نتیجه‌گیری

آشنایی با چند سایت کاهش حجم عکس معروف به شما کمک می‌کند تا فرایند بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)، افزایش سرعت سایت و صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی را به‌صورت یکجا انجام دهید. در این مطلب برخی از مهم‌ترین این ابزارها را به شما معرفی کردیم؛ امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

شرکت رنگین کمان (RKWEB)؛ ارائه دهندۀ خدمات طراحی سایت در شیراز به‌صورت اختصاصی با سابقه‌ای طولانی در این حوزه در تمامی مراحل راه‌اندازی و گسترش کسب و کارهای اینترنتی همراه شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره‌تلفن: 09357871280 تماس حاصل فرمایید.

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید