گوگل ادز یا تبلیغات گوگل چیست؟ آشنایی کامل با جی ادز

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1402/2/17
559
+ 2 | - 0
گوگل ادز یا تبلیغات گوگل چیست؟ آشنایی کامل با جی ادز

گوگل ادز یا تبلیغات در گوگل یکی از از روش هایی است که کسب و کارها برای رقابت در فضای مجازی  و سطح اینترنت از آن استفاده می کنند.  به دلیل  افزایش میزان راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی، رقابت در گوگل و فضای اینترنت بسیار سخت و دشوار شده است.

به همین دلیل افراد همواره به دنبال استفاده از از روش هایی مانند سئو و تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز هستند تا بتوانند در این فضای رقابتی، برند و کسب و کار خود را به مخاطب نشان دهند.

فهرست مطلب گوگل ادز (ادوزر) یا تبلیغات گوگل 

  • تبلیغات گوگل یا گوگل ادز چیست؟
  • مزایای گوگل ادز چیست؟
  • معایب گوگل ادوردز چیست؟
  • آموزش گوگل ادز چه اهمیتی دارد؟
  • تبلیغات جی ادز به چه کسانی نمایش داده می شود؟
  • چه زمانی باید از گوگل ادوردز استفاده کنیم؟
  • هزینه گوگل ادوردز چقدر است؟
  • چگونه می توانیم تبلیغات گوگل ادوردز را انجام دهیم؟
  • جمع بندی مطلب گوگل ادز یا تبلیغات گوگل 

باید گفته شود که برای  استفاده از سرویس تبلیغات گوگل، در ابتدا باید بدانید که گوگل ادز چیست؟ و در چه زمانی مورد استفاده قرار می گیرد. در این صورت است که می توانید با توجه به کلمات کلیدی خود در گوگل، با رقیبتان به درستی رقابت کنید.

 

تبلیغات گوگل یا گوگل ادز چیست؟

تبلیغات گوگل سرویسی است که شرکت گوگل ایجاد کرده تا کاربران بتوانند کسب و کار و برند خود را در بخش های مختلف به نمایش بگذارند و از این طریق درآمد خود را افزایش دهد. البته تبلیغات در گوگل درآمد بسیار زیادی نیز برای خود شرکت گوگل ایجاد کرده است. این تبلیغات انواع مختلفی دارد که بر اساس نوع پرداخت یا رسانه ای که تبلیغ در آن نمایش داده می شود متفاوت است.

آموزش گوگل ادز

دانلود گوگل ادز

معروف ترین نوع تبلیغات در گوگل، تبلیغاتی است که با نام گوگل ادوردز شناخته می شود به طوری که بسیاری از افراد فقط نوع گوگل ادوردز را به عنوان جی ادز و تبلیغات گوگل می شناسند.

در این روش کاربران کلمات کلیدی مد نظر خود را به ارائه می کنند تا گوگل لینک های آن ها را وابسته به میزان هزینه پرداختی، در بالا و پایین صفحات یک تا سه نشان دهد. در گوگل ادوردز، هزینه بر اساس میزان کلیک بر روی لینک ها دریافت می شود.

 

مزایای گوگل ادز چیست؟

هر یک از اقداماتی که صاحبان کسب و کار ها و وبسایت ها برای بهبود و رشد روند فعالیت خود دارند، مزایا و معایب خاص خود را دارا می باشد. تبلیغات گوگل و گوگل ادوردز نیز از این موضوع مستثنی نیست.

مزایای استفاده از سرویس جی ادز بسیار زیاد است که در ادامه تعدادی از آن ها را برای شما بیان می کنیم.

  • افزایش فروش و آگاهی از برند در کوتاه ترین زمان ممکن.
  • دقیقا مخاطب شما را هدف می گیرد.
  • توانایی کنترل و مدیرین بودجه در هنگام استفاده از گوگل ادز.
  • بازگشت سریع هزینه ای که برای تبلیغات پرداخت می کنید.
  • سرعت آن نسبت به سئو بسیار بیشتر است.
  • نرخ تبدیل بالا نسبت به سایر انواع تبلیغات.
  • امکان ارائه تبلیغات شما به صورت ریسپانسیو و طبق ترتیب مد نظر شما.
  • امکان ارزیابی عملکرد تبلیغات به صورت کاملا ساده و مشخص شده.
  • امکان بالاتر بردن رنک تبلیغات خود نسبت به رقبا

 

معایب گوگل ادوردز چیست؟

همانطور که گفته شد استفاده از سرویس گوگل ادوردز و تبلیغات گوگل، علاوه بر مزایا، معایب بزرگی نیز دارد. به عنوان اولین عیب جی ادز می توان به گران بودن هزینه این خدمات اشاره کرد. چراکه ما در ایران باید مبالغ را به دلار پرداخت کنیم که بسیار سنگین است.

عیب دیگری که می تواند برای جی ادز در نظر گرفت این است که در بسیاری از مواقع نمایش این تبلیغات در ایران فیلتر بوده و کاربران بدون فیلترشکن نمی توانند وارد لینک تبلیغ شما شوند. این موضوع اهمیت زیادی دارد و بزرگترین دلیل کاهش استفاده از تبلیعات جی ادز توسط ایرانیان می باشد.

آموزش گوگل ادز چه اهمیتی دارد؟

یادگیری و کسب اطلاع درباره این تکنیک تبلیغات گوگل گاها شما را از یک بحران دیده نشدن جدی دور می‌کند، اما قطعا نجات دهنده شما تنها کاربرد گوگل ادز یا تبلیغات گوگل در فضای وب نیست.

طریقه شارژ اکانت گوگل ادز

گوگل ادز چیست

امری که در کنار آموزش گوگل ادز داشتن اطلاعات در خصوص ساخت و ایجاد اکانت گوگل ادز از اهمیت بالایی برخوردار است، تدوین استراتژی محتوایی بر اساس آخرین آپدیت‌های گوگل است.

امروزه تمامی سایت‌های مطرح دنیا از یک تقویم محتوایی کامل و سیستم تولید محتوای ساختارمند برخوردار هستند.

 

تبلیغات جی ادز به چه کسانی نمایش داده می شود؟

یکی از مهمترین مواردی که باید برای انجام هر تبلیغ در نظر گرفته شود، این است که تبلیغ شما به چه افرادی قرار است نمایش داده شود؟

می توان گفت که یکی از جذاب ترین امکاناتی که سرویس گوگل ادوردز در اختیار کاربران قرار می دهد این است که به کاربر اجازه می دهد تا به صورت و از جنبه های مختلف، مخاطب تبلیغات خود را تعیین کند. تعیین کردن نوع مخاطبان تبلیغات در گوگل از جنبه های زیر امکان پذیر است.

  • رده سنی
  • جنسیت
  • علایق
  • مکان
  • نوع دستگاه
  • بازاریابی مجدد( افرادی که قبلا از سایت استفاده کرده اند.)

 

چه زمانی باید از گوگل ادوردز استفاده کنیم؟

باید گفته شود که پایدارترین راه برای افزایش بازدید سایت، انجام سئو می باشد اما اگر در کنار انجام سئو بر روی سایت خود، نیاز دارید تا کاربران با سرعت بیشتری به سایت شما وارد شوند،

انجام گوگل ادوردز بهترین گزینه است. تبلیغات در گوگل در بهبود رتبه سایت شما نقشی ندارد اما به صورت مقطعی بازدید سایت و به دنبال آن درآمد کسب و کارتان را افزایش می دهد.

هزینه گوگل ادوردز چقدر است؟

در هر نوع از تبلیغات، فاکتور هزینه برای صاحبان کسب و کار بسیار پر اهمیت است. برای استفاده از سرویس تبلیغات گوگل نیز در ابتدا باید هزینه گوگل ادوردز را بدانید.

گوگل ادز در ایران

آموزش رایگان گوگل ادز

بطور کلی می‌توان گفت که شما برای ساخت اکانت گوگل ادز و نمایش تبلیغ خود هزینه ای پرداخت نمی کنید؛ بلکه هزینه پرداختی شما مربوز به زمانی است که کاربران بر روی تبلیغ شما کلیک می کنند. مبلغ هزینه گوگل ادز بر اساس هر کلیک و به صورت مزایده ای تعیین می شود. بدین صورت که اگر شما می خواهید تبلیغتان بالا تر از تبلیغ رقبا قرار بگیرد، باید مبلغ بالاتری برای هر کلیک پیشنهاد دهید.

چگونه می توانیم تبلیغات گوگل ادوردز را انجام دهیم؟

برای استفاده از سرویس تبلیغات گوگل باید در ابتدا کلمات کلیدی مد نظر خود را تعیین کرده و سپس تبلیغات گوگل ادوردز را شروع کنید. برای این کار باید درمورد راه اندازی کمپین گوگل ادوردز و همچنین نحوه تدوین استراتژی گوگل ادز را آموزش ببینید و یا این کار را به شرکت های دیجیتال مارکتینگ بسپارید.

چراکه درصورتی که نحوه کار با اکانت گوگل ادز و نحوه انتخاب کلمات کلیدی و لینک ها به صورت بهینه را بلد نباشید، تمام هزینه شما هدر می رود.

جایگزین‌های ارگانیک برای گوگل ادز

استفاده از گوگل ادز برای جذب سریع مشتریان بسیار موثر است، اما هزینه بالایی دارد. روش‌های جایگزین، پایدارتر هستند و در بلندمدت برای افزایش ترافیک و جذب مشتری بهترین گزینه به شمار می‌روند. برخی از این روش‌های ارگانیک را در ادامه بررسی می‌کنیم.

سئو (SEO)

با بهبود محتوا، ساختار سایت و کلمات کلیدی، می‌توانید رتبه سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل افزایش دهید و به صورت رایگان در صفحات اول ظاهر شوید. تولید محتوای ارزشمند و مفید برای کاربران، یکی از مهم‌ترین عوامل برای بهبود رتبه سایت در گوگل است. ایجاد لینک‌های باکیفیت از سایت‌های دیگر به سایت شما، به گوگل نشان می‌دهد که سایت شما معتبر و قابل اعتماد است. برای اطلاع از جزئیات فرایند SEO به صفحۀ "سئو در شیراز" مراجعه کنید.

بازاریابی محتوا

با نوشتن مقالات مرتبط با حوزه فعالیت خود، می‌توانید مخاطبان را به سایت خود جذب کرده و آن‌ها را به مشتریان بالقوه تبدیل کنید. استفاده از اینفوگرافیک‌ها برای نمایش اطلاعات به صورت بصری، جذابیت محتوا را افزایش می‌دهد و به اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند. تولید و انتشار ویدیوهای آموزشی، معرفی محصولات و خدمات، می‌تواند به افزایش شناخت برند و جذب مخاطب کمک کند.

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و لینکدین، به شما امکان می‌دهد با مخاطبان خود تعامل داشته باشید و برند خود را معرفی کنید. تولید محتواهای جذاب و مرتبط با مخاطبان، باعث افزایش تعامل و جذب فالوور می‌شود. استفاده از تبلیغات هدفمند در شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند به شما کمک کند تا به مخاطبان خاص خود دسترسی پیدا کنید.

ایمیل مارکتینگ

با جمع‌آوری آدرس ایمیل مخاطبان، می‌توانید به طور مستقیم با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را از محصولات و خدمات جدید خود آگاه کنید. ارسال ایمیل‌های شخصی‌سازی شده و مرتبط با علایق مخاطبان، باعث افزایش نرخ باز شدن و کلیک ایمیل‌ها می‌شود.

مزایای استفاده از روش‌های ارگانیک

در مقایسه با گوگل ادز، روش‌های ارگانیک هزینه بسیار کمتری دارند. نتایج حاصل از روش‌های ارگانیک، پایدارتر و بلندمدت‌تر هستند. کاربران به نتایج ارگانیک اعتماد بیشتری دارند. با استفاده از روش‌های ارگانیک، می‌توانید مخاطبان هدفمندتری را جذب کنید. برای کسب نتایج بهتر، بهتر است از ترکیبی از روش‌های ارگانیک استفاده کنید و به طور مداوم بر روی بهبود آن‌ها تلاش کنید.

جمع بندی مطلب گوگل ادز یا تبلیغات گوگل 

در این مقاله درمورد تبلیغات گوگل و گوگل ادوردز و همچنین مزایا و معایب آن صحبت کردیم. همانطور که گفته شد، راه اندازی کمپین تبلیغات گوگل یک امر تخصصی بوده و نیازمند آموزش است. بنابراین اگر قصد استفاده از سرویس گوگل ادوردز را دارید و وقت آموزش دیدن ندارید، باید به دنبال یک موسسه حرفه ای در این زمینه باشید و تبلیغات گوگل خود را برونسپاری کنید.

شرکت طراحی وب رنگین کمان تمامی خدمات دیجیتال مارکتینگ از جمله طراحی کمپین های گوگل ادوردز را به بهترین شکل ممکن به شما عزیزان ارائه می دهد. جهت دریاف اطلاعات از نحوه شروه همکاری با این مرکز، می توانید با شماره های موجود در وب سایت ما تماس بگیرید.

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید