طراحی سایت فریلنسری

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1403/3/5
66
+ 0 | - 0

طراحی سایت فریلنسری ایجاد وب‌سایت‌ها و صفحاتی است که به نوعی یک بنگاه کاریابی برای متخصصان در زمینۀ فناوری اطلاعات محسوب می‌شود. در رشتۀ مهندسی کامپیوتر و زیرمجموعه‌های آن امکان دورکاری و تحویل پروژه به‌صورت غیر حضوری وجود دارد و یک مزیت خاص این رشته به شمار می‌آید.

به طور خلاصه باید گفت: فریلنسر کسی است که برای یک کارفرما کار نمی‌کند و آزاد است و پروژه‌های قراردادی کوتاه‌مدت را انجام می‌دهد. فریلنسرها کار خود را انتخاب می‌کنند و اغلب نرخ‌های خود را تعیین می‌کنند و می‌توانند اشکال حقوقی مختلفی داشته باشند؛ بنابراین ممکن است در این فکر باشید که چگونه به‌عنوان یک فریلنسر کار خود را انجام دهید.

ما در اینجا شیوه‌های مختلف که از نظر فنی خوداشتغالی وجود دارد و همچنین انواع مجوزها که برای این‌گونه کسب‌وکارها نیاز دارید را روشن شرح خواهیم داد. اگر به فکر راه‌اندازی یک سایت freelancer هستید تا پایان با ما همراه باشید!

مزایا و معایب فریلنسری

پیش از اینکه به موضوع طراحی سایت فریلنسری ورود کنیم بهتر است نگاهی داشته باشیم به مزایا و معایب دورکاری و انجام کارها به‌صورت پروژه‌ای و غیر حضوری. پس از اشراف به این مزایا و معایب مدل کسب درآمد از طراحی سایت فریلنسری بیشتر قابل درک خواهد بود.

طراحی سایت فریلنسری

مزایا

  • شما رئیس خودتان هستید: یکی از مزایای فریلنسر بودن این است که با طراحی سایت فریلنسری دیگر مجبور نیستید به کسی جز مشتریانتان و خودتان پاسخ دهید. هیچ‌کس برای انجام‌دادن کار و یا برعکس برای انجام‌ندادن کار شما را بازخواست نخواهد کرد و یا شما را مدیریت نمی‌کند.
  • ساعت‌های کاری انعطاف‌پذیر: مزیت مهم بعدی فریلنسر بودن این است که می‌توانید هر زمانی که بخواهید کار کنید. همچنین شما می‌توانید ساعات کاری خود را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید تا ظهر بخوابید، می‌توانید این کار را انجام دهید. اگر می‌خواهید آخر هفته را تعطیل کنید تا بتوانید شهر را بگردید مانعی ندارد. به‌عنوان یک فریلنسر، می‌توانید ساعات کار را پراکنده کنید.
  • کنترل بر مشاغل و مشتریان: وقتی برای شخص دیگری کار می‌کنید، انتخابی ندارید که با چه کسی کار کنید. شما می‌توانید با مشتریان غیرحرفه‌ای روبه‌رو شوید. طراحی سایت فریلنسری این مزیت را دارد که با طیف وسیعی از کارفرمایان مواجه می‌شوید و براساس اولویت و میزان حرفه‌ای بودن اشخاص، کار مورد نظر را انتخاب یا رد می‌کنید.
  • هرجا که می‌خواهید کار کنید: از دیگر مزیت‌های فریلنسر بودن این است که شما می‌توانید هر کجا می‌خواهید کار کنید، چه در یک کافی‌شاپ کار کنید و چه زمانی که در تعطیلات در سفر هستید به کار خود بپردازید فرقی نمی‌کند. شما تنها به یک لپ‌تاپ و یک اینترنت پرسرعت برای مرور وظایف، ارسال پروژه‌ها و ارتباط با دیگر اعضای تیم احتیاج دارید.
  • شما تمام سودها را دریافت می‌کنید: در آخر از آخرین مزیت فریلنسر بودن باید گفت که دیگر مجبور نیستید برای یک نرخ ثابت کار کنید، بزرگی و کوچکی پروژه‌ها بر میزان دستمزد شما اثر می‌گذارد. در نتیجه شما با سود حاصل از پروژه‌های مختلف می‌توانید درآمد مناسبی به دست بیاورید که یکی از جذابیت‌های این نوع کسب و کار است.

معایب

  • حجم کاری ثابت یا قابل ‌اعتماد نیست: باید اضافه کرد متأسفانه فریلنسر بودن به این معنی است که درآمد و حجم کاری شما ناپایدار و متناقض است. در بیشتر موارد، شما نمی‌توانید به هیچ پروژه، مشتری یا سود معمولی وابسته باشید، درحالی‌که حقوق دقیق و دریافتی ماهانه در یک شغل سنتی قابل محاسبه و اطمینان است.
  • تمایز بین زمان کاری و شخصی: رئیس خود بودن و کارکردن در خانه به این معنی است که تشخیص زمان کار و زندگی شخصی شما دشوار است. این بدان معناست که می‌توانید ساعت‌های طولانی کار کنید و هرگز برای علایق شخصی خود وقت نگذارید و این موضوع می‌تواند برای خیلی از افراد مشکل باشد.
  • دریافت‌نکردن حقوق: فریلنسر بودن به این معنی است که کارتان ممکن است هر لحظه در معرض خطر عدم دریافت حقوق قرار بگیرد. این در دنیای مشاغل آزاد بسیار رایج است. برای همین است که در طراحی سایت فریلنسری باید تضمین‌هایی برای دریافت مبلغ پروژه در نظر گرفته شود. راه‌هایی برای محافظت از خود در برابر مشتریانی وجود دارد که پولی پرداخت نمی‌کنند، اما گاهی اوقات وقتی که بسیار دیر شده متوجه می‌شوید که مشکلی وجود دارد.
  • بدون مزایای جانبی: به زبان ساده و بدون استفاده از مفاهیم پیچیده، تغییر سبک زندگی آزاد ممکن است به نفع شما نباشد! راه‌اندازی کسب‌وکار مستقل به این معنی است که دیگر روزهای بیماری یا تعطیلات پولی برای استفاده ندارید. هر روزی که کار نمی‌کنید روزی است که حقوق نخواهید گرفت!

راه‌اندازی و طراحی سایت فریلنسری

طراحی سایت فریلنسری

یک طرح تجاری بنویسید

هنگام راه‌اندازی یک کسب‌وکار و طراحی وب‌سایت فریلنسری، داشتن یک نقشه راه روشن بسیار مهم است. در اینجای کار نحوه ایجاد یک طرح کسب‌وکار جامع بسیار نقش مهمی دارد و بهتر است در اولین قدم خود یک نمونه کار بسازید که با نمایش کار خود شروع کنید. نمایش پروژه‌هایی که درگذشته تکمیل کرده‌اید، نمونه‌هایی از قطعات یا حتی پروژه‌های شخصی. یک وب‌سایت نمونه کار آنلاین می‌تواند ابزار قدرتمندی برای نمایش مهارت‌های شما و جذب مشتریان بالقوه باشد.

در مورد ساختار کسب‌وکار خود تصمیم بگیرید

پس از پایه‌گذاری یک طرح تجاری مستحکم، مرحله حیاتی بعدی تعیین ساختار کسب‌وکار شما است. این مرحله بر تعهدات مالیاتی، مسئولیت شخصی و نحوه اداره تجارت شما تأثیر بسیاری می‌گذارد.

کسب‌وکار آزاد خود را ثبت کنید

برای راه‌اندازی رسمی کسب‌وکار خود پس از طراحی سایت فریلنسری، باید آن را ثبت کنید. این کار شامل انتخاب یک نام تجاری مناسب، تعیین ساختار قانونی آن و ثبت‌نام در مراجع دولتی مربوطه است. شرایط ثبت‌نام می‌تواند بسته به موقعیت مکانی شما متفاوت باشد، بنابراین تحقیق و پیروی از مقررات محلی بسیار مهم است.

بهتر است مجوزهای لازمه کار خود را دریافت کنید

طراحی سایت دورکاری

راه‌اندازی یک تجارت آزاد ممکن است بسته به صنعت و مکان شما به مجوزهای خاصی نیاز داشته باشد. این مجوزها تضمین می‌کنند که شما از نظر قانونی مجاز به ارائه این خدمات هستید. برای به‌دست‌آوردن آنها، معمولاً باید با سازمان‌های دولتی مربوطه درخواست دهید، اسناد لازم را ارائه کنید و هزینه‌های مربوطه را بپردازید.

بیشتر بخوانید: نکات طراحی سایت شرکتی

یک حساب بانکی تجاری باز کنید

جداکردن امور مالی شخصی از امور مالی کسب‌وکار ضروری است. باز کردن یک حساب بانکی اختصاصی به شما این امکان را می‌دهد تا درآمد و هزینه‌های خود را به طور مؤثر مدیریت کنید. برای انجام این کار، باید یک بانک را انتخاب کنید، اسناد لازم را ارائه دهید و یک حساب تجاری راه‌اندازی کنید.

بیمه کسب‌وکار بگیرید

باید در نظر داشته باشید که شما به‌عنوان یک مدیر سایت که قرار است از کارفرماها و کارپذیرهای متعددی پشتیبانی کند، برای محافظت از خود و مشتریانتان، بیمه کسب‌وکار دریافت کنید. انواع مختلفی از بیمه وجود دارد، مانند بیمه مسئولیت حرفه‌ای که می‌تواند در صورت بروز خطا یا کوتاهی در کار شما را پوشش دهد.

تجارت آزاد خود را بازاریابی کنید

بازاریابی برای جذب مشتریان و رشد کار آزاد یا دورکاری نقش مهمی در پیشرفت شما ایفا می‌کند. ایجاد و بهینه‌سازی و طراحی سایت فریلنسری حرفه‌ای برای نمایش خدمات و نمونه کارها را در نظر بگیرید. حضور قوی در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی نظیر: اینستاگرام، واتس‌اپ و... نیز می‌تواند به دستیابی به مخاطبان گسترده‌تری کمک کند. حضور در رویدادهای مختلف برای ایجاد ارتباطات و به‌دست‌آوردن ارجاع در فریلنسینگ لازم و ضروری است.

طراحی سایت فریلنسری با الهام از سایت‌های موفق

طراحی سایت فریلنسری

سایت‌های زیادی هستند که در زمان طراحی سایت فریلنسری می‌توانید از آنها الهام بگیرید. برخی از نمنوه‌های موفق داخلی و خارجی را در این بخش برای شما لیست کردیم.

  • freelancer.com یک نمونه موفق سایت کاریابی آنلاین است که کاربران از سراسر دنیا دارد.
  • Behance یکی دیگر از سایت‌های بین‌المللی موفق در این حوزه است.
  • Dribbble سایت دیگری است که کاربران ایرانی هم با آن آشنایی دارند.
  • پونیشا یک نمونه داخلی از سایت کاریابی و دورکاری است.
  • کارلنسر یک پلتفرم دیگر در زمینۀ کاریابی آنلاین است که سابقه‌ای طولانی دارد·
  • پارس فریلنسر هم به‌عنوان یک وب‌سایت موفق در حوزه کاریابی فعالیت دارد.

کسب درآمد از سایت‌های فریلنسری

کسب درآمد از وب‌سایت فریلنسری بستگی به میزان فعالیت شما خواهد داشت. موردی را که باید در نظر داشته باشید متوسط درآمد طراحی سایت که به‌صورت حدودی بین 10 تا 50 میلیون برای هر پروژه تخمین زده می‌شود. درآمد مشاغل آزاد به تجربه شما بستگی فراوانی دارد و پیچیدگی طرح‌های مشتریان نیز بر آن اثر می‌گذارد.

پرداخت می‌تواند تحت‌تأثیر هزینه‌های ساعتی و هزینه‌های پروژه‌ای برای طراحی وب باشد. نرخ‌های ساعتی تضمین می‌کند که برای کاری که انجام می‌دهید دستمزد دریافت می‌کنید. اگر از ساعت‌های نقل‌شده خود عبور کنید، آن زمان جبران می‌شود. اما شما همچنین محدود به صورت‌حساب ساعتی هستید؛ بنابراین تکمیل سریع‌تر پروژه‌ها به معنای درآمد کمتر است.

طراحی سایت فریلنسری

فریلنسرهای باتجربه‌تر نرخ‌های مبتنی بر پروژه را انتخاب می‌کنند که معمولاً به‌ازای هر ساعت درآمد بیشتری دارند. این نرخی است که مشتریان ممکن است تمایلی به پرداخت آن نداشته باشند. به‌خصوص اگر تجربه کمتری داشته باشید بااین‌حال، اگر پروژه‌ای سخت‌تر از حد انتظار باشد، ساعات اضافی شما ممکن است نرخ پرداخت شما را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.

به‌خاطر داشته باشید که کار آزاد ممکن است ثابت نباشد؛ بنابراین تعداد پروژه‌هایی که روی آن‌ها کار می‌کنید می‌تواند تغییر کند و درآمد شما با آن تغییر کند. با در نظر گرفتن این مسئله زمانی که نسبت به طراحی سایت فریلنسری اقدام می‌کنید می‌توانید درصد و کمیسیون مشخصی به‌عنوان کاریاب مشخص کنید و از این طریق درآمد مشخصی داشته باشید.

یک سایت فریلنسری با توجه به حجم بالای دیتا بهتر است به‌صورت اختصاصی طراحی شود و نه با سرویس آماده‌ای مثل وردپرس؛ به همین خاطر باید هزینه‌های چندبرابر یک سایت وردپرسی را برای آن مد نظر قرار بدهید.

جمع‌بندی

سایت‌های فریلنسری، دورکاری و واسطه پروژه به خصوص در حوزۀ IT و فناوری اطلاعات بسیار زیاد هستند. با در نظر گرفتن مدل کسب درآمد این نوع وب‌سایت‌ها بسیاری از افراد به دنبال طراحی سایت فریلنسری هستند. اگر می‌خواهید در این زمینه به موفقیت برسید حتماً سایت‌های مشابه را بررسی کنید و از امکانات و قابلیت‌های آنها ایده بگیرید.

شرکت رنگین کمان (RKWeb)؛ مجری پروژه‌های طراحی سایت در شیراز با سابقه‌ای درخشان در این حوزه در تمامی مراحل راه‌اندازی و توسعه کسب و کارهای اینترنتی راهنما و مشاور شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌تلفن: 09357871280 در تماس باشید!

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید