15 راز موفقیت در فروش اینترنتی

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1403/1/1
478
+ 1 | - 0

یکی از لذت‌های کسب‌وکار اینترنتی فروش آن است. البته در بعضی مواقع پیش آمده است که در فروش دچار مشکل می‌شوید و این موضوع ممکن است شما را آزرده‌خاطر کند. در اینجا 15 راز موفقیت در فروش آنلاین را برای شما بازگو می‌کنیم و استراتژی‌های بازاریابی آنلاین را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

در دنیای امروزی با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی، درک اینکه واقعاً چه چیزهایی باعث می‌شود تا فروش چندین برابر شود بسیار چالش‌برانگیز است. در ادامه قرار است که برخی از برترین نکات را به ساده‌ترین شکل برای شما توضیح بدهیم؛ با ما همراه باشید!

15 راز موفقیت در فروش اینترنتی

راز موفقیت در فروش اینترنتی

برای محصولات خود یک توضیح کامل و بهینه بنویسید

زمانی که محصولات خود را به‌صورت آنلاین به فروش می‌رسانید باید برای آن‌ها توضیحات واضح و البته جذاب بنویسید. ویژگی‌ها و مزایای محصولات را به‌گونه‌ای توصیف کنید که تمایل کاربران به خرید از فروشگاه آنلاین بیشتر شود. این مهم‌ترین راز موفقیت در فروش اینترنتی است.

استراتژی بازاریابی خود را تقویت کنید

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی محصولات نقش مهم و به سزایی در فروش آنلاین دارد؛ بنابراین از روش‌های مختلف بازاریابی برای تبلیغ فروشگاه اینترنتی خود استفاده نمایید. بازاریابی ایمیلی، پیامکی، تبلیغات آنلاین و رپورتاژ آگهی از جمله این روش‌ها هستند.

سایت خود را بر روی گوشی همراه بهینه کنید

در عصر جدید و گوشی‌های هوشمند بیشتر افراد از گوشی همراه خود برای خرید آنلاین استفاده می‌کنند. شما به‌عنوان صاحب کسب‌وکار آنلاین باید مطمئن شوید که وب‌سایتتان بر روی دستگاه تلفن همراه به‌خوبی کار می‌کند. به‌این‌ترتیب افراد بیشتری جذب فروشگاه اینترنتی شما خواهند شد. این راز موفقیت در فروش اینترنتی را فراموش نکنید!

برای نمایش محصولات خود از تصاویر باکیفیت استفاده شود

برای فروش بهتر از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید. تصاویر باکیفیت باعث می‌شود محصولات شما جذاب‌تر به نظر برسند و مشتریان بیشتری جذب سایت شوند.

از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

از پلتفرم‌های اینستاگرام، واتس‌اپ، تلگرام و... برای تبلیغ فروشگاه آنلاین خود غافل نشوید و از محصولات خود یک محتوای جالب به اشتراک بگذارید و با مخاطبان تعامل برقرار کنید.

با اینفلوئنسرها همکاری کنید

راز موفقیت در فروش اینترنتی

با اینفلوئنسرهایی که با مخاطبان شما همسو هستند در ارتباط باشید. این اشخاص می‌توانند به تبلیغ محصولات و یا خدمات شما برای دنبال‌کنندگانشان کمک کنند و ترافیک بیشتری را به فروشگاه آنلاین شما هدایت کنند.

افزایش سرعت سایت

یک راز موفقیت در فروش اینترنتی به صفحات وب‌سایت شما مرتبط است. اگر صفحات سریع‌تر بارگیری ‌شوند نه‌تنها تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌دهند؛ بلکه در نتایج جستجو نیز رتبه بالاتری کسب می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید رتبه بالاتر به معنی بازدیدکنندگان بیشتر است.

ساخت و طراحی وب‌سایت جذاب

وب‌سایت طراحی شده شما باید از نظر بصری جذاب، آسان برای پیمایش و بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو باشد. به این ترتیب کاربران با ورود به سایت شما یک تجربه خوب از خرید و طراحی سایت خواهند داشت.

برای محصولات خود ارسال رایگان در نظر بگیرید

در علم بازاریابی نکاتی وجود دارد که باعث می‌شود جذب مشتری بیشتر و فروش بالاتری داشته باشید؛ ارسال رایگان یک انگیزه قوی برای مشتریان است که پیشنهاد می‌شود این گزینه را برای سفارش‌های بیش از یک آستانه خاص یا به‌عنوان یک تبلیغ با زمان محدود در نظر بگیرید.

ارائه گزینه‌های پرداخت متفاوت

یکی از رازهای موفقیت در فروش اینترنتی ارائه گزینه‌های متفاوت پرداخت است. زمانی که پرداخت را برای مشتریان آسان می‌کنید مشتری از خدمات شما راضی خواهد بود و از آن طرف فروش شما هم بالاتر خواهد رفت.

نمایش رضایت کاربران از محصولات

زمانی که رضایت کاربران از خرید محصول نمایش داده شود مابقی خریداران از این رضایت با خیال راحت و به‌صورت تضمینی از فروشگاه اینترنتی شما خرید می‌کنند. سعی کنید با تکنیک‌ها و ترفندهای مختلف، خریداران را به ثبت نظرات و دیدگاه در مورد محصول تشویق کنید.

تضمین بازگشت محصول در صورت مشکل برای مشتریان در نظر بگیرید

راز موفقیت در فروش اینترنتی

شاید برای شما مسئله کوچکی باشد و به چشم نیاید؛ اما در بسیاری از مواقع تنها دلیلی که کاربران از سایت خرید نمی‌کنند نبود ضمانت خرید است.

خیلی از افراد خرید به‌صورت آنلاین را یک عمل ریسکی می‌دانند و همین موضوع به نخریدن محصول ختم می‌شود. بنابراین شما برای مقابله با این اتفاق به کاربران خود اطمینان دهید که در صورت مشکل داشتن محصول و یا هر چیز دیگری امکان بازگشت وجه وجود دارد.

هزینه‌های اضافی را برای مشتری مشخص کنید

برای همۀ ما پیش‌آمده است که در مرحلۀ پایان خرید و انتخاب نهایی محصول به  قسمت درگاه پرداخت هدایت می‌شویم و هزینه محصول انتخابی با هزینه نهایی کاملاً متفاوت است و هیچ توضیحاتی برای این منظور ارائه نمی‌شود. با این شرایط شما مشتری خود را از دست می‌دهید.

سعی کنید هزینه‌های اضافی (مالیات، هزینه پست، بیمه، نوسانات قیمت به دلیل افزایش قیمت ارز و...) را به شکل واضح برای مشتری شرح بدهید.

مخاطبان خود را تبدیل به یک طرفدار کنید

در علم بازاریابی بسیار اهمیت دارد که مخاطبان شما فقط یک خریدار نباشند؛ بلکه مهم است که طرف‌دار شما باشند. آنها باید حتی زمانی که از شما محصولی خریداری نمی‌کنند شما را به دیگران معرفی ‌کنند. با این روش شما مشتریانی دارید که به‌صورت رایگان کار بازاریابی را برای شما انجام می‌دهند.

به‌روزرسانی همیشگی سایت

نکته‌ای که باید همیشه به آن توجه کرد به‌روزرسانی سایت است. این مسئله در فروش محصولات نقش بسیار مهمی دارد. به‌روز بودن قیمت‌ها برای کاربران خیلی مهم است و برای آنها اهمیت دارد که قیمت محصولات را واضح و دقیق بدانند. از این راز موفقیت در فروش اینترنتی غافل نشوید!

4 راز موفقیت در فروش اینترنتی دیگر

راز موفقیت در فروش اینترنتی

  1. اطلاعات کامل نظیر: آدرس محل کار، تلفن همراه در سایت درج شود:

بهترین روش برای افزایش فروش محصولات خاطرجمع بودن مشتری است. اینکه مشتری از شما اطلاعاتی داشته باشد بسیار مهم است. شماره همراه و نشانی محل کار جزو گزینه‌هایی از راز موفقیت در فروش اینترنتی محسوب می‌شود.

  1. برای مشتریان خود تخفیف مدت‌دار مشخص کنید:

به‌عنوان صاحب سایت و برای افزایش فروش، تخفیف‌های مدت‌دار مشخصی را برای مشتریان در نظر بگیرید و کاربران خود را راضی کنید محصولات سایت را خریداری کنند. در علم بازاریابی این عمل به‌صورت جدی انجام می‌شود.

  1. در صفحه پرداخت از تبلیغات استفاده نکنید:

زمانی که مخاطبان به صفحه خرید هدایت می‌شوند و مبلغ محصول موردنظر را پرداخت می‌کنند بهتر است به‌صورت مستقیم به همان صفحه هدایت شوند. اگر این عمل صورت نگیرد ممکن است باعث آزرده‌خاطر شدن مشتری شما شود. پیشنهاد می‌کنیم از ساده‌ترین روش‌ها برای هدایت‌کردن مخاطب به صفحهٔ پرداخت استفاده کنید.

  1. از چت زنده و یا پشتیبانی 24 ساعته استفاده کنید:

برای اینکه وب‌سایت شما موفق و پرفروش باشد بهتر است در سایت از پشتیبانی 24 ساعته استفاده شود. این امر باعث می‌شود مشتریان شما با اطمینان بیشتری محصول مورد نظر را خریداری کنند. با پرسش و پاسخ مشتری از مشاور آنلاین، کاربران با سایت شما بیشتر تعامل برقرار می‌کنند و این مسئله در فروش محصولات نقش بسیار مهمی دارد.

چرا تکنیک‌های بازاریابی در اینترنت متفاوت است؟

بازاریابی اینترنتی اصطلاحی است که آن را زیاد می‌شنویم. باید گفت با پیشرفت سریع تکنولوژی اینترنت، تکنیک‌های بازاریابی جدیدی پدید آمدند که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. بازاریابی در کسب‌وکار آنلاین نقش بسیار مهمی دارد و حتی به‌عنوان یک عنصر حیاتی شناخته می‌شود. بازاریابی اینترنتی به شما کمک می‌کند که محصولات خود را به مخاطبان نمایش و مزایای رقابتی را شرح بدهید.

  • تکنیک بازاریابی موتورهای جستجو: این نوع بازاریابی برای ارتقای وب‌سایت است که برای افزایش رتبه صفحات وب‌سایت در نتایج موتور جستجو به کار می‌رود. این تکنیک از طریق تبلیغات متنی و بهینه‌سازی موتور جستجو انجام می‌شود.
  • بازاریابی به‌صورت وبلاگ: این نوع بازاریابی همان‌طور که از اسمش پیداست از طریق وبلاگ انجام می‌شود. وبلاگ‌ها حاوی پست‌های روزانه یا هفتگی هستند که درمورد یک موضوع واحد صحبت می‌کنند. وبلاگ‌ها برای ایجاد گفتگو با مشتریان استفاده می‌شوند تا بتوانند ویژگی‌های محصولات و خدمات را توضیح دهند.
  • بازاریابی ایمیلی: این نوع از بازاریابی به‌صورت مستقیم از طریق ایمیل و برای انتقال پیام به مخاطبان انجام می‌شود. ایمیل‌ها با هدف تقویت رابطه فرد با فروشگاه اینترنتی ارسال می‌شوند.
  • بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی: بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی از رسانه‌ها برای فروش، روابط‌ عمومی و ارائۀ خدمات پس از فروش به مشتری استفاده می‌کند. ابزارهایی نظیر: اینستاگرام، واتس‌اپ، تلگرام و... می‌تواند نقش مهمی برای معرفی محصولات سایت شما ایفا کند.

نکات تکمیلی راز موفقیت در فروش اینترنتی

راز موفقیت در فروش اینترنتی

در پایان این مطالب باید اضافه کرد با رعایت تمام نکات ذکر شده فروش فروشگاه اینترنتی شما به‌تدریج بیشتر و بیشتر خواهد شد. نکات تکمیلی دیگری در این زمینه وجود دارد که به شرح زیر است:

  • فروش بیشتر و جذب مشتری رابطه تنگاتنگی باهم دیگر دارند. وقتی شما خلاقیت به خرج بدهید، مشتری بیشتری جذب می‌کنید و زمانی که مشتری بیشتری جذب کردید قطعاً فروش بهتری خواهید داشت.
  • همیشه در دسترس مشتری باشید و برای مخاطبان خود احترام قائل باشید. برای مشتریان مهم است مدیر فروشگاهی که قرار است محصول موردنظر خود را از آن خریداری کنند از اهداف و موقعیت آنها خبردار باشد. شناسایی اهداف مخاطبان شما جایگاه وب‌سایتتان را ارتقا می‌دهد. از مزایای در دسترس مشتری بودن، القای حس خوب به کاربران است.
  • برای سایت خود نماد اعتماد یا اینماد تهیه کنید. با ورود مشتری به سایت و دیدن اینماد این حس به مشتری القا می‌شود که سایت مورد اعتماد و ایمن است. این نکته بسیار اهمیت دارد که ترس مشتری از خرید اینترنتی از بین برود.

سخن پایانی

راز موفقیت در فروش اینترنتی در قدم اول این است که اصول طراحی سایت و زیرساخت‌های لازم برای سایت فروشگاهی یا پیج اینستاگرام خود را فراهم کنید. در این مطلب برخی از ترفندهای مهم در افزایش فروش از طریق کانال‌های آنلاین را مورد بررسی قرار دادیم. شما چه نکات دیگری را به موارد فوق اضافه می‌کنید؟ نظرات خودتان را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

رنگین کمان؛ شرکت طراحی سایت شیراز با سابقه‌ای درخشان در حوزه توسعه وب و تیمی متخصص و متعهد در تمامی مراحل راه اندازی و گسترش یک کسب و کار آنلاین همراه شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق کانال های ارتباطی درج شده در سایت با کارشناسان ما در تماس باشید یا با شماره تلفن 09357871280 تماس حاصل فرمایید!

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید