دلایل طراحی سایت وردپرس

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1403/3/12
56
+ 0 | - 0

همان‌طور که می‌دانید وردپرس یک پلتفرم کاربردی برای ایجاد وب‌سایت رایگان و منبع‌باز است. در سطح فنی‌تر، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که به زبان PHP نوشته شده و از پایگاه‌داده MySQL استفاده می‌کند. دلایل طراحی سایت وردپرس موضوعی است که در این مطلب به آن می‌پردازیم. خیلی از کاربران این نرم‌افزار را به‌عنوان آموزش عالی می‌دانند به همین منظور طراحی سایت وردپرس یکی از ساده‌ترین و قدرتمندترین وبلاگ‌نویس و سازنده وب‌سایت است که امروزه وجود دارد.

نرم‌افزار وردپرس یک پلتفرم عالی برای طراحی وب‌سایت است. از وبلاگ‌نویسی گرفته تا ساخت انواع فروشگاه‌های اینترنتی و همین‌طور وب‌سایت‌های تجاری و نمونه کارها، در نهایت باید گفت وردپرس یک CMS همه‌کاره است. وردپرس با درنظرگرفتن قابلیت استفاده و انعطاف‌پذیری، راه‌حلی عالی برای وب‌سایت‌های بزرگ و کوچک است. با ما همراه باشید تا با این پلتفرم بیشتر آشنا شوید!

ابزارهای کاربردی وردپرس

برای درک بهتر دلایل طراحی سایت وردپرس قبل از هر چیز نگاهی به برخی از امکانات این پلتفرم داشته باشیم.

ووکامرس

افزونه ووکامرس پیشرو در طراحی سایت وردپرس است. وبلاگ وردپرس کاربران را به یک فروشگاه آنلاین کاملاً کاربردی تبدیل می‌کند. افزونه ووکامرس به لطف سفارشی‌سازی که دارد می‌تواند همه چیز را در خود جا داده است و کاربران می‌توانند از فایل‌های دیجیتال گرفته تا محصولات فیزیکی را در فروشگاه اینترنتی خود بفروشند.

WpForms

دلایل طراحی سایت وردپرس

یکی دیگر از ابزارهای کاربردی  وردپرس افزونه WpForms است که یکی از محبوب‌ترین فرم‌سازهای وردپرس در بازار محسوب می‌شود. این ابزار مبتدی اضافه‌کردن فرم‌ها را به وب‌سایت وردپرس شما را آسان می‌کند. شما می‌توانید فرم‌ها را با drag & drop بدون نیاز به کد خیلی راحت ایجاد کنید که به شما این امکان را می‌دهد تا تقریباً هر فیلد فرمی را که می‌خواهید به هر ترتیبی که می‌خواهید اضافه کنید. این سادگی یکی از دلایل طراحی سایت وردپرس است.

Yoast SEO

افزونه Yoast SEO یکی از محبوب‌ترین افزونه‌ها برای کسانی است که با وردپرس کار می‌کنند. کار اصلی آن  بهینه‌سازی صفحات و پست‌ها برای کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو است. با Yoast SEO، قالب‌هایی برای عناوین و توضیحات متا دریافت خواهید کرد؛ بنابراین می‌توانید یاد بگیرید که چگونه این اطلاعات را مطابق بهترین شیوه‌های SEO ایجاد کنید.

وجود پکیج‌های بهینه‌سازی سئو متونع در Wordpress خیال شما را از جهات مختلف راحت می‌کند و شانس شما را برای دیده‌شدن بیشتر می‌کند همین یکی از دلایل طراحی سایت وردپرس است.

Jetpack

در طراحی سایت وردپرس یک ابزار کاربردی دیگر بنام Jetpack وجود دارد که مجموعه‌ای از ابزارها و ویژگی‌ها را در خودش جا داده است. Jetpack قابلیت‌های بسیاری از پلاگین‌ها را به‌صورت یکجا ارائه می‌دهد. همچنین توسط Automattic، تیم سازنده وردپرس، توسعه داده شده است.

Elementor

المنتور یک افزونه کاربردی صفحه‌ساز پیشرو برای CMS وردپرس است که به کاربران خود این  امکان  را می‌دهد تا عناصر صفحه مختلفی را با رابط WYSIWYG بکشند و رها کنند. به‌این‌ترتیب، ساخت وب‌سایت ایده‌آل شما به‌آسانی کلیک‌کردن و کشیدن عناصر مورد نظر خود به قسمت سازنده است. بدون اینکه هیچ‌گونه نیاز به کدنویسی داشته باشید.وجود این قابلیت پیشرفته یکی از قوی‌ترین دلایل طراحی سایت وردپرس به شمار می‌رود.

Borderless

دلایل طراحی سایت وردپرس

از دیگر ابزارها می‌توان به افزونه Borderless اشاره کرد که یک افزونه سازنده چند صفحه‌ای توسط Visualmodo است. این صفحه‌ساز آیتم‌های موردعلاقه شما را با عناصر و ویجت‌های منحصربه‌فرد قدرتمند می‌کند تا بتوانید طراحی وب‌سایت وردپرسی خود را با ویژگی‌ها و گزینه‌های بیشتری انجام دهید.با Borderless، از میان گزینه‌های موجود در این افزونه رایگان وردپرس، به توصیفات، اسلایدرها، آپلود کننده‌های آیکون سفارشی، انواع پست‌های سفارشی و پست‌های مرتبط دسترسی خواهید داشت. علاوه بر این، ویجت‌های خاصی به وب‌سایت‌های شما اضافه می‌شود، مانند ابزارک‌های مخاطبین و نماد شبکه‌های اجتماعی.

Slider Revolution

چه بخواهید بازدیدکنندگان سایت خود را روی دسکتاپ یا دستگاه‌های تلفن همراه خود شگفت‌زده کنید، این افزونه لغزنده تضمین می‌کند که آثار شما واضح و ریسپانسیو به نظر برسند. به‌علاوه، این ابزار با درنظرگرفتن سئو و زمان بارگذاری صفحه طراحی شده است و اطمینان حاصل می‌کند که طرح‌های شما نه‌تنها زیبا، بلکه کارآمد نیز هستند.·         بیشتر بخوانید: خدمات افزایش سرعت سایت در شیراز

Weglot

زمانی که شما بخواهید طراحی سایت خود را با وردپرس انجام دهید با افزونه کاربردی مهمی آشنا می‌شوید بنام Weglot یک افزونه ترجمه وردپرس است که به شما امکان می‌دهد یک وب‌سایت چندزبانه را در عرض چند دقیقه راه‌اندازی کنید. شما می‌توانید بیش از 100 زبان را به وب سایت وردپرس خود بدون نیاز به توسعه دهنده، مترجم حرفه ای یا مهارت های کدنویسی اضافه کنید.توسعه یک سایت به چند زبان از طریق کدنویسی یک فراینده پیچیده و زمان‌بر است این سرعت عمل بالا یکی از دلایل طراحی سایت وردپرس به حساب می‌آید.

MetForm

دلایل طراحی سایت وردپرس

اگر شما از کسانی هستید که طراحی سایت با وردپرس را انجام داده‌اید حتماً با MetForm آشنا هستید. این یک افزونه Elementor است که به مدیران اجازه می‌دهد تا فرم‌های بصری را به‌راحتی بسازند. با کمک این ابزار می‌توانید فرم‌های تماس، فرم‌های بازخورد، یا هر نوع فرم ارسال دیگری را در عرض چند دقیقه ایجاد کنید.

Monarch

افزونه Monarch یکی از بهترین افزونه‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی برای وردپرس است. این افزونه دارای دکمه‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی مدرن است که  در طراحی سایت وردپرس می‌تواند بسیار کاربردی باشد. این افزونه را به‌صورت استراتژیک در صفحات وب خود قرار دهید تا کاربران را تشویق کند که به‌سرعت محتوای شما را در فیلد شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.

OptinMonster

افزونه OptinMonster فرم‌های پاپ‌آپ را برای لیدگرفتن و ثبت‌نام ایمیل اضافه می‌کند. همان‌طور که می‌دانید جذب لید و راه ارتباطی با مشتریان بالقوه یک موضوع مهم برای هر کسب و کاری است.

UpdraftPlus

هیچ‌کس نمی‌خواهد که مشکلی در ساختار سایت پیش بیاید، اما تصادفات اغلب با وردپرس اجتناب‌ناپذیر هستند. به همین دلیل باید به طور منظم از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا بتوانید اطلاعات ازدست‌رفته را بازیابی کنید یا در صورت بروز حادثه یا نقص به نسخه قدیمی‌تر برگردید. افزونه UpdraftPlus این کار برای شما انجام خواهد داد.

مزایا و معایب طراحی سایت وردپرس

دلایل طراحی سایت وردپرس

مزایا

  • رابط کاربرپسند آن: امروزه طراحی سایت وردپرس به دلیل رابط کاربری بصری و کاربرپسند خود شناخته شده است. حتی کسانی که حداقل دانش فنی دارند می‌توانند به‌راحتی در داشبورد حرکت کنند، صفحات ایجاد کنند و محتوای خود را منتشر کنند.
  • پلاگین‌های گسترده: همان‌طور که می‌دانید نرم‌افزار وردپرس بیش از 50000 افزونه موجود را در خود جای داده است و کاربران می‌توانند عملکرد وب‌سایت‌های خود را گسترش دهند تا از ویژگی‌هایی مانند ابزارهای SEO، ادغام شبکه‌های اجتماعی، قابلیت‌های تجارت الکترونیک و موارد دیگر استفاده کنند.
  • تم‌ها و سفارشی‌سازی آنها: هزاران تم رایگان و ممتاز در دسترس کاربران وردپرس است که به کاربران این امکان را می‌دهند تا ظاهر و احساس وب‌سایت خود را بدون دست‌زدن به یک خط کد تغییر دهند.
  • سئو کاملاً دوستانه: وردپرس ساختار کد تمیز و ساده‌ای دارد که خواندن و فهرست‌بندی محتوای سایت را برای موتورهای جستجو بسیار آسان می‌کند. علاوه بر این، افزونه‌های سئوی متعددی برای بهینه‌سازی بیشتر سایت شما وجود دارد.
  • پشتیبانی جامع: با جامعه جهانی گسترده‌ای از توسعه‌دهندگان، طراحان و کاربران، یافتن راه‌حل برای مشکلات، آموزش‌ها یا انجمن‌ها برای بحث نسبتاً آسان است.
  • متن‌باز بودن آن: متن‌باز بودن به این معنی است که وردپرس برای استفاده، تغییر و توزیع رایگان است. این امر منجر به پذیرش گسترده و توسعه مستمر آن شده است.
  • به‌روزرسانی‌های منظم: تیم وردپرس مرتباً به‌روزرسانی‌ها را منتشر می‌کند و اطمینان می‌دهد که پلتفرم امن، بدون اشکال و مجهز به جدیدترین ویژگی‌ها است.

معایب

  • نگرانی‌های امنیتی برای کاربران: به دلیل محبوبیت زیاد وردپرس یک هدف رایج برای هکرها در این زمینه است. درحالی‌که نرم‌افزار اصلی امن است، اگر تازه‌وارد این سیستم شده‌اید و از افزونه‌ها یا تم‌های کدگذاری ضعیف استفاده می‌کنید، امکان آسیب‌دیدن بالاست.
  • مسائل مربوط به عملکرد: وب‌سایت‌ها اگر به‌درستی بهینه‌سازی نشوند ممکن است کند شوند. این مسئله می‌تواند به دلیل تم‌های سنگین، افزونه‌های زیاد یا عدم استفاده از مکانیسم‌های کش باشد.
  • منحنی یادگیری: درحالی‌که وردپرس کاربرپسند است، تسلط بر پیچیدگی‌های آن، به‌ویژه برای توسعه سفارشی، می‌تواند زمان بر باشد.
  • نگهداری: به‌روزرسانی منظم برای امنیت و عملکرد ضروری است. بااین‌حال، این به‌روزرسانی‌ها گاهی اوقات می‌توانند بخش‌هایی از سایت شما را خراب کنند، به‌خصوص اگر با یک افزونه یا موضوع تضاد وجود داشته باشد.
  • محدودیت‌های سفارشی‌سازی: درحالی‌که پلاگین‌ها و تم‌های زیادی در دسترس هستند، دستیابی به یک عملکرد یا طراحی خاص ممکن است نیاز به توسعه سفارشی داشته باشد که می‌تواند پرهزینه و وقت‌گیر باشد.
  • پرس‌وجوهای پایگاه‌داده: وردپرس به‌شدت به پرس‌وجوهای پایگاه‌داده متکی است که می‌تواند به گلوگاهی برای عملکرد تبدیل شود، به‌خصوص در سایت‌هایی با محتوای زیاد یا ترافیک بالا.
  • کد استاندارد شده: ازآنجایی‌که وردپرس مخاطبان گسترده‌ای را ارائه می‌کند، کد آن همیشه آن‌قدر ساده نیست که برای موارد استفاده خاص می‌تواند باشد. این موضوع گاهی اوقات می‌تواند منجر به عدم انعطاف‌پذیری توسعه‌دهندگان پیشرفته شود.

امنیت این پلتفرم

دلایل طراحی سایت وردپرس

اجرای یک وب‌سایت امن برای محافظت از داده‌های کاربران و همین‌طور حفظ شهرت و جلوگیری از جریمه‌های سئو بسیار ضروری و مهم است. بااین‌حال، همه سیستم‌های مدیریت محتوا سطح یکسانی از امنیت را ارائه نمی‌دهند. ممکن است کاربران با خود بگویند یا نرم‌افزار وردپرس امنیت دارد؟ در پاسخ به این موضوع باید گفت: به طور خلاصه و مفید بله. وردپرس امن است و دلیل اینکه امروزه خیلی از کاربران به سمت آن کشیده شده‌اند امنیت این پلتفرم است. تنها مواردی که باعث می‌شود امنیت وردپرس زیر سؤال برود به شرح زیر است:

  1. هرزنامه و تلاش‌های فیشینگ
  2. دزدیده‌شدن مدارک مربوطه و تلاش برای ورود به سیستم
  3. نصب بدافزار

با این همه تکنیک‌هایی وجود دارد که با کمک آنها می‌توان نگرانی‌ها از بابت امنیت را به حداقل رساند.

جمع‌بندی در مورد دلایل طراحی سایت وردپرس

وردپرس به‌عنوان یک پلتفرم طراحی سایت رایگان با امکانات جامع در محیطی یکپارچه یکی از بهترین گزینه‌ها برای سیستم‌هایی است که با کمترین بودجه قصد ورود به دنیای کسب و کار اینترنتی را دارند. با این وجود اگر برنامه‌های بزرگی برای گسترش کسب و کار خود در آینده دارید طراحی‌های اختصاصی و کدنویسی شده بیشتر با نیاز شما سازگار هستند.

شرکت رنگین کمان (RKWeb)؛ مجری ده‌ها پروژه موفق طراحی سایت در شیراز به‌صورت اختصاصی، با سابقه‌ای درخشان در این حوزه در تمامی مراحل راه‌اندازی و گسترش یک آنلاین شاپ همراه شما خواهد بود. جهت دریافت مشاوره با شماره‌تلفن: 09357871280 در تماس باشید!

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید