آشنایی با نرم افزار پریمیر

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1403/3/31
69
+ 0 | - 0

امروزه با پیشرفت هر روزه در انواع رسانه‌های اجتماعی و رقابت در این زمینه شما نیازمند تولید تولید محتوای حرفه‌ای و چشمگیر هستند و برای این کار شما به یک نرم‌افزار برای ساخت و ویرایش نیاز دارید. به همین دلیل آشنایی با نرم افزار پریمیر (Adobe Premiere) بسیار کارآمد است.

این نرم‌افزار می‌تواند به کاربران در زمینه ساخت و ویرایش انواع تصاویر و ویدئو و هر چیز دیگری که فکرش را کنید کمک کند. اگر برایتان سؤال است که چگونه می‌توانید یک آگهی تلویزیونی تبلیغاتی و یا فیلم کوتاه درست کنید باید بگوییم این نرم‌افزار همان وسیله‌ای است که به این نیاز شما پاسخ می‌دهد. با رنگین‌کمان همراه باشید تا در مورد این پلتفرم بیشتر بدانید!

آشنایی با نرم افزار پریمیر Premiere به‌صورت کلی

جهت آشنایی با نرم افزار پریمیر نگاهی در ابتدا نگاهی جامع به قابلیت‌های آن خواهیم داشت. در تعریف کلی پریمیر باید گفت پلتفرم پریمیر یک نرم‌افزار مفید و کارآمد برای ویرایش انواع ویدئو است. همچنین این پلتفرم برای ویرایش فیلم‌ها، تبلیغات و سایر فیلم‌ها، تلویزیون‌ها و ویدئوهای آنلاین استفاده می‌شود. جالب است بدانید این نرم‌افزار شامل قابلیت ویرایش صدا نیز هست.

آشنایی با نرم افزار پریمیر

این یک نرم‌افزار جامع ویرایش ویدئو به‌صورت جداگانه یا به‌عنوان بخشی از مجموعه برنامه‌های Adobe Creative Cloud در دسترس است. پریمیر در بیشتر مواقع همراه فکت‌ها و یا فتوشاپ در انواع پروژه‌ها قابلیت استفاده دارد و این پلتفرم را می‌توانید بر روی انواع رایانه‌ها نظیر: ویندوز، Mac، OS استفاده کنید.

کارایی دیگر این پلتفرم این است که برای واردکردن ویدیو و صدا و گرافیک می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین برای ایجاد نسخه‌های ویرایش‌شده جدید ویدئو که می‌تواند به رسانه و فرمت لازم برای توزیع صادر شود از این ابزار کمک گرفته می‌شود. می‌توانید به‌راحتی تصاویر مختلف را ویرایش کنید و در آخر باید اضافه کرد کاربران این نرم‌افزار می‌توانند بر روی فیلم‌ها انواع عنوان و زیرنویس و فیلتر را اعمال کنند.

آشنایی با نرم افزار پریمیر و ویژگی‌های آن

دارای به‌روزرسانی‌های چشمگیر است

همان‌طور که می‌دانید Adobe سالانه درهرحال به‌روز رسانه نرم‌افزارها است و یکی از آنها پلتفرم پریمیر است که سالانه از ابزارهای جدید و همان‌طور ویژگی‌های مختلف رونمایی می‌کند که اطلاع از آنها برای آشنایی با نرم افزار پریمیر مفید است این ابزارها شامل:

  • منوی بهبودیافته با نوار هدر به‌روز شده
  • ادغام کلی io
  • مجموعه به‌روز شده Adobe Stock با هزاران قابلیت
  • گزینه‌های جدید عنوان
  • انواع ابزارهای جدید آموزشی
  • تغییر قاب خودکار
  • اضافه‌شدن گزینه رنگ اتوماتیک صرفه‌جویی در زمان

می‌شود.

دارای رابط کاربری شفاف و قابل‌انعطاف

آشنایی با نرم افزار پریمیر

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم نرم‌افزار پریمیر ویرایشگر ویدئو است که دارای ۹ ابزار راحت است که حل هر کاری را ساده می‌کند. هنگام استفاده از سایر ویرایشگرهای ویدئویی برای ویندوز و OS منوهای کشویی فراوانی را مشاهده می‌کنید. بااین‌حال، این نرم‌افزار Adobe به شما اجازه می‌دهد تا همیشه مهم‌ترین ابزارها را در دسترس داشته باشید. این مسئله به شما امکان می‌دهد تا هنگام ویرایش فایل‌های خود از گزینه‌های گسترده‌تری استفاده کنید.

دارای یک محیط کاری Lumetri برای اعمال رنگ

نکته‌ای که باید دررابطه‌با پلتفرم پریمیر باید گفت این است که دارای یک محیط کاری مناسب Lumetri است که به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا از انواع گزینه‌های تنظیم رنگ حرفه‌ای استفاده کنند و کاربران می‌توانند اصلاح رنگ اولیه را انجام دهند و یا تنظیمات مختلف را حتی بیشتر با کمک اسلایدها تنظیم کنند. شما اگر تجربهٔ کافی در این زمینه ندارید، می‌توانید از گزینه تنظیم خودکار استفاده کنید و سپس لغزنده‌ها را برای تنظیم دقیق نتیجه حرکت دهید.

قابلیت تشخیص صحنه برای صرفه‌جویی در زمان ویرایش

از دیگر ویژگی‌های این ابزار که برای آشنایی با نرم افزار پریمیر باید در مورد آن بدانید سرعت‌بخشیدن به گردش کار است. اگر در طول عکاسی از عدسی‌های مختلفی استفاده می‌کنید، ممکن است ادغام بخش‌هایی با اندازه‌های مختلف برای شما دشوار باشد و کم‌وبیش برخی از کاربران به مشکل می‌خورند.

با استفاده از این قابلیت می‌توانید فیلم خود را با کمک الگوریتم‌های یادگیری ماشینی تحلیل کرده و به‌صورت خودکار آن را به قسمت‌های مختلف برش دهید.

دارای افکت فراوان و لایه تنظیم

آشنایی با نرم افزار پریمیر

از دیگر قابلیت‌های مهم نرم‌افزار پریمیر این است که می‌توانید از افکت‌های آن بهره ببرید و برای بهبود ویدئوهای خود می‌توانید جلوه‌های مختلف را drag & drop کنید. این نرم‌افزار دارای کتابخانه داخلی شامل جلوه‌های ویدئویی و صوتی اولیه و همچنین از پیش تنظیم‌های پیشرفته‌تر است و شما می‌توانید برخی از تنظیمات پیش تنظیمی را بدون تنظیم آن‌ها اضافه کنید.

قابلیت درج عنوان و زیرنویس

از دیگر ویژگی‌های جذاب این نرم‌افزار این است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا متن عنوان و زیرنویس را خیلی حرفه‌ای شخصی‌سازی کنند و درنهایت به شما این امکان را می‌دهد تا با مراجعه به کتابخانه فونت به‌تمامی فونت‌ها دسترسی داشته باشید و باتوجه‌به سلیقه و نیاز کاربر بتوانید تنظیمات را انجام دهید.

امکانات دیگری همچون تغییر هسته، چرخش، خزیدن، چرخش، کدورت، بافت و غیره نیز برای سفارشی‌سازی وجود دارد تا بتوانید همانند فتوشاپ یک کار حرفه‌ای انجام دهید.

قابلیت ویرایش و میکس صدا

در آخر باید گفت این پلتفرم دارای ابزارهای حرفه‌ای برای ویرایش صداست. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید از حالت‌های خودکارسازی در میکسر آهنگ استفاده کنید یا انواع مختلف صدا را در فضای کاری Audio انتخاب کنید. اگر شما تابه‌حال از ابزارهای میکس صدا میان‌رده استفاده کرده‌اید، ویژگی‌های موجود در این نرم‌افزار را دوست خواهید داشت.

مزایا و معایب پریمیر

ازآنجایی‌که نرم‌افزار پریمیر به یک پلتفرم پیشرو در زمینه تولید محتوا تبدیل شده است ممکن است مزایا و معایبی داشته باشد و دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد مختلفی باشد. برای آشنایی با نرم افزار پریمیر باید از این مزایا و معایب مطلع باشید که به شرح زیر هستند:

مزایا

  1. نرم‌افزار پریمیر در مجموعه کاربردی Creative Cloud گنجانده شده است و خیلی در میان کاربران محبوب است و به دلیل استفاده مکرر از این نرم‌افزار به شکل مکرر در حال به‌روزشدن است و انجمن‌های عیب‌یابی و بحث‌های آنلاین زیادی برای جستجوی مشکلات و درک نرم‌افزار دارد.
  2. از دیگر مزایای مهم این نرم‌افزار این است که آموزش و یادگیری آن نسبتاً آسان است. این نرم‌افزار برای کاربران یک ویرایشگر حرفه‌ای و کاربردی است. رابط کاربری ساده این نرم‌افزار برای پیمایش است و می‌توان پنجره‌ها را مطابق با اولویت‌ها و سلیقه خود خودسازمان‌دهی کرد.
  3. نرم‌افزار پریمیر گزینه‌های زیادی را برای دستیابی به اهداف ویرایشی مخاطبان ارائه می‌دهد. ویرایشگرهای مختلف ترجیح می‌دهند با استفاده از روش‌های مختلف، توالی‌ها را با هم برش دهند. این پلتفرم برای درج کلیپ‌ها از یک جدول زمانی استفاده می‌کنند، درحالی‌که برخی دیگر ممکن است از نقاط درون و بیرون استفاده کنند. گزینه‌های فراوانی که در دسترس شماست، پریمیر را قابل‌دسترسی می‌کند و فضای زیادی را برای ویراستاران می‌گذارد تا گردش کار شخصی خود را تعریف کنند.

معایب

آشنایی با نرم افزار پریمیر

  1. یکی از معایب نرم‌افزار پریمیر می‌تواند به‌روزرسانی‌های مکرر آن باشد. این آپدیت‌ها با اینکه یک نقطۀ مثبت به شمار می‌آیند ولی جنبه‌های منفی هم دارند. دلیل آن برخی از ویژگی‌های جدیدتر است که شاید به‌خوبی توسعه‌نیافته باشند و یا حتی آزمایش نشده باشند و این موضوع می‌تواند باعث نقص و کمبود این نرم‌افزار شود. این مسئله در پروژه‌های تیمی منجر به ازدست‌دادن یک روز کامل از کار ویرایشی است که ددلاین‌ها را تغییر می‌دهد. تبدیل فایل‌های دنباله‌ای به ترکیب‌های افتر افکت می‌تواند نوعی باگ باشد.
  2. از دیگر معایب نرم‌افزار پریمیر این است که این پلتفرم از یک عملکرد مشابه پشتیبانی نمی‌کند به‌گونه‌ای که باید از نوارهای اسکرول برای قراردادن مانیتور در قسمت موردنظر یک تصویر کاربران استفاده کنند و این موضوع بسیار ناامیدکننده است و بیشتر از اینکه خوب باشد باعث دردسر می‌شود. 
  3. در آخر از معایب پریمیر باید گفت که پنجره بازشو ویرایش و گردش کار ضعیفی دارد و در بیشتر مواقع استفاده از این قابلیت‌ها برای کاربران دشوار می‌شود و اغلب کاربران برای ویرایش تصاویر و ویدئو خسته می‌شوند.

جمع بندی طراحی سایت آموزش پریمیر

آشنایی با نرم افزار پریمیر بر اساس اینکه یک ابزار قدرتمند در زمینه ویرایش ویدئو ظاهر شده است و مجموعه جامعی از ویژگی‌های پیشرفته را دارد برای مخاطبانی که به تولید محتوا علاقه دارند الزامی است. این نرم‌افزار به‌ویژه برای افرادی که مایل به سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد.

شرکت رنگین‌کمان (RKWeb) مجری ده‌ها پروژه موفق طراحی سایت در شیراز به‌صورت اختصاصی، باسابقه‌ای درخشان در این حوزه در تمامی مراحل راه‌اندازی و گسترش یک آنلاین‌شاپ همراه شما خواهد بود.جهت دریافت مشاوره با شماره‌تلفن ۰۹۳۵۷۸۷۱۲۸۰ در تماس باشید!

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید